beantwoord

Overstappen

• 29 mei 2018
  • 9 reacties
  • 299 Bekeken

Hoi
Ok heb een dagjaart van Rotterdam centraal naar Brussels
Is het toegestaan om uit te stoppen bij antwerpen en weer verder naar Brussels met een latere trein in het zelfde traject.
Bvd
icon

Beste antwoord door Thom 29 mei 2018, 20:35

Tegenwoordig mag dat, het wordt toegestaan, vroeger formeel niet. Op sommige kaarten zoals de Railpass wordt het ook in de voorwaarden nadrukkelijk vermeld dat het mag. U hoeft zich geen zorgen te maken.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Aha, die pagina zocht ik inderdaad maar kwam uit op die nogal beknopte nieuwspagina.

Daar wordt overigens gesproken over 12 stations waar je met het overstappen door poortjes probleem te maken kunt krijgen. En alleen de positieve kant van rit-naar-reis wordt belicht, en niet dat het twee kanten op werkt.

Die FAQ pagina is inderdaad veel vollediger (en eerlijker). Maar goed, TS is geholpen.

Dit staat toegelicht in de FAQ.

Badge +3

Hartelijk dank voor het antwoord Robert ik wist niet van de 35min overstap tijd na de uitcheck op het station

Dat zou er inderdaad wel bij mogen komen te staan op https://nieuws.ns.nl/van-rit-van-reis/ de pagina die over overstappen gaat.

Vraag komt regelmatig voorbij, met name van mensen die Weekend Vrij hebben en daarmee op vrijdagavond vanaf 18:30 gratis kunnen reizen.

Als je geen NS Flex hebt dan kan je op stations met meerdere treinvervoerders ook na het uitchecken even inchecken bij de andere vervoerder, na 15 seconden weer uitchecken en daarna weer inchecken bij de vervoerder waar je mee verder wilt. Dan hoef je geen 35 minuten te wachten.

Als je na 18:30 een nieuwe reis wilt beginnen (met korting of vrij reizen) in plaats van een overstap dan moet er tussen uitchecken en weer inchecken minimaal 35 minuten zitten.

Inchecken op daltarief kan vanaf 18:25, let op de tijd op het schermpje.

Hartelijk dank voor het antwoord Robert ik wist niet van de 35min overstap tijd na de uitcheck op het station

Reputatie 6

Waar stapt u over dan?

Badge +3

Als je na 18:30 een nieuwe reis wilt beginnen (met korting of vrij reizen) in plaats van een overstap dan moet er tussen uitchecken en weer inchecken minimaal 35 minuten zitten.

Inchecken op daltarief kan vanaf 18:25, let op de tijd op het schermpje.

Vraag ik moet straks wachten tot 1830u vanaf wanneer is het geen overstap meer en check ik weer gewoon in

Reputatie 7
Bedankt voor het juiste antwoord Thom, daar zal Mayashyam wel mee verder kunnen.
Reputatie 7
Badge +4
Tegenwoordig mag dat, het wordt toegestaan, vroeger formeel niet. Op sommige kaarten zoals de Railpass wordt het ook in de voorwaarden nadrukkelijk vermeld dat het mag. U hoeft zich geen zorgen te maken.

Reageer