beantwoord

Op vakantie vanuit België

In juli reizen een vriendin en ik met de trein vanuit Maastricht naar Amstel. Ik ben -18 en mijn vriendin is 18. We zijn Belgische studenten en verblijven 3 dagen in Amsterdam, maar zijn niet van plan om gebruik te maken van het openbaar vervoer (behalve de heen- en terugreis).

Nu mijn vraag: welk ticket is het voordeligst voor ons?
icon

Beste antwoord door Momo 11 mei 2019, 18:14

Ik zou hiervoor de site https://www.treinreiziger.nl/goedkoop-treinkaartje/ in de gaten houden. Hier staan altijd links naar aanbiedingen. Nu staan er aanbiedingen voor 2 keer een enkele reis voor €25 of zelfs maar €20, maar dan alleen in het weekend.
Met deze huidige aanbiedingen kun je reizen t/m 30 juni maar de sites die deze aanbiedingen aanbieden hebben deze vaak wel het hele jaar door. Ik ga er dus van uit dat later (mogelijk pas in juni) er dergelijke aanbiedingen komen waarmee je in juli kan reizen.

Met dit soort aanbiedingen zijn er wel voorwaarden qua tijden dat je mag reizen, bv pas 9.00 uur of alleen in de daluren
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik zou hiervoor de site https://www.treinreiziger.nl/goedkoop-treinkaartje/ in de gaten houden. Hier staan altijd links naar aanbiedingen. Nu staan er aanbiedingen voor 2 keer een enkele reis voor €25 of zelfs maar €20, maar dan alleen in het weekend.
Met deze huidige aanbiedingen kun je reizen t/m 30 juni maar de sites die deze aanbiedingen aanbieden hebben deze vaak wel het hele jaar door. Ik ga er dus van uit dat later (mogelijk pas in juni) er dergelijke aanbiedingen komen waarmee je in juli kan reizen.

Met dit soort aanbiedingen zijn er wel voorwaarden qua tijden dat je mag reizen, bv pas 9.00 uur of alleen in de daluren
Reputatie 1
Het kan zijn dat er in de zomervakantie bij NS weer een "jongerentoer" te koop is. Afgelopen meivakantie kostte die 27 euro voor twee vrij te kiezen reisdagen.

Kijk vooral op de website treinreiziger.nl, waarnaar Momo hierboven linkt.

Mochten er in juli niet zulke aanbiedingen zijn, koop dan uiterlijk zeven dagen van te voren bij NS Internationaal (www.nsinternational.nl) enkeltjes vanaf (en terug naar) Luik of Visé via Maastricht naar Amsterdam Amstel of Centraal, 18 euro per stuk. Dat kan ook bij NMBS, daar zijn ze momenteel 19 euro. Kies bij opties voor "jongeren (15-25 jaar)". "Via Maastricht" kun je niet aangeven, je zult dus ook duurdere opties zien via andere routes, maar elk uur is er eentje van 18 en die is altijd via Maastricht.
Een kaartje gewone prijs Maastricht-Amsterdam kost 26,50 en aan het loket komt er nog een euro bij. Een internationaal kaartje kost dus minder dan een lokaal enkeltje en niemand zal het je kwalijk nemen als je het maar gedeeltelijk gebruikt.

Reageer