beantwoord

[Overstap] Spoor onbekend: Nijmegen -> Asse (België)

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Goedenacht,

Ik zou dus graag van Nijmegen naar Asse willen.
Dus volgens NS-International als volgt: -> Nijmegen -> Aankomst spoor 6 Breda -> Spoor om naar Brussel te gaan onbekend (Dus welk spoor vanuit Breda gaat naar Brussel?)
En vier NS-International bestel ik dan een E-Ticket neem ik aan?
Moet ik dan alsnog mijn OV-Kaart mee nemen om aan te tonen dat ik vrij reizen heb in Nederland bij de NS of?

Alvast bedankt
Mvg Thimo.

icon

Beste antwoord door Thom 4 mei 2019, 01:22

U kunt gewoon een kaartje kopen bij www.nsinternational.nl van Nijmegen naar Asse, en daar kunt u opgeven dat u 100 procent korting heeft in Nederland (Korting en Loyaliteit). U checkt niet in en opent een poortje met het e-ticket, maar u neemt wel uw abonnement mee als bewijs van het recht op korting. Zoek een poortje met een glazen doorzichtige plaat met Scan Ticket. U betaalt wel voor het Belgische deel. In Breda meestal spoor 7.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt gewoon een kaartje kopen bij www.nsinternational.nl van Nijmegen naar Asse, en daar kunt u opgeven dat u 100 procent korting heeft in Nederland (Korting en Loyaliteit). U checkt niet in en opent een poortje met het e-ticket, maar u neemt wel uw abonnement mee als bewijs van het recht op korting. Zoek een poortje met een glazen doorzichtige plaat met Scan Ticket. U betaalt wel voor het Belgische deel. In Breda meestal spoor 7.
Reputatie 3
Afhankelijk van je leeftijd KAN het echter veel goedkoper zijn om apart tot Noorderkempen te kopen (automaat of NS-int-al dat online is echt niet nodig) en bij nmbs.be of b-rail het belgisch verder binnenlands traject tot Asse-vooral voor weekendretours en junior/senior. OF-als het nog even duurt-bij NS-int kan je tot 7 dagen vooraf goedkopere kaartjes kopen (20 of 25 eur meest)-dat kan in feite goedkoper uitpakken als het erg hoge INTernationale tarief te betalen, ook al is dat enkel voor Belgie.
Als je vrij reizen hebt met NS moet je ongetwijfeld bekend zijn met dat alle vertrekkende treinen gewoon op de screens staan-kwestie van ff kijken. Het wil nog wel 'ns wijzigen........
Als niet al te zeer op enkel trein zet: het kan denk ik sneller gaan door vanaf een groter Belgisch station een deLIJN bus tot Asse te nemen, hangt ook af wat je echte bestemming aldaar is. Het ligt aan een lokaal zijlijntje vanaf Brussel tot Aalst (al was dat ooit heel lang geleden de hoofdlijn Brussel-Gent)

Reageer