beantwoord

online kaartje kopen in het buitenland zonder printen

• 30 juli 2016
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben in Duitsland op vakantie en ga met de trein terug naar Nederland. Kan ik online een kaartje kopen, niet uitprinten maar wel op mijn i Phone tonen en daarmee reizen?
icon

Beste antwoord door Johannes D 30 juli 2016, 23:30

Een aantal tickets die je via Deutsche Bahn kunt kopen zijn verkrijgbaar als 'handy ticket', je kunt dan de DB app gebruiken om te reizen. Ook enkele kaartjes Duitsland-Nederland zijn zo te gebruiken. Zie ook https://www.bahn.de/p/view/service/buchung/handy-ticket.shtml (de site van DB 'spreekt' ook Engels en voor veel pagina's ook Nederlands).

Voor reizen binnen Nederland met een bij NS gekocht e-ticket is uitprinten nog steeds verplicht.
Bekijk origineel

5 reacties

Een aantal tickets die je via Deutsche Bahn kunt kopen zijn verkrijgbaar als 'handy ticket', je kunt dan de DB app gebruiken om te reizen. Ook enkele kaartjes Duitsland-Nederland zijn zo te gebruiken. Zie ook https://www.bahn.de/p/view/service/buchung/handy-ticket.shtml (de site van DB 'spreekt' ook Engels en voor veel pagina's ook Nederlands).

Voor reizen binnen Nederland met een bij NS gekocht e-ticket is uitprinten nog steeds verplicht.
Reputatie 7
Badge +3
@Johannes D
Dat laatste klopt niet. Met een bij NS gekocht ticket naar Belgiƫ of Duitsland kun je ook binnen Nederland reizen zonder het uit te printen.
Ik bedoelde dat als je een eticket koopt met herkomst en bestemming binnen Nederland, het printen verplicht is. Wellicht is de zien niet helemaal duidelijk.
Badge +3
NS is enkele maanden geleden een proef gestart met mobiele tickets. Daarbij is het niet langer nodig dat de tickets worden afgedrukt. Als u een geschikte telefoon hebt en online een enkele reis of dagretour binnen Nederland aanschaft, dan kunt u deze dus op uw telefoon tonen.
Hallo hilde1953, welkom op het Serviceforum.
Ik hoop dat het na de reacties van de forumleden duidelijk voor je is. Zo niet, dan horen we het graag.

Reageer