beantwoord

NS staking 9 september, reis naar Duitsland

  • 6 September 2022
  • 8 reacties
  • 1277 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Voor vrijdag 9 September heb ik een reis van Delft naar Potsdam (Duitsland) geboekt. 

Door de staking dezelfde dag in regio West+Noord-West heb ik geen idee of mijn reis nog mogelijk is.

 

Heeft iemand een idee/oplossing voor hoe ik toch nog aan kan komen op de eindbestemming? (zie screenshot voor de route)

 

Ik zat zelf te denken om evt. donderagavond naar Amersfoort Centraal te gaan, alleen dan komen de volgende vragen naar boven:

  1. Weet iemand of er vanaf dat punt wel internationale treinen gaan rijden? (aangezien Amersfoort onder regio West valt)
  2. Is er een ‘betere’ oplossing, de hele nacht op een station blijven is natuurlijk ook niet echt prettig.

Alvast bedankt,

 

Groet, Nils

 

icon

Beste antwoord door iMark 6 September 2022, 11:41

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je zou op donderdag naar Bad Bentheim kunnen reizen en daar overnachten. De meestgebruikte afhandelingsstrategie voor de IC Berlijn is dat de avond voor de staking de treinen niet naar Amsterdam komen en keren in Bad Bentheim. De treindienst in Duitsland kan dan op de Nederlandse stakingsdag zonder verstoring worden uitgevoerd.
De IC 141 vertrekt om 09.28 uur uit Bad Bentheim.

@iMark heel erg bedankt voor uw reactie! Dit ga ik doen! 😊

Vermoedelijk zal DB de problemen niet opzoeken en net als de vroege keer de dienst inkrimpen tot Bad Bentheim.

Reputatie 7
Badge +3

Dichtbij het station in Bad Bentheim zit Hotel Bentheimer Hof.

Reputatie 7
Badge +1

Hangt ervanaf over weke route dat ticket loopt en hoe flexibel het nog is. ben zelf nu in (heel erg oost-nog verder weg als Plotzdamm-met dat ´Holländische Viertel´ ) en reis met InterRail-dan heb je alle vrijheid om elke route te kiezen die je wil. ALS het wat flexibeler is: er loopt ook een nacht-ICE vanaf Rhein/Ruhr-dus Köln-Düsseldorf-Duisburg naar Berlin (nur Sitze), die kan je dan bvb de avond ervoor aan reizen.

Maar de meeste geodkopere tickets hebben Zugbindung-die naar de duitse letter wordt opgeheven als je kan vooruitzien dat je meer als 1 uur vertraging zou oplopen. Hoe dat precies staat met staking=Streik in buitenland weet ik zo niet. Hangt er ook vanaf waar je ticket hebt gekocht.

Reputatie 7
Badge +1

Maar de meeste geodkopere tickets hebben Zugbindung-die naar de duitse letter wordt opgeheven als je kan vooruitzien dat je meer als 1 uur vertraging zou oplopen.

Correct. Dat volgt overigens gewoon uit EU-Verordening 1371/2007.

Hoe dat precies staat met staking=Streik in buitenland weet ik zo niet. Hangt er ook vanaf waar je ticket hebt gekocht.

De oorzaak van de te voorziene vertraging doet er niet toe, zo lang je die niet zelf veroorzaakt hebt. Waar je je ticket hebt gekocht, doet er ook niet toe.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien is het nog wel een complicatie dat je een dag eerder met je ticket gaat reizen. Weliswaar met een goede reden, maar je wet maar nooit.

Tegelijkertijd goed het nieuws in de gaten houden. Misschien gaan de bonden wel met NS om tafel en wordt de staking geannuleerd zolang er onderhandeld wordt.

Heeft iemand een idee of ik ook m’n ticket mag gebruiken op 8 september in de avond? 

Volgens de mededeling mag het alleen gebruikt worden op 10-14 september, maar daar heb ik dan niks aan aangezien ik 9 september aan moet komen..

Reageer