beantwoord

Prijs treinkaartje Venlo - Monchengladbach

• 7 juni 2021
  • 8 reacties
  • 174 Bekeken

Na vele zoekpogingen op het internet kom ik op dit forum terecht omdat ik mijn antwoord maar niet kan vinden. Ik verblijf binnenkort in Limburg en wil dan graag een dagje vanaf station Venlo naar Mönchengladbach. Het vinden van een reisschema is geen enkel probleem, maar om te achterhalen wat de kosten zijn voor een retourticket is niet te doen.

Wie kan mij vertellen wat het goedkoopste retourticket is van Venlo naar Mönchengladbach voor een volwassene? en deze haal ik uit de (Duitse)automaat op het station?

Héél erg bedankt voor de eventuele reacties/ antwoorden!

icon

Beste antwoord door iMark 7 juni 2021, 20:51

Een enkele reis (Preisstufe C) kost €12,80. Een 24 uurkaart kost €25,30 voor 1 persoon. Relatief veel goedkoper wanneer meer mensen meereizen.

https://www.vrr.de/de/fahrplan-mobilitaet/fahrplanauskunft/

Te koop bij de automaat in Venlo.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een enkele reis (Preisstufe C) kost €12,80. Een 24 uurkaart kost €25,30 voor 1 persoon. Relatief veel goedkoper wanneer meer mensen meereizen.

https://www.vrr.de/de/fahrplan-mobilitaet/fahrplanauskunft/

Te koop bij de automaat in Venlo.

Reputatie 7
Badge

Alternatief via NS International: enkele reis vanaf Blerick: 10,30. Mocht je een NL-vrij abonnement hebben dan 7,90 vanaf Blerick, enkele reis.

Met meerder personen is een VRR ticket inderdaad al snel goedkoper, zoals iMark hierboven schrijft.

Reputatie 7
Badge +3

Voordeel van de VRR-kaartjes is dat ook het overige OV binnen de tariefzones gebruikt mag worden.

Reputatie 7
Badge +4

Er is ook een NRW-ticket voor meerdere personen en dat is dan retour, omdat het onbeperkt reizen geeft binnen deze bondsstaat. Die reikt verder dan Gladbach en geldt ook voor andere transportmiddelen. Geldig van en tot Venlo. Dit is echter niet het goedkoopste: 31 euro.

https://www.mobil.nrw/tickets/tickets-im-nrw-tarif/fuer-einen-tag.html

Bedankt allen voor jullie snelle reacties! Fijn dat ik alsnog aan zoveel informatie kan komen.

Mocht ik de tickets bestellen via NS International, dan komen de gekozen tijdstippen toch niet daadwerkelijk gedrukt op het ticket? Ik kan toch gewoon de gekozen dag elk tijdstip reizen? Ik meen mij zoiets van de tickets naar Antwerpen te herinneren… maar dan slaat toch even de twijfel toe of dat klopt :thinking:

Reputatie 4

Bedankt allen voor jullie snelle reacties! Fijn dat ik alsnog aan zoveel informatie kan komen.

Mocht ik de tickets bestellen via NS International, dan komen de gekozen tijdstippen toch niet daadwerkelijk gedrukt op het ticket? Ik kan toch gewoon de gekozen dag elk tijdstip reizen? Ik meen mij zoiets van de tickets naar Antwerpen te herinneren… maar dan slaat toch even de twijfel toe of dat klopt :thinking:

ja dat klopt tussen Venlo en Mönchengladbach rijdt een boemeltje via Kaldenkirchen Breyel en nog wat tussenstops. 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn tip is om pas op de reisdag een kaartje te kopen. Mocht de reis om de een of andere reden niet doorgaan heb je geen probleem met terugbetalen of omboeken naar een andere dag.

Reputatie 7
Badge +4

U bent niet aan een tijdstip gebonden ook al wordt dat wel gesuggereerd. Dit is alleen van belang bij de internationale treinen met een wisselend tarief,

Reageer