NSI-app houdt geen rekening met kortingskaarten | NS Community
beantwoord

NSI-app houdt geen rekening met kortingskaarten

  • 4 November 2021
  • 9 reacties
  • 379 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb de NSI-app nooit veel gebruikt maar onlangs wilde ik daarmee een paar prijzen opzoeken. Ik merkte daarbij dat er met mijn kortingskaarten geen rekening wordt gehouden. Ik heb een Voordeelurenabo en een BahnCard 25 en die heb ik in "Mijn account” aangegeven. Maar de prijzen die ik te zien krijg, zijn altijd zonder daarmee rekening te houden, zowel naar België als naar Duitsland. Als ik dan een reis selecteer om te gaan boeken ("Boek nu”), dan kom ik op nsinternational.com en zie ik ook staan: "0 kortings-/loyaltykaarten”, voordat hij doorgaat naar het boekingsproces. Bv. Utrecht - Düsseldorf op 17 november om 7:06: 19,90 i.p.v. 16,25 wegens BC25.

Ik kan daar wel weer een stap teruggaan en handmatig nogmaals mijn kortingskaarten toevoegen maar dat moet toch automatisch gaan?

Dit is app-versie 5.16.3 op een Fairphone 3 met Android 10.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 5 November 2021, 13:29

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Heel stom toevallig gister ook via NS-INT (alternatief kan niet overweg met 2 kortingskaarten, helaas, helaas) en na bestellen ticket (gewoon op de laptop) ingelogd met de verwachting dan sneller al de pers. gegevens op te kunnen roepen-NADA. Dus het is niet enkel die app.

Voor het opzoeken van prijzen en het boeken van tickets kan het beste de website gebruikt worden. Hier kun je dan de kortingskaarten toevoegen. De app werkt hierin helaas niet altijd even goed. Het gaat dan ook mis bij de korting op korting. Het kan wel via de app maar je wordt dan doorgeleid naar de website en je moet dan inderdaad alsnog een stap terug. Vandaar dat het makkelijker gaat via de website direct.

Reputatie 7
Badge +1

Voor het opzoeken van prijzen en het boeken van tickets kan het beste de website gebruikt worden. Hier kun je dan de kortingskaarten toevoegen. De app werkt hierin helaas niet altijd even goed. Het gaat dan ook mis bij de korting op korting. Het kan wel via de app maar je wordt dan doorgeleid naar de website en je moet dan inderdaad alsnog een stap terug. Vandaar dat het makkelijker gaat via de website direct.

Dat had ik zelf dus ook al uitgevonden. De app houdt geen rekening met aangegeven kortingskaarten en waarschuwt daar ook niet voor. Voor zover ik kan zien, wordt er met geen enkele kortingskaart rekening gehouden en ook als je er maar 1 opgeeft. Zelfs alleen 40% korting in Nederland levert geen korting op, ook niet op het vol tarief van Nederland naar België.

Dat is dus een bug. Wordt die opgelost en zo ja, wanneer ongeveer?

Het probleem is bekend en we zijn ermee bezig. Ik durf niet te zeggen of het kan worden opgelost.

Reputatie 7
Badge +1

Het probleem is bekend en we zijn ermee bezig. Ik durf niet te zeggen of het kan worden opgelost.

Zou je dat misschien willen navragen bij de developers? Dit probleem blijkt al minstens 3 maanden te bestaan:

(zie deze review)

Ondertussen lopen reizigers zonder het in de gaten te hebben korting mis. Dat is een serieuze bug. En na zo'n tijd had er toch minstens een waarschuwing kunnen worden weergegeven.

Reputatie 7
Badge +1

In de Apple store blijkt dat dit probleem al veel langer bestaat:

Dus al meer dan 2,5 jaar. Dan wordt het toch zo langzamerhand wel eens tijd voor een oplossing.

Het probleem is bekend en we zijn ermee bezig. Ik durf niet te zeggen of het kan worden opgelost.

"of het kan worden opgelost." Hahaha, misschien tijd om andere developers te gaan zoeken? Maar ja, inderdaad, dit probleem bestaat al 2,5 jaar. Dat zou toch al wel eens opgelost moeten zijn? De app is nu nogal onbruikbaar voor mij.

Reputatie 7
Badge +1

@Erryt NS Gebeurt hier nog iets mee? We zijn inmiddels meer dan een jaar en meerdere app-updates verder en nog steeds houdt de NSI-app geen rekening met de kortingskaarten die je hebt aangegeven.
Wanneer wordt dit opgelost? Of vindt NS het eigenlijk wel prima, om zo wat extra inkomsten te genereren?

Reputatie 7
Badge +1

Dit probleem lijkt na een recente update eindelijk opgelost te zijn.

Reageer