beantwoord

Premium reizen Thalys

• 14 maart 2018
  • 4 reacties
  • 1473 Bekeken

Op 24 juli reis ik Premium 1e klas met de Thalys van Rotterdam Centraal naar Marseille St.-Charles. Nou staan er een paar voordeeltjes bij die ik niet helemaal begrijp.
Zo bijvoorbeeld over de maaltijden. Hoe veel eten krijg je voor een rit van 6 uur 45 min.? Wanneer komen ze langs? Wat krijg ik allemaal bij zo’n maaltijd, etc.?
Het tweede gaat over het overslaan van ‘rijen’. Daar snapte ik al helemaal niks van. Als iemand me hiermee zou kunnen helpen hoor ik het graag!
icon

Beste antwoord door iMark 15 maart 2018, 00:00

1e klas? Dat mogen we niet zo noemen bij Thalys. Het is Comfort of Premium bij Thalys. :D
Er wordt sinds de nieuwe dienstregeling net als bij Eurostar onderscheid gemaakt tussen 1e klas zonder catering (Comfort) en 1e klas met catering (Premium).

Voorbeelden van de maaltijden:

Bron: https://www.thalys.com/nl/nl/diensten/aan-bord/premium#catering

Wat voorheen Comfort 2 heette bij Thalys is nu "Standard".

Op bijvoorbeeld 30 juni 2018 zijn (vandaag) de prijzen van Amsterdam naar Marseille:
- Standard €111
- Comfort €150
- Premium €185

Wel interessant dat Thalys de prijzen voor de catering transparant heeft gemaakt. In het verleden werd dat bewust niet gedaan uit angst dat reizigers geen Comfort 1 zouden boeken als ze zouden weten hoe veel (of weinig) catering ze voor het extra geld zouden krijgen.

Je krijgt dezelfde stoel in Comfort of Premium en mag nu zelf bepalen of je de catering het geld waard vindt.

Op de website van Thalys staat ook nog een overzicht van de verschillende tariefklassen. Wel grappig dat men bij Thalys zelf ook inziet dat de stoelen in Comfort 2/Standard niet comfortabel zijn. Kreupel Nederlands schrijft men ook nog steeds.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Normaal in de eerste klas is een ontbijt rond een uur of zeven of acht, een lunch rond één, twee uur en een diner rond een uur of zeven, acht. Het is alles Frans, qua ritme en ook qua inhoud. Het diner is wel van goede kwaliteit, voor een gezonde jongen wat weinig, een soort opgevoerde maar goede vliegtuigmaaltijd. Het is dus geen uitgebreid menu. In de eerste klas heeft u tussendoor ook drankjes naar keuze, mits binnen het redelijke, en die zijn ook bij de prijs inbegrepen.
Wat je aangeboden krijgt als diner, is onvoorspelbaar. Bij het ontbijt kun je kiezen uit zoet en hartig. Je hebt het niet slecht in de eerste klas van de Thalys. In Rotterdam is soms het ontbijt wel op, dat is wel eens vervelend.
Badge +3
1e klas? Dat mogen we niet zo noemen bij Thalys. Het is Comfort of Premium bij Thalys. :D
Er wordt sinds de nieuwe dienstregeling net als bij Eurostar onderscheid gemaakt tussen 1e klas zonder catering (Comfort) en 1e klas met catering (Premium).

Voorbeelden van de maaltijden:

Bron: https://www.thalys.com/nl/nl/diensten/aan-bord/premium#catering

Wat voorheen Comfort 2 heette bij Thalys is nu "Standard".

Op bijvoorbeeld 30 juni 2018 zijn (vandaag) de prijzen van Amsterdam naar Marseille:
- Standard €111
- Comfort €150
- Premium €185

Wel interessant dat Thalys de prijzen voor de catering transparant heeft gemaakt. In het verleden werd dat bewust niet gedaan uit angst dat reizigers geen Comfort 1 zouden boeken als ze zouden weten hoe veel (of weinig) catering ze voor het extra geld zouden krijgen.

Je krijgt dezelfde stoel in Comfort of Premium en mag nu zelf bepalen of je de catering het geld waard vindt.

Op de website van Thalys staat ook nog een overzicht van de verschillende tariefklassen. Wel grappig dat men bij Thalys zelf ook inziet dat de stoelen in Comfort 2/Standard niet comfortabel zijn. Kreupel Nederlands schrijft men ook nog steeds.

Kan je je redden met de gegeven antwoorden, Xander Zwiers?
Na een paar dagen wifiloos te zijn, wil ik jullie allemaal enorm bedanken voor de antwoorden! Ik hoop ook dat de antwoorden kloppen, maar anders red ik mezelf vast ook wel. Nogmaals hartelijk bedankt!

Reageer