beantwoord

overstap naar DB 9 euro ticket Emmerich-Elten

  • 5 July 2022
  • 5 reacties
  • 1423 Bekeken

Hi,

Ik ga Vrijdag op mijn studenten-OV via Arnhem de Duitse grens over (Zevenaar-Emmerich Elten). In Duitsland heb ik een 9-euro ticket van DB.

 

Mijn vraag is hoe ik dit moet regelen qua overstap van NS op DB. Kan ik vanaf Zevenaar op de Duitse ticket, of kan/moet ik in Emmerich uitchecken? 

 

En mijn tweede, aanvullende vraag is of ik extra kosten heb voor de grensoverstap als ik uit moet checken in Zevenaar? Dit ivm niet geldige studentenOV in het buitenland.

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 5 July 2022, 21:30

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een SRP is wel degelijk geldig tot Emmerich, en daar kan je inderdaad even uitchecken.

Op Elten staat het paaltje op het perron, op Emmerich ergens bij de trappen (trein staat daar wel wat langer stil meen ik).

Voor de terugweg naar NL hetzelfde, maar het paaltje op Elten richting Arnhem deed het onlangs nog niet? Dan maar op Emmerich… 

Badge +3

Ga je via Oldenzaal de grens over, dan is het 9-euroticket al geldig vanaf Hengelo (Niedersachsen voorwaarden).

Reputatie 5

Welkom bij de NS Community!

Een SRP is wel degelijk geldig tot Emmerich, en daar kan je inderdaad even uitchecken.

Op Elten staat het paaltje op het perron, op Emmerich ergens bij de trappen (trein staat daar wel wat langer stil meen ik).

Voor de terugweg naar NL hetzelfde, maar het paaltje op Elten richting Arnhem deed het onlangs nog niet? Dan maar op Emmerich… 

Het paaltje in Elten richting Arnhem werkte afgelopen zondag weer prima. Inchecken op Emmerich gaat je niet lukken in de reguliere stoptijd van de trein (moet je trappen af, op en weer terugrennen). Voor in- en uitchecken in Elten: achterin zitten, de paaltjes staan bij de perronopgang.

Reputatie 5

En wellicht ten overvloede: in Arnhem check je voor deze trein in bij de poortjes/overstapzuilen van Arriva/Breng.

Reputatie 7
Badge +1

NAAR DE wil het in EMM best wel lukken-want dan stopt de trein op bahnsteig 1-ga beetje middenin zitten veeal al is daar personal-wechsel, zodat toch al wat langer gestopt wordt.

Naar NL is het inderdaad rennen en missen-tenzij er weer eens gependeld wordt vanwege personalmangel-dan wachten op de Fahrer die net uit Nl komt en weer terugmoet (wegkennis in elk land nodig)

Reageer