beantwoord

Prijzen in boekingsmodule NS International

• 25 mei 2016
  • 7 reacties
  • 162 Bekeken

Badge
Momenteel probeer ik een reis te boeken naar Londen, met de boekingsmodule van NS International.
Met de heenreis op woensdag, en de terugreis op zaterdag, kost de heenreis €173,00 (met meerdere mogelijkheden om te reizen).
Als ik nu de terugreis niet op zaterdag, maar op zondag plan, kost de goedkoopste - en opeens enige mogelijke - heenreis van diezelfde woensdag liefst €1170,60(!).
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom de prijs en de reismogelijkheden van je heenreis afhankelijk zijn van de dag van je terugreis?
Of maak ik zelf een fout?
icon

Beste antwoord door iMark 25 mei 2016, 20:39

Misschien kun je het eens met een andere browser proberen.
Ik heb het getest met Safari 9.1.1 onder Mac OS 10.11.5.

Of anders eens proberen via de website van Eurostar zelf?
http://www.eurostar.com/nl-nl

Daar krijg ik overigens exact dezelfde prijzen voor tickets vanaf Elk Station in Nederland naar Londen (niet met Thalys).
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik weet niet wat er fout gaat. Voor zowel de eerste als de tweede verbinding krijg ik allerlei verschillende mogelijkheden, waaronder voor €49 van Amsterdam naar Londen en op zondagavond terug voor €33.
Badge
Ik weet niet wat er fout gaat. Voor zowel de eerste als de tweede verbinding krijg ik allerlei verschillende mogelijkheden, waaronder voor €49 van Amsterdam naar Londen en op zondagavond terug voor €33.

Uit privacyoverwegingen had ik het in eerste instantie nog niet gemeld, maar dit betreft niet komende woensdag. Het gaat hier om woensdag 20 juli.
Reputatie 7
Badge +3
Zonder data valt er natuurlijk niets uit te zoeken. :-)

Het is inderdaad behoorlijk wat duurder in juli. Prijsvoorbeeld is Amsterdam - Londen zonder korting.
Woensdag heen voor €59 en op zondag terug voor €59.
Woensdag heen voor €59 en op zaterdag terug voor €83.

Mijn tip: vraag eerst een verbinding op voor 20 juli heen en 24 juli terug. Vervolgens op het tabje 23 juli klikken. De prijzen voor de heenreis blijven dan staan.
Badge
Zonder data valt er natuurlijk niets uit te zoeken. :-)

Het is inderdaad behoorlijk wat duurder in juli. Prijsvoorbeeld is Amsterdam - Londen zonder korting.
Woensdag heen voor €59 en op zondag terug voor €59.
Woensdag heen voor €59 en op zaterdag terug voor €83.

Mijn tip: vraag eerst een verbinding op voor 20 juli heen en 24 juli terug. Vervolgens op het tabje 23 juli klikken. De prijzen voor de heenreis blijven dan staan.

Dat heb ik inderdaad geprobeerd. Het enige probleem is dat de prijzen voor de heenreis bij mij níét blijven staan als ik bij de terugreis het tabje 23 juli aanklik. 😛
Reputatie 7
Badge +3
Misschien kun je het eens met een andere browser proberen.
Ik heb het getest met Safari 9.1.1 onder Mac OS 10.11.5.

Of anders eens proberen via de website van Eurostar zelf?
http://www.eurostar.com/nl-nl

Daar krijg ik overigens exact dezelfde prijzen voor tickets vanaf Elk Station in Nederland naar Londen (niet met Thalys).
Badge
Bedankt voor de tip! De Eurostar-website is inderdaad een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht. 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Waarschijnlijk een overbodige tip. Maar op de Eurostar-website staan de vertrektijden vanuit Brussel Zuid richting Londen. Hou rekening met voldoende tijd om vanuit Nederland in Brussel Zuid te komen + de 30 minuten inchecktijd voor vertrek van de Eurostar.
Hetzelfde geldt voor de terugreis. Er moet nog wel een aansluitende trein van Brussel Zuid naar Nederland zijn om niet in België te stranden.

Reageer