beantwoord

oorzaak omgekeerde rijtuigvolgorde

  • 13 januari 2020
  • 2 reacties
  • 458 Bekeken

Wat is de oorzaak van de omgekeerde rijtuigvolgorde. Hoe komt het dat de internationale treinen in een omgekeerde rijtuigvolgorde komen te staan

icon

Beste antwoord door Edwin 13 januari 2020, 19:41

Omleidingen. Als bijvoorbeeld Thalys niet over de HSL naar Amsterdam kan rijden en ook de route via Delft is geen optie, rijdt ie via Gouda-Woerden-Breukelen naar Amsterdam en komt daar vervolgens andersom binnen dan als ie via de HSL was gereden. Het gebeurt ook wel dat het stuk vanaf Schiphol versperd is, dan gaat de trein vanaf Schiphol rechtstreeks naar de Watergraafsmeer en komt dan ook andersom binnen.

 

Het kan ook zijn dat er net een ander treinstel is ingezet dan de planning was en dat dat treinstel precies andersom staat dan het geplande treinstel.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Omleidingen. Als bijvoorbeeld Thalys niet over de HSL naar Amsterdam kan rijden en ook de route via Delft is geen optie, rijdt ie via Gouda-Woerden-Breukelen naar Amsterdam en komt daar vervolgens andersom binnen dan als ie via de HSL was gereden. Het gebeurt ook wel dat het stuk vanaf Schiphol versperd is, dan gaat de trein vanaf Schiphol rechtstreeks naar de Watergraafsmeer en komt dan ook andersom binnen.

 

Het kan ook zijn dat er net een ander treinstel is ingezet dan de planning was en dat dat treinstel precies andersom staat dan het geplande treinstel.

Reputatie 6
Badge

Als hij halverwege de rit (al dan via een omleiding) moet kopmaken (van rijrichting moet wisselen) om verder te rijden, dan komt hij in een andere volgorde aan. Dit wil wel eens gebeuren bij de IC naar Berlijn. Halverwege wordt de locomotief dan omgewisseld om via een andere route verder te rijden.

Reageer