onmogelijkheid te boeken | NS Community
beantwoord

onmogelijkheid te boeken

  • 23 February 2023
  • 10 reacties
  • 291 Bekeken

Ook mij lukte het vandaag 23/2 niet een reis naar Warschau te boeken. Alleen de dienstregeling verschijnt. Hoe kom ik aan een vervoerbewijs?

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 23 February 2023, 22:52

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik had vorig jaar hetzelfde met een reis naar Poznan. Tip was om of 's-ochtends vroeg of "s-avonds laat te boeken. Is uiteindelijk vroeg in de ochtend gelukt

 

 

Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb geen idee wanneer je precies wilt gaan vertrekken naar Warschau maar dat kan denk ik vanaf zaterdag 25 februari 2023 of dat ook vandaag (vrijdag 24ste) gaat lukken weet ik niet. Maar dat kan misschien o.a. via deze site: https://www.treinreiswinkel.nl/depart?from=amsterdam-centraal&to=warschau&departure=2023-02-25T06%3A00%3A00&return=

Reputatie 7
Badge +1

Reisdata en vertrektijden zouden handig zijn.

Alvast 1 hint: boeking naar Polen is 60 dagen van tevoren mogelijk. De DB-website laat zien vanaf wanneer je kunt boeken.

Dank aan Henk Peetersen en aan R. van de Borgt.. Ik ga het proberen. Zo het niet lukt na vele pogingen en veel nitteloos geïnvesteerde tijd, ga ik gewoon maar naar een loket van NS, hopelijk beter en sneller.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Dank aan Henk Peetersen en aan R. van de Borgt.. Ik ga het proberen. Zo het niet lukt na vele pogingen en veel nitteloos geïnvesteerde tijd, ga ik gewoon maar naar een loket van NS, hopelijk beter en sneller.

Beter en sneller durf ik niet te zeggen, duurder zal het wel zijn. Je betaalt dan immers een balieboete.

Probeer gewoon de DB-website zodra de boeking voor je reisdatum opengaat.

Reputatie 7
Badge +1

Dank aan Henk Peetersen en aan R. van de Borgt.. Ik ga het proberen. Zo het niet lukt na vele pogingen en veel nitteloos geïnvesteerde tijd, ga ik gewoon maar naar een loket van NS, hopelijk beter en sneller.

Beter en sneller durf ik niet te zeggen, duurder zal het wel zijn. Je betaalt dan immers een balieboete.

Probeer gewoon de DB-website zodra de boeking voor je reisdatum opengaat.

 

Er zijn maar een paar loketten in Nederland waar je internationale reizen kan boeken dus daar moet je ook wel voor op pad. In het verleden ook wel eens in Amsterdam gedaan, wachttijd ruim een uur en niet fijn geholpen. Treinreiswinkel in Leiden was wel prettig maakte gelijk ook alle reserveringen, maar dat was toen met interail en een rondje Europa. Voor alleen een retour Warschau is internet toch wel het handigst. Wanneer wil je reizen naar Warschau?? 

Dank u wel. Ik ga ermee aan de slag

Reputatie 7
Badge

Vermijd NS International. En over de treinreiswinkel hoor ik ook geen beste verhalen.

Reputatie 1

Hallo, toevallig heb ik jouw bericht gezien. Ik ben Pools en reis ongeveer 4 x per jaar naar Polen met de trein. De tickets koop ik uitsluitend op de pagina van de Deutsche Bahn, die biedt namelijk veel meer mogelijkheden dan bijvoorbeeld ns-internationaal of die van de Poolse maatschappij.

De prijzen verschijnen er ook onder een voorwaarde. Als je een bestemming ergens in Polen kiest, wordt het niet mogelijk om de prijs te berekenen als de vertrekdatum verder dan een maand in de toekomst ligt. 

Het grootse voordeel van de Duitse site is voor mij dat je bij een overstap voor een langere overstaptijd of zelfs een volgende trein voor dat reisdeel kan kiezen. Die mogelijkheid ontbreekt helaas bij de Nederlandse pagina.

​​

Reputatie 1

Correctie: het is twéé maanden (zoals een andere reaguurder al zei) van tevoren en niet een.

Reageer