beantwoord

PCR Test en vertaging

• 9 februari 2021
  • 3 reacties
  • 196 Bekeken

Vandaag (dinsdag) wou ik met de intercity naar Berlijn reizen. Ik heb maandagochtend een PCR test gedaan zodat ik dinsdag met de negatieve uitslag de trein kon nemen. Door de sneeuw rijden er geen treinen meer naar Berlijn. De negatieve PCR test is 48 uur geldig, weet iemand of deze tijd wordt verlengd als je vertraging hebt buiten jouw schuld om? Ik heb wel gelezen dat als je van Duitsland naar Nederland reist de test met 24 uur wordt verlengd bij vertraging (totaal 96 uur geldig), maar is dit ook zo voor Nederland naar Duitsland. Het zou namelijk jammer zijn als ik deze dure test voor niks heb gedaan en opnieuw moet doen.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 februari 2021, 11:06

Goedemorgen Nilreb en welkom bij de NS Community.

Ik heb even voor je gezocht, maar ik kan zo snel niets vinden over dat dit zou worden verlengd. Dit zul je moeten navragen bij het Duiste ministerie van Gezondheid, gezien zij deze eis hebben gesteld. Hier kun je alle huidige informatie vinden zoals verstrekt volgens ons ministerie van Buitenlandse Zaken, hier is wat informatie te vinden verstrekt door de Deutsche Bahn, in het Engels. Veel van de informatie verstrekt door Duitsland is helaas enkel in het Duits beschikbaar.

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Nilreb en welkom bij de NS Community.

Ik heb even voor je gezocht, maar ik kan zo snel niets vinden over dat dit zou worden verlengd. Dit zul je moeten navragen bij het Duiste ministerie van Gezondheid, gezien zij deze eis hebben gesteld. Hier kun je alle huidige informatie vinden zoals verstrekt volgens ons ministerie van Buitenlandse Zaken, hier is wat informatie te vinden verstrekt door de Deutsche Bahn, in het Engels. Veel van de informatie verstrekt door Duitsland is helaas enkel in het Duits beschikbaar.

Reputatie 6

Ga er maar van uit dat dit echt 48 uur moet zijn. Ik lees op de website auswaertiges-amt.de niks over uitzonderingen op deze regel. 

Reputatie 7
Badge +3

Een test heeft niet voor niets een bepaalde geldigheid. In de tussentijd kan iemand toch besmet raken. Quarantaine zou dan een oplossing kunnen zijn, maar het is niet na te gaan of iemand daadwerkelijk in quarantaine heeft gezeten.

Het beste kun je de informatie doorlezen die @Stijn NS al vermeld heeft. 

Ik hoop dat je de reis toch nog binnen 48 uur zou kunnen maken.

Reageer