beantwoord

Overstaptijd Breda

Binnenkort ga ik vanuit Nijmegen naar Brussel en stap dan over in Breda. Zowel op de heen- als terugreis heb ik twee minute overstaptijd. Heen moet ik van spoor 8 naar 5, terug van spoor 6 naar 3. Ik weet niet goed hoe het nieuwe station is ingericht. Zijn er al ervaringen van andere reizigers met het al dan niet halen van deze overstap? Anders is het een uur wachten..
icon

Beste antwoord door PaulBSA 12 april 2018, 22:41

Mits de IC uit Nijmegen op tijd rijdt is de overstap te doen. Spoor 8 ligt aan het 3e perron en spoor 5 aan het 2e perron. Als je in Nijmegen (bij een samengestelde ICM, dus meer dan 3 of 4 bakken) in een van de eerste twee wagons instapt dan kom je in Breda bij de (rol)trappen uit en sta je in een minuut op spoor 5. Vanuit Brussel is dit andersom, daar zou ik in de achterste 2/3 wagons instappen om in Breda bij de (rol)trappen uit te komen. De trappen zijn breed, net als de verbindingstunnel tussen de perrons. Je kunt dus zonder hinder in je eigen tempo van het ene naar het andere perron. In de bijlage zie je spoor 8 als het uiterste linker spoor aan het linkse perron, spoor 5 is het rechtse spoor aan het middenperron.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 4
Ik heb gelezen van andere dat het te doen. Je moet wel op de juiste plaats instappen anders red je het niet.
Binnenkort ga ik vanuit Nijmegen naar Brussel en stap dan over in Breda. Zowel op de heen- als terugreis heb ik twee minute overstaptijd. Heen moet ik van spoor 8 naar 5, terug van spoor 6 naar 3. Ik weet niet goed hoe het nieuwe station is ingericht. Zijn er al ervaringen van andere reizigers met het al dan niet halen van deze overstap? Anders is het een uur wachten..
Als je de overstap mist, kun je 25% van de ticketprijs als compensatie terugkrijgen.
https://www.nsinternational.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging

Melvinhage Dank je wel. Ik heb gezocht naar een overzicht van sporen maar kan het helaas niet vinden. Michel ook bedankt. Ik vind het vooral knullig: 2 minuten overstap op een Internationale trein.
Reputatie 4
Er staat wel bij de regels dat bij een te korte overstap dat je geen vergoeding krijgt. Ik weet niet wat "te kort" is.
Reputatie 4
Zou het niet op die 2 minuten laten aankomen, maar een half uur speling inbouwen.
Reputatie 7
Badge
NS(i) Reisplanner rules 🆒
Ja reisplanner rules. Die is waarschijnlijk niet gemaakt door treinreizigers ?.
Reputatie 7
Ik zou extra overstaptijd inbouwen
Ja dat ga ik ook doen. Ik neem de eerdere trein vanuit Nijmegen. Dan heb ik een klein half uur overstaptijd. Met vijf ipv 2 minuten overstap tijd was dat niet nodig geweest. Spaar je tijd door een snellere verbinding ( denk je dan) verdwijnt die tijd doordat de dienstregeling knullig is?
Reputatie 2
Mits de IC uit Nijmegen op tijd rijdt is de overstap te doen. Spoor 8 ligt aan het 3e perron en spoor 5 aan het 2e perron. Als je in Nijmegen (bij een samengestelde ICM, dus meer dan 3 of 4 bakken) in een van de eerste twee wagons instapt dan kom je in Breda bij de (rol)trappen uit en sta je in een minuut op spoor 5. Vanuit Brussel is dit andersom, daar zou ik in de achterste 2/3 wagons instappen om in Breda bij de (rol)trappen uit te komen. De trappen zijn breed, net als de verbindingstunnel tussen de perrons. Je kunt dus zonder hinder in je eigen tempo van het ene naar het andere perron. In de bijlage zie je spoor 8 als het uiterste linker spoor aan het linkse perron, spoor 5 is het rechtse spoor aan het middenperron.
Dank! !!!!!!
Reputatie 7
Badge
Ja reisplanner rules. Die is waarschijnlijk niet gemaakt door treinreizigers ?.
idd, net zo min als de km afstandentabel voor het spoor door de ANWB is gemaakt. Het viel me 30 jaar geleden al op dat alle populaire NS trajecten net in een hogere tariefklasse vielen.

Reageer