beantwoord

Prijs reis Enschede-Gronau niet op ns.nl; wel bij automaat. Waarom?

• 7 februari 2017
  • 6 reacties
  • 1325 Bekeken

Hallo,
Het valt mij op dat je op ns.nl niet kunt vinden hoeveel het kost om van Enschede naar Gronau te reizen.
In de automaat op het station vind ik die info wel. Dat vind ik onhandig. Kan daar wat aan gedaan worden?
groeten, Ilonka
icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 februari 2017, 08:58

Enschede-Gronau is een privélijn van de Deutsche Bahn. Als je die reis bij ons wilt boeken moet er een stuk van NS inzitten. Je kan wel een ticket voor Enschede Kennispark-Gronau boeken en in Enschede opstappen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het lukt wel vanaf Enschede Kennispark, al realiseer ik me dat ik uw vraag niet beantwoord. In het verkeer met de oosterburen geven de kleine maatschappijen wat gedoe. Verder naar Dortmund werkt het weer well. Dit is opgezocht met NSInternational.
Met ns.nl ontbreekt de prijsinformatie als je naar het buitenland reist. Je vindt de reis wel naar bestemmingen die direct vanuit Nederland te bereiken zijn, maar de prijs niet.

Hallo Ilonka en welkom op het NS Serviceforum,

Ik durf hier niet meteen antwoord op te geven maar ga dit voor je uitzoeken.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internationaal reizen
Reputatie 6
Badge +2
Een kaarautomaatsimulatie op een webpagina zou erg handig zijn, dan is dit ook meteen opgelost. Het gedeelte voor het kopen van een eenmalige chipkaart (binnenland of buitenland) is extra eenvoudig te maken, omdat er geen afhankelijkheid is van producten op een OV-chipkaart. bijdragevandennis
Enschede-Gronau is een privélijn van de Deutsche Bahn. Als je die reis bij ons wilt boeken moet er een stuk van NS inzitten. Je kan wel een ticket voor Enschede Kennispark-Gronau boeken en in Enschede opstappen.
Reputatie 6
Badge
Ditzelfde geldt voor Venlo naar een station langs het Euregiobahntraject/Keolis (bijv. Kaldenkirchen), omdat deze vervoerder vanaf Venlo vertrekt en het 'hun' lijn is.

Ook geen prijsopgave. Wel als je als vertrekpunt 'Blerick' ingeeft, dan zit er ook een NS gedeelte in.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo,
Het valt mij op dat je op ns.nl niet kunt vinden hoeveel het kost om van Enschede naar Gronau te reizen.

ns.nl geeft alleen tarieven voor binnenlandse reizen tegen binnenlands tarief en dus niet voor reizen naar het buitenland. Dat betekent daarom wel tariefinformatie voor Enschede-Glanerbrug en niet voor Enschede-Gronau.

Een en ander is ook logisch aangezien voor internationale reizen het internationale tariefsysteem geldt vaak nog aangevuld met allerlei regionale tarieven zoals in dit geval het NRW-tarief en het VRR-tarief. Wat je betaalt hangt dan sterk af van wat voor ticket je koopt en waar je het koopt.

Reageer