beantwoord

Prijsstijging IC Direct Brussel?

• 5 januari 2021
  • 2 reacties
  • 257 Bekeken

Hoi! 

Ligt het aan mij of zijn treintickets van de Belgische grens naar Antwerpen Centraal fors duurder geworden? Ik heb een studenten ov, dus betaal enkel vanaf de grens, maar ik kan me niet herinneren dat een enkeltje Hazeldonk grens-zone Antwerpen voor een jongere (26-) 10,40 euro gekost heeft? Voor een enkeltje Breda-Antwerpen is het zelfs 15 euro? In mijn herinnering zijn de tickets toch nooit zo duur geweest? 

icon

Beste antwoord door Julian 5 januari 2021, 12:21

Dat klinkt als het verschil tussen een full-flex ticket vs een Early bird ticket (mid-flex tarief).

Ik weet niet voor welke datum je kijkt, maar de IC Brussel heeft een early bird tarief dat tot zeven dagen van te voren te kopen is. Voor volgende week en verder liggen de prijzen daarmee op 5,50 voor een enkele reis.
Als je voor vandaag (of tot zeven dagen later) wilt boeken, dan betaal je inderdaad het reguliere full-flex tarief van 10,40, zie ook de bijgevoegde tariefvoorwaarden van het mid-flex tarief:

Dit zijn dus de tariefvoorwaarden voor het ticket van €5,50.​​​​​​, bijvoorbeeld op 12 januari.​

Bekijk origineel

2 reacties

Dat klinkt als het verschil tussen een full-flex ticket vs een Early bird ticket (mid-flex tarief).

Ik weet niet voor welke datum je kijkt, maar de IC Brussel heeft een early bird tarief dat tot zeven dagen van te voren te kopen is. Voor volgende week en verder liggen de prijzen daarmee op 5,50 voor een enkele reis.
Als je voor vandaag (of tot zeven dagen later) wilt boeken, dan betaal je inderdaad het reguliere full-flex tarief van 10,40, zie ook de bijgevoegde tariefvoorwaarden van het mid-flex tarief:

Dit zijn dus de tariefvoorwaarden voor het ticket van €5,50.​​​​​​, bijvoorbeeld op 12 januari.​

Klopt! Dan zal ‘t daaraan liggen, ik koop eigenlijk altijd hooguit 1-2 dagen van tevoren maar ik heb nog nooit gehad dat het early birdtarief (of iig mid-flex) dan niet meer aangeboden werd, gek! 

Reageer