beantwoord

RE19 en OV-Chipkaart

• 12 juli 2020
  • 6 reacties
  • 194 Bekeken

Graag zou ik willen weten, of je met de ov chipkaart al naar Emmerich kunt reizen met de trein, vanuit Arnhem? 

icon

Beste antwoord door Tamzin 12 juli 2020, 08:37

Nee, slechts tot Zevenaar. Op de RE19 geldt daarnaast vanaf Arnhem het Duitse VRR-tarief.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee, slechts tot Zevenaar. Op de RE19 geldt daarnaast vanaf Arnhem het Duitse VRR-tarief.

Ik begreep dat, ook de burgemeester van Emmerich zich hard maakt, voor ov chippunten ivm vele forensen vanuit 's-Heerenberg, en Meghelen

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer de burgemeester van Emmerich de gemeente de kosten wil laten dragen zal dat geen enkel probleem zijn.

Reputatie 5
Badge

Kan al sinds die chipkaart er is wel met de bus NIAG-58 vanaf Nijmegen via Kleve. Duurt wel ruim 80 min. Merkwaardig is dan weer, hoe in ooit de tijden van de strippenkaart er in een veel groter gebied over en weer met de lokale bussen doorgaand gestempeld kon worden. Daar is de geldigheid op die lijn 58 als enige van overgebleven. En vanaf DE kan je met VRR tickets nog overstappen binnen Nimwegen. Maar toen reed RE19 van ABL nog lang niet.

Overigens als je geregeld reist net op Emm-Anrh is een keus uit de veelheid van duitse tarieven vaak veel voordeliger.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begreep dat, ook de burgemeester van Emmerich zich hard maakt, voor ov chippunten ivm vele forensen vanuit 's-Heerenberg, en Meghelen

Burgemeesters maken zich altijd hard voor allerlei leuke dingen maar willen nooit de bijbehorende rekening betaling.

Reputatie 5

Wel de lusten willen maar niet de lasten dragen noemen ze dat toch.

Reageer