overstap enschede-gronau, nu dit weer | NS Community
beantwoord

overstap enschede-gronau, nu dit weer

  • 23 January 2022
  • 40 reacties
  • 1178 Bekeken

Reputatie 6

Even in aanvulling op mijn vorige topic. Vorige week nogmaals de reis ( s ochtends vroeg) gemaakt. Dus incheck in kampen, met blauwnet naar Enschede. Daar op het perron omgeschept van blauwnet naar ns om bij ns door de poortjes te kunnen. Op perron 4a weer ingecheckt naar Gronau en op Gronau uitgecheckt. Dat ging goed. Echter terug in `Gronau ingecheckt, uitgecheckt op perron 4a en weer ingecheckt bij blauwnet poortje voor de reis naar kampen. Dan rekent blauwnet ineens 20 euro terwijl ik een afgekocht reisrecht heb. Ik word verwezen naar uitcheck gemist maar ik heb geen uitcheck gemist. Ik voeg screenprint bij. 


wie O wie heeft de gouden tip? :)

icon

Beste antwoord door Sim70 24 January 2022, 13:45

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 6

Klopt hoor, ik heb mn w0 euro weer terug maar het is formeel geen gemiste uitcheck. En daar mag je maar een x aantal van hebben natuurlijk. Ik baal er van dat je het netjes doet en toch er zelf weer achteraan moet. Bij een weekend vrij moet het onmogelijk zijn om 20 euro in te houden. Je moet er zelf weer achteraan. En de keolis klantenservice meneer beweerde in januari dat dit nooit voorkwam. Ze hebben het intern doorgezet want ik heb me niet af laten schepen. Ik houd jullie op de hoogte…..

Reputatie 6

In dit geval was ik dezelfde dag niet in Enschede geweest. Ik had overnacht in Duitsland, met het 9 euro ticket tot aan Gronau en daar ingecheckt. Het lijkt alsof het paaltje in Gronau de pas niet herkent of zo. Waarom staat er anders ‘no info available? En ik blijf erbij`; NS zou dit op moeten nemen met Keolis. Ik neem bij NS een abonnement af, betaal per incasso en een andere partij kan zomaar geld inhouden. Dat is toch heel raar? 

Badge +3

Het lijkt alsof het paaltje in Gronau de pas niet herkent of zo. Waarom staat er anders ‘no info available?

Op de heenreis herkende (hetzelfde?) paaltje je ov-chipkaart en NS abonnement wél… 🤣

Badge +3

En ik blijf erbij`; NS zou dit op moeten nemen met Keolis. Ik neem bij NS een abonnement af, betaal per incasso en een andere partij kan zomaar geld inhouden. Dat is toch heel raar? 

In dit geval (Flex) gaat Keolis je echt niet helpen, dat moet via uitcheckgemist en dan krijg je het via je NS factuur terug.

Die 20 euro is ingehouden door NS namelijk, en niet aan Keolis/Blauwnet betaald door NS.

Zou je op saldo reizen dan was het een ander verhaal (en een ander bedrag, namelijk €10 of zelfs gewoon €0 wegens Weekend Vrij).

Badge +3

Klopt hoor, ik heb mn 20 euro weer terug maar het is formeel geen gemiste uitcheck. En daar mag je maar een x aantal van hebben natuurlijk.

Nee hoor, dit gaat niet om een reis met NS dus telt niet mee voor de max. 3 gemiste uitchecks die je per kalenderjaar bij NS mag claimen. Tenminste, dat hoop ik… 🤔

Bij mij gaat in-en uitchecken in Gronau wel goed.

Zaterdag heb ik een rondje Hengelo - Münster - Enschede gedaan. Voorlopig is alleen de rit van Gronau naar Enschede gekend in Mijn NS. Zelfs de NS-ritten staan er nog niet in.

 

Badge +3

Zelfs de NS-ritten staan er nog niet in.

Ook slordig, als dat om zaterdag gaat. Maar goed, die NS ritten zijn toch € 0,00 (mag ik hopen, ook bij missende in/uitcheck!) 😅

Wel leuk om te zien dat je om 16:57 uitgecheckt hebt bij het Blauwnet paaltje op Enschede en dezelfde minuut door een poortje bent gegaan. Dat werkt dus gewoon!

Reputatie 6

Klopt hoor, ik heb mn 20 euro weer terug maar het is formeel geen gemiste uitcheck. En daar mag je maar een x aantal van hebben natuurlijk.

Nee hoor, dit gaat niet om een reis met NS dus telt niet mee voor de max. 3 gemiste uitchecks die je per kalenderjaar bij NS mag claimen. Tenminste, dat hoop ik… 🤔

O da s goed om te horen! Maar ik vind het nog steeds geen gemiste uitcheck formeel maar goed.

Reputatie 6

En ik blijf erbij`; NS zou dit op moeten nemen met Keolis. Ik neem bij NS een abonnement af, betaal per incasso en een andere partij kan zomaar geld inhouden. Dat is toch heel raar? 

In dit geval (Flex) gaat Keolis je echt niet helpen, dat moet via uitcheckgemist en dan krijg je het via je NS factuur terug.

Die 20 euro is ingehouden door NS namelijk, en niet aan Keolis/Blauwnet betaald door NS.

Zou je op saldo reizen dan was het een ander verhaal (en een ander bedrag, namelijk €10 of zelfs gewoon €0 wegens Weekend Vrij).


help me even of ik het nog volg….ik heb een weekend vrij dat ik afneem bij NS. Houdt diezelfde NS dan 20 Euro in? da s toch helemaal vreemd? 

Reputatie 7
Badge +2

Wel leuk om te zien dat je om 16:57 uitgecheckt hebt bij het Blauwnet paaltje op Enschede en dezelfde minuut door een poortje bent gegaan. Dat werkt dus gewoon!

Dan lijkt het er sowieso op dat ze in de tussentijd (de screenshots van TS waren eerder in het jaar) de tijd van het paaltje goed gezet hebben. Zo zag het er bij mij uit de laatste keer dat ik een overstap vanaf 4a in Enschede maakte…

3 minuten verschil dus, zoals ik hier eerder schreef. Verder wel een andere situatie, mijn WeekendVrij is nog altijd op saldo en ik stapte over op NS, maar het ging me om de tijd met dit voorbeeldje.

Met de Keolis ICT verbaasd me een probleem als dit trouwens niks, ze hebben zelfs bussen waar je incheckt op “Reizen op saldo 2e klas”🤣

Reputatie 7
Badge +1

In Ensc. is GEEN overstapmodule qua palen-is daar uiteraard ook niet nodig.

Er zijn 2 bepoorte perrons en die zijn heel duidelijk- zuid voor NS en Noord voor Keo/bl.net. Je moet je er haast doorheen wringen, kan net, als je van 1 naar 2 zou willen binnendoor. NS heeft enkel 2 IC-s als ze op tijd zijn komt 1 net binnen als 2 vertrekt (.16//.15)

Dat duitse perron is er pas later bij gekomen qua sjipgedoe en was altijd buiten de poorten-het overgrote deel van de reizigers daar reist toch op duitse tickets, zoals daar Fahrkarten in korte tijd zijn ombenoemd. Er staat al vanaf begin wel een groot bord dat voor ¨Weiterreisen in NL eine Passageschein (Oid) bij de medewerkers moet worden gehaald-die er amper nog zijn.

Reputatie 7
Badge +2

In Ensc. is GEEN overstapmodule qua palen-is daar uiteraard ook niet nodig.

Dat is nu de zoveelste keer dat ik jou matig leesbare onzin zie posten. In Enschede staat wel degelijk een overstapmeubel, dat ding heb ik 4 juni nog gebruikt nadat ik bij NS ingecheckt was maar uiteindelijk toch met Blauwnet wilde reizen.

Badge +3

help me even of ik het nog volg….ik heb een weekend vrij dat ik afneem bij NS. Houdt diezelfde NS dan 20 Euro in? da s toch helemaal vreemd? 

Bij Flex Wekeend Vrij schijnt NS inderdaad gewoon €20 in te houden (correctietarief) bij een gemiste uitcheck, al is dat (in ieder geval op zaterdag en zondag) volkomen onterecht.

Zie deze reactie op de vorige pagina.

Correctietarief: het bedrag dat in rekening kan worden gebracht indien u niet beschikt over een geldig vervoerbewijs of reisrecht.

Bij een gemiste uitcheck is er een incheck, dus had je wel degelijk een geldig vervoerbewijs of reisrecht (mits bij de juiste vervoerder, in dit geval niet aan de orde). 😥

 

Reputatie 6

Update blauwnet: zij weten ook niet waar het aan ligt. Okee……heb nu gevraagd hoe ze het denken op te lossen? Op de factuur is het nu gelukkig wel weer gecompenseerd.

Reputatie 6

En dit weekend ging het weer fout….keolis verwijst naar uitcheck gemist, ik zit nu aan drie gemiste uitchecks dus ik ben wel benieuwd wie de volgende keer die w0 Siri dan gaat betalen……die vraag heb ik hen ook voorgelegd trouwens 

Reageer