beantwoord

NS weekendvrij en reizen naar duitsland

• 8 augustus 2019
  • 14 reacties
  • 376 Bekeken

Reputatie 4
Ik heb sinds kort weekend vrij. Kan ik de korting van weekend vrij gebruiken bij een internationaal kaartje bij een reis in het weekend?

Ik wil van Vlissingen naar Keulen via Venlo.
Is er een prijs verschil tussen de Duitse spoorwegen en de NS?
icon

Beste antwoord door iMark 8 augustus 2019, 17:28

Dan is het handig om dat in je oorspronkelijke vraag te vermelden. Hoe meer informatie des te beter het advies.

Een enkele reis vanaf de grens kost €20,90. Een retour dus €41,80. Te koop bij www.nsinternational.nl of bij de automaat op het station. Wel aangeven dat je met 100% korting in NL wilt reizen. Op de website van Deutsche Bahn kun je geen 100% korting in NL aangeven.

Wat bedoel je precies met een "lang weekend"? Is dat langer dan 1 overnachting in Keulen?
Bekijk origineel

14 reacties

Badge +3
Wanneer je dezelfde dag weer terugkomt zou ik een SchönerTagTicket NRW kopen. Dat kost €31 voor een dag. Je kunt dan vanaf Venlo naar Keulen reizen. Je kunt zelfs de gehele dag van al het OV in NRW gebruikmaken. Je kunt dit ticket o.a. kopen in de ticketshop https://www.ots-nrw.de. De site is ook in het Nederlands te gebruiken door op de vlag rechtsboven te klikken. Maar het is ook te koop bij de Duitse automaat op het station van Venlo.

Voor zover ik weet verkoopt NS International alleen enkele reizen en retours.
Reputatie 4
Ik wil een lang weekend naar Keulen niet voor 1 dag.
Badge +3
Dan is het handig om dat in je oorspronkelijke vraag te vermelden. Hoe meer informatie des te beter het advies.

Een enkele reis vanaf de grens kost €20,90. Een retour dus €41,80. Te koop bij www.nsinternational.nl of bij de automaat op het station. Wel aangeven dat je met 100% korting in NL wilt reizen. Op de website van Deutsche Bahn kun je geen 100% korting in NL aangeven.

Wat bedoel je precies met een "lang weekend"? Is dat langer dan 1 overnachting in Keulen?
Reputatie 4
Van Donderdag tot Zondag. Het ging er ook meer om of er een prijsverschil zit tussen de verschillende maatschappijen aangezien dat ook is al je naar België gaat.
Reputatie 4
wat doet deze topic hier eigenlijk?
Ja, er zijn prijsverschillen. Volgens mij probeert iMark mee te kijken naar wat voor jou het meest voordelig zal zijn, maar als je enkel wilt weten of er verschillen zijn dan is het antwoord ja.
Badge +3
Je zult dan 2 tickets moeten kopen.
  • Enkele reis van Vlissingen naar Keulen met 40% korting in NL voor de heenweg op donderdag
  • Enkele reis van Keulen naar Vlissingen met 100% korting in NL voor de terugweg op zondag
Afhankelijk van de reisdatum zijn ook kaartjes tegen Sparpreistarief te koop. Die kunnen nog voordeliger zijn dan het een ticket met 40% korting in NL.

@Maxime NS
Ik probeer alvast een paar vragen voor te zijn die toch gaan komen.
Reputatie 4
Ik wil een reis maken na 16 Augustus dus een op een vrije werkdag waarbij ik ook gebruik kan maken van het studentenreisproduct.
Badge +3
Dan koop je gewoon een retourticket met 100% korting in NL. Op de heenweg gebruik je je SRP, op de terugweg Weekend Vrij. Het was misschien handiger geweest als je behalve Weekend Vrij ook vermeld had dat je een SRP hebt.

Hoe meer informatie in de vraag, des te beter het antwoord.
Reputatie 4
Voor dat tarief is je kaartje de hele dag geldig?
Badge +3
Bij internationale reizen heb je geen middagspitsbeperkingen (met een week-SRP ook niet, en op 16 augustus reis je weer vrij). Dus ja!

Hou wel eventueel rekening met Full Flex en zo (of gereserveerde plaatsen Non Flex).
Badge +3
Wanneer je via Venlo reist maak je in Duitsland gebruik van regionale treinen zonder gereserveerde plaatsen. Vanuit Vlissingen overstappen Roosendaal, 's-Hertogenbosch, Venlo en Mönchengladbach. Vertrek ieder uur.

Je mag op ieder tijdstip vertrekken en je mag je reis overal onderbreken onderweg.
Reputatie 3
Het KAN voordeliger zijn ook voor die reis een ticket uit de DUITse automaat (grijs, 2 stuks naast de frietkraam in Venlo) te kopen en terug (want je moet er meteen mee op reis) dito in Köln. Dat heet Schöne reise NRW, kost nu meen ik 19€ en geldt 2 uur (+ 10 min ''karenz'') in AL het lokale OV in heel NRW-zo ver als je kunt-de reis via MGlb naar K duurt ca. 90 min en je kan er dus, mits snel, in K ook nog de tram/stadtbahn naar je HTL mee nemen. Je kan ook via Düsseld. gaan en daar overstappen (of Neuss), maar dan mag je dus niet de mooie witte ICE treinen nemen, enkel de RE en S.
Als je wat afwisseling wilt en de tijd hebt-je kan terug bvb via Aachen reizen (vanaf daar met het ARRIVA treintje gratis op elk NS-ABO), K-Aachen elke 30 min met mooie dubbeldeks RE-treinen. Je kan overal in K, ook op tram/bus een direkt kaartje hiervoor kopen tegen VRS tarief.
Reis je niet alleen, dan is NRW-schöner tag altijd de voordeligste optie, is veel goedkoper voor een groep van 5.
Reputatie 4
Een gewone retour met 100% korting in Nederland kost 40 euro. Die 2 euro verschil is niet de moeite.

Reageer