Railplus 2018 en IC Brussel

• 9 december 2017
  • 9 reacties
  • 457 Bekeken

Graag een reactie : bij het boeken van IC Brussel wordt Railplus niet meer toegepast.
Klopt dit wel ; s.v.p. uitleg ? ? ?

9 reacties

Goedenavond haksph en welkom op het NS Serviceforum!

Ik heb hier even contact voor opgenomen met mijn collega's van NS International, maar helaas hebben we meer informatie nodig om met zekerheid te kunnen zeggen wat er aan de hand is. Je kunt in dit geval het beste direct contact op nemen met deze collega's. Dat gaat het snelste via 030-2300023, echter kun je ze ook bereiken via de NS_Int Twitter pagina, of eventueel via Facebook.
Reputatie 7
Badge +4
U zou nog recht moeten hebben op 15 procent korting in plaats van 25 procent. Dit is wel de informatie van DB.

Naar België beweert NSInternational in de prijsberekening inderdaad dat Railplus 'ongeldig is in de trein'. Het wordt niet meer in de prijs verrekend. Zowel naar Visé als naar Essen niet.

Naar Duitsland wordt de korting wel toegepast. Het zou een eenzijdige maatregel van de Belgen kunnen zijn.
Reputatie 5
De NMBS-website geeft dezelfde prijzen als NS International, dus zonder Railplus-korting op het full-flex tarief. Maar op de website van NSI (www.nsinternational.nl/nl/tarieven-en-kortingen/overige-kortingen-met-de-trein) is voor Railplus geen beperking van de geldigheid voor dit geval aangegeven.

De website van B-Europe beperkt de korting wel: "behalve verbindingen tussen België en Maastricht, Roosendaal of Aken, die tot het nationale treinaanbod van NMBS behoren (openbare dienstverlening)." Dat lijkt me van toepassing voor de stoptreinen die tegen Belgisch tarief juist over de grens rijden, niet voor de IC Brussel. Of wordt hier een voorschot genomen op de verlegging van de IC Brussel via Breda?

@Stijn: Welke "meer informatie" is er nodig om tot een antwoord te komen? Graag toch een toelichting op dit forum.
Reputatie 7
Badge +4
Bij Rotterdam-Leuven wordt ook geen Railpluskorting meer berekend. Alle reizen naar België lopen natuurlijk via Maastricht en Roosendaal. De Benelux lijkt me geen nationaal aanbod van een stoptrein die juist over de grens gaat.

Merkwaardig dat er zo te zien wel gekort wordt op verbindingen van en naar Duitsland en Nederland en niet op die naar Frankrijk.

De zuiderburen hebben hun best kennelijk gedaan de regels zo aan te passen dat ze geen Railpluskorting meer hoeven te geven.

We wachten de officiële reactie van NSInternational af.
Badge
Minder korting voor de Beneluxtrein? Lees ik dit goed en is dit nu nóg een smerig trucje van de NMBS om internationale reizigers de Thalys in te jagen? :@

(Correct me if I'm wrong, want ik hoop echt dat ik er hier naast zit... 😞 )
Reputatie 5
Ook in deze discussie is weer een "antwoord" gekozen zonder dat de vraag daadwerkelijk is beantwoord. Wie doet dat toch? Een moderator?
Ik verwacht nog een (echt) antwoord van NS International.
Reputatie 5
De Railplus-korting via Roosendaal wordt weer toegepast door zowel NS als NMBS.
Reputatie 7
Badge +4
Via Roosendaal maar ook via Visé wordt de korting weer toegepast. Ik heb het elders ook al weergegeven: NMBS geeft weer Railplus maar dan wel 15 procent. Het wordt ook automatisch meegenomen door NSInternational. Onze Belgische vrienden waren er wat laat mee.

Ik zie dit topic toch echt als onbeantwoord. De topicstarter en een moderator kunnen een antwoord kiezen. Een moderator kan de topicstarter wel corrigeren en een ander antwoord aanwijzen.
Ik was op het moment van jouw reactie niet meer aan het werk Rudi en ik durf niet te zeggen waarom er daarna geen antwoord meer is gegeven op jouw vraag. Sorry!

Wat ik me er nog van kan herinneren hadden ze meer informatie nodig met betrekking tot welke specifieke reis de TS probeerde te plannen, maar dat durf ik nu niet meer met zekerheid te zeggen. Fijn om te lezen dat de toeslag in ieder geval weer wordt toegepast door de NBMS.

Wat betreft de beantwoording, momenteel heeft het topic geen vraag-status. Ik weet niet of de oorspronkelijke TS dat zo heeft gedaan of dat het later is uitgezet naar aanleiding van jouw reactie, Rudi. Ik zal het in ieder geval voor nu zo laten.

Reageer