RE19 Station Arnhem - Dusseldorf hoe kaartje te kopen met VIAS | NS Community
beantwoord

RE19 Station Arnhem - Dusseldorf hoe kaartje te kopen met VIAS

  • 16 September 2022
  • 37 reacties
  • 7369 Bekeken

Heeft iemand recent met de RE19 gereisd?

Op treinreiziger.nl las ik het volgende:

“VIAS neemt de treindienst Arnhem – Düsseldorf over.

De dienstregeling en tarieven blijven gelijk. Treinreizigers moeten echter voorlopig online hun treinkaartje kopen omdat in Arnhem nog geen kaartautomaat is van de nieuwe vervoerder. De kaartautomaat van Abellio werkt niet meer.”

Maar tegelijkertijd kan ik niet vinden waar ik een kaartje kan kopen (niet op NS internationaal en niet op bahn.de), behalve dan de 24-Stunden-Ticket 1 Person voor 30,50 - maar dat is zo duur dat ik dan bijna beter met de ICE kan gaan.

De enkele reis kostte altijd een euro of 15-16. Weet iemand hoe daaraan te komen?

icon

Beste antwoord door HannesN 16 September 2022, 14:13

Bekijk origineel

37 reacties

Gevonden: https://www.vrr.de/de/fahrplan-mobilitaet/fahrplanauskunft/app/trip?formik=destination%3Dde%253A05111%253A18488%26itdDateDayMonthYear%3D27092022%26itdTime%3D1321%26origin%3DNL%253AS%253Aah&lng=de&trip=multiModalitySelected%3Dpt :)

Reputatie 7
Badge +1

Doodsimpel-via de automaat-die het al lang weer doet-op Arnhem en Zevenaar. Dagkaart geldt 24 uur-dus pakt wel goejekoper uit als je H+T doet en geldt in heel het VRR-Verbund-tot achter Dortmund / Hagen-en kan je mee terug als dagtripje via Venlo-of zelfs Kleve+bus NIAG58.
online kan ook, als je nou perse via die fone wil, via bahn.de of vrr.de-met speciale app. Problem is dat enkeltjes dan 4 of 6 uur gelden vanaf verkoop of Entwertung-dat maakt normale online verkoop moeilijk (ff doordenken).

Afh van welke bestemming je echt wilt-en of je mogelijk nog Rail+ hebt-kan met een NS/ABO tot grens/Emmerich een los INtern. biljet goedkoper zijn. Ben je van zinnens toch vaker te gaan en in DE te overnachten, zodat 24 hr niet nuttig is-er zijn ook 4-ritkaarten. OF-nog beter-nachtje HTL in bvb Düsseldorf of Essen-veel HTL bieden je dan een gratis VRR-kaart aan, zodat de terugreis dan al is gedekt.

Ik zat er afgelopen ma-avond nog in. Inmiddels bijna weer doodstil na de 9€ ticket rush. Geen controle gehad. Nog steeds de vrolijke omroeper die je in 2 talen meedeelt dat Abellio (was van NS en opgegeven wegens te hoog oplopend verlies) het verzorgt. Altijd 1 van de 2 WCs stuk.

Kaartjes koop je makkelijk online bij NS international. (App) Wil je bijvoorbeeld opstappen in Zevenaar, dan moet je als beginpunt kiezen voor Arnhem Presikhaaf! Anders krijg je geen prijzen te zien. Er is wel een nadeel op deze lijn. 

De VIAS trein brengt Nederlandse reizigers o.a. van Arnhem naar station Düsseldorf Flughafen. Op dat station zijn er roltrappen. Zo kom je (ook als 70 plusser) zonder al te veel moeite op het vliegveld aan. Maar dan moet je plotseling op de terugweg via Düsseldorf Hbf reizen. Dan stopt VIAS niet bij het vliegveld. Hoeft geen probleem te zijn, ware het niet dat er op station Düsseldorf Hbf geen roltrappen en liften zijn! Wel lange trappen. Kapot waren we. Waarom kan VIAS niet standaard bij het vliegveld stoppen?

Reputatie 7
Badge +3

Dan moet er een verstoring zijn geweest. Volgens de planning stoppen alle treinen van de RE19 op Düsseldorf Flughafen.

@Wiet

Vanwege de verbreding van de autobahn A3 tot acht rijstroken zijn er de hele maand werkzaamheden aan de spoorbaan bij Duisburg. De RE19 wordt daarom deze maand tussen Oberhausen Hbf en Düsseldorf Hbf omgeleid en stopt dan niet bij de Flughafen.

Kaartjes naar Düsseldorf voor de RE19 zijn overigens ook als eticket te koop in de DB app en bij de Duitse kaartautomaten op de stations Arnhem Centraal en Zevenaar. Omdat u dan binnenlands Duits tarief betaalt is dat meestal een stuk goedkoper dan een internationaal ticket bij NS.

Reputatie 7
Badge +3

Belangrijke toevoeging. Ik heb het bericht over deze werkzaamheden gemist.

Reputatie 7
Badge

Door werkzaamheden wordt er niet gestopt tussen Oberhausen Sterkrade en Düsseldorf Hbf. En er wordt gereden via Duisburg Entenfang en Düsseldorf Rath. En wat betreft de VRR-automaten in Arnhem en Zevenaar: die geven kaartjes uit waarmee je niet door de poortjes kan!

En wat betreft de VRR-automaten in Arnhem en Zevenaar: die geven kaartjes uit waarmee je niet door de poortjes kan!

Welke poortjes in Zevenaar?

Overigens zouden de VRR-kaartjes voorzien worden van een barcode voor de poortjes, is dat niet gebeurd?

Reputatie 7
Badge +2

Vroeger hadden ze die al, sterker nog, veel meer stond er niet op die kaartjes (vaak tot verwondering van conducteurs in Duitsland).

Sinds enige tijd zijn de Abellio automaten in Nederland echter weggehaald en vervangen door dezelfde VRR automaten als in Duitsland staan. Vermoedelijk zit daar het probleem en is de QR-code erop voor de Duitse kaartcontrole en niet voor de poortjes.

Reputatie 7
Badge +3

Op de website van het VRR staat een plaatje van kaartje met een QR-code uit een van die nieuwe automaten. Niet echt handig als je met dat kaartje niet door de poortjes in Arnhem kunt. Blijkbaar zijn de kaartjes alleen geschikt voor stempelautomaten.

https://www.vrr.de/de/magazin/die-neuen-ticketautomaten-wir-erklaeren-die-wesentlichen-funktionen/

Wel opmerkelijk dat dit niet eerder gesignaleerd is. Die VRR-automaten zijn in 2019 geïntroduceerd. Of had Abellio een eigen ticketsysteem?

Reputatie 7
Badge +1

Vorige week in Arnhem geweest en toen diverse reizigers zien hannesen met dit VRR-ticket. Stond ook geen medewerkers van NS. Enige oplossing was tailgaten wat dan ook gedaan werd. Op de Abelio tickets stond wel een juiste qr-code volgens mij.

Reputatie 7
Badge +3

Vorige week in Arnhem geweest en toen diverse reizigers zien hannesen met dit VRR-ticket. Stond ook geen medewerkers van NS. Enige oplossing was tailgaten wat dan ook gedaan werd. Op de Abelio tickets stond wel een juiste qr-code volgens mij.

Tailgaten is niet alleen de enige oplossing, het is geen oplossing. De enige oplossing is contact te zoeken via de servicepaal als er geen personeel op het station is.

Vorige week in Arnhem geweest en toen diverse reizigers zien hannesen met dit VRR-ticket. Stond ook geen medewerkers van NS. Enige oplossing was tailgaten wat dan ook gedaan werd. Op de Abelio tickets stond wel een juiste qr-code volgens mij.

Je kunt ook gewoon even op de knop drukken, dan wordt het poortje open gedaan.

Wat heeft NS hier trouwens mee te maken?

Reputatie 2

 Enige oplossing was tailgaten wat dan ook gedaan werd. 

Tailgaten is niet alleen de enige oplossing, het is geen oplossing. De enige oplossing is contact te zoeken via de servicepaal als er geen NS personeel op het station is.

ik heb een vergelijkbaar probleem in Roosendaal gehad (en een keer in Arnhem). Beide keren was het personeel via de servicepaal niet in staat de poortjes te openen door een storing. Ik heb beide keren van NS-medewerkers het advies gekregen om met iemand mee te lopen. Dus ja, soms is het wel degelijk de enige oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

 Enige oplossing was tailgaten wat dan ook gedaan werd. 

Tailgaten is niet alleen de enige oplossing, het is geen oplossing. De enige oplossing is contact te zoeken via de servicepaal als er geen NS personeel op het station is.

ik heb een vergelijkbaar probleem in Roosendaal gehad (en een keer in Arnhem). Beide keren was het personeel via de servicepaal niet in staat de poortjes te openen door een storring. Ik heb beide keren het advies gekregen om met iemand mee te lopen. Dus ja, soms is het wel degelijk de enige oplossing

Door een storing… en advies via servicepaal om mee te lopen. Een storing is iets anders dan te stellen dat de enige oplossing tailgaten is. In jouw geval werd het toegestaan, maar onder normale omstandigheden is het niet de bedoeling en is de enige manier de servicepaal gebruiken.

Reputatie 2

sorry @MoDe maar er is in Nederland nog NOOIT iemand veroordeeld voor tailgaten bij NS met een geldig vervoerbewijs. Wat mensen daarvan vinden is in een rechtsstaat niet zo belangrijk

Reputatie 7
Badge +1

NS dient er gewoon voor te zorgen dat reizigers naar hun trein kunnen zonder dat ze verplicht contact op moeten nemen via die contactzuil. Die zuil is bedoeld voor storingen, daar is hier geen sprake van.

Reputatie 7
Badge +3

Het is nog een beetje ingewikkelder omdat in Arnhem Centraal de poortjes van Arriva/Breng gebruikt moeten worden om met de RE19 te reizen en niet die van NS. 

NS dient er gewoon voor te zorgen dat reizigers naar hun trein kunnen zonder dat ze verplicht contact op moeten nemen via die contactzuil. Die zuil is bedoeld voor storingen, daar is hier geen sprake van.

Nogmaals wat heeft NS hier in hemelsnaam mee te maken?

Overigens is die zuil wel degelijk ook bedoeld voor reizigers met papieren kaartjes zonder scancode.

Reputatie 7
Badge +3

NS dient er gewoon voor te zorgen dat reizigers naar hun trein kunnen zonder dat ze verplicht contact op moeten nemen via die contactzuil. Die zuil is bedoeld voor storingen, daar is hier geen sprake van.

Nogmaals wat heeft NS hier in hemelsnaam mee te maken.

Dat vraag ik mij ook af, de kaartjes waarom het gaat zijn niet van NS.

Reputatie 7
Badge +1

Het station is afgesloten door poortjes, enige waar contact mee kan worden opgenomen is NS door die zuil. Waarom komt er bij aankoop van een VRR kaartje niet gelijktijdig een keycard uit de machine waarmee je door de poortjes kan??

Waarom komt er bij aankoop van een VRR kaartje niet gelijktijdig een keycard uit de machine waarmee je door de poortjes kan??

Dat moet je bij het VRR navragen. Op de website van het VRR staat overigens:

"Am Bahnhof Arnhem Centraal angekommen, zücke ich mein Ticket, halte es an den Scanner der Durchgangssperre und komme problemlos vorbei."

Dus ik vraag me af hoe het nu echt zit.

Reputatie 7
Badge +2

 

"Am Bahnhof Arnhem Centraal angekommen, zücke ich mein Ticket, halte es an den Scanner der Durchgangssperre und komme problemlos vorbei."

Dus ik vraag me af hoe het nu echt zit.

Dat verwijst wellicht nog naar de oude kaartjes uit de Abellio automaten. Die werkten wel op de poortjes en zagen er zo uit…

Vooral een veel grotere barcode dus. Wat echter wel weer in Duitsland problemen kon geven aangezien de conducteurs uit deze code minder info kregen dan gebruikelijk bij het scannen.

Reputatie 7
Badge +3

Fijn, die afstemming tussen buurlanden.

Badge +3

De code op het stempelkaartje zal inderdaad (veel) te klein zijn om poortjes mee te openen. Je zou er nog een foto van kunnen maken en de code dan uitvergroten, maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Reageer