Wat een onzin, voor Assen - Schiphol mag je elke trein nemen dus er valt weinig te wijzigen (zolang de reisdatum hetzelfde is).
Wat wil je precies wijzigen? Als je naar een andere trein op dezelfde dag wilt wijzigen, dan hoeft het binnenlandse ticket niet te worden aangepast.
Als je naar een andere datum wilt aanpassen, dan is NS verplicht om zijn eigen voorwaarden na te komen, dus wijzigen met €5 kosten voor het binnenlandse deel.
Bel inderdaad gewoon nog eens. En als ze weer weigeren, vraag dan waarom dat volgens hun niet kan en zeg dat het gewoon in de tariefvoorwaarden staat en dat het dus wel degelijk kan.
Dt laatste is sowieso wijs. NS heeft ook moeite om aan personeel te komen en er is gewoon verschil tussen de medewerkers onderling. De moderatoren die hier rondlopen zitten hier wel niet als medewerker klantenservice maar zijn wel in die functie door de wol geverfd. Het is helaas bij Klantenservice soms net wie je treft. Het zou niet zo moeten zijn maar het is ook best ingewikkeld als je pas begint. Kijk maar eens hoe de discussies hiet soms verlopen. Veel van de mensen hier zitten hier al jaren sen soms is er toch nog wat discussie Tussen de ouwe hap nauwelijks maar wel bij de opkomende talenten.
Probeer het morgen nog eens. Bedenk wel dat er een soort logboek wordt bijgehouden als het niet prettig verloopt, maar dat is ook terecht, althans met mijn opvattingen over correcte omgang.
Ik ben het eigenlijk wel met @Robert B hierboven eens, dat is de meeste praktische insteek. Maar goed ik ga dan mee met uw vraag. U doet er het beste aan nog een keer te bellen, dan bent u gedekt en van alle gedoe af. Dat reist prettiger. Mijn persoonlijke insteek is dat je altijd met een geldig kaartje moet reizen. en daar zelf voor moet zorgen.
Als het binnenlandse deel een apart e-ticket Assen - Schiphol is dan lijkt me 5 euro ‘omboekingskosten’ nog wel te verdedigen (want dan blijft je huidige ticket nog steeds geldig maar waarom zou je er op die dag mee naar Schiphol gaan reizen?)
Een eventueel omgeboekt e-ticket moet gewoon ongeldig gemaakt kunnen worden (in ieder geval geblokkeerd voor poortjes) maar die ‘belofte’ wachten we al jaren op…
Ik ben het eigenlijk wel met @Robert B hierboven eens, dat is de meeste praktische insteek. Maar goed ik ga dan mee met uw vraag. U doet er het beste aan nog een keer te bellen, dan bent u gedekt en van alle gedoe af. Dat reist prettiger. Mijn persoonlijke insteek is dat je altijd met een geldig kaartje moet reizen. en daar zelf voor moet zorgen.
Het is nog veel simpeler, want je nieuwe doorgaande ticket (al kost dat 5 euro) is geldig.
Dat je toevallig op een andere datum met het oorspronkelijke ticket alsnog naar Schiphol (of welk binnenlands deel van een internationale reis) zou kunnen…
Tja, wie zou dat willen of doen? Dat ticket vervalt dus en klaar…
Ja, als het op dezelfde dag zou zijn, zou ik wel op dat binnenlandse ticket reizen, hoewel er wel degelijk een tijd op staat.
Maar ik wil de gehele reis een dag vervroegen.
En voor de duidelijkheid, ik klaag niet over die 5 euro, hoewel het raar is dat je voor het binnenlands deel wijzigingskosten moet betalen, er is immers geen stoel gereserveerd.
Ik wil ook wel begrip hebben voor nieuwe medewerkers, maar werd toch wat geïrriteerd omdat deze persoon mij tot 2 keer toe verzekerde dat ik morgen ook niet zal kunnen wijzigen….
Dat zullen we nog wel eens zien dan ;-)
Ja, als het op dezelfde dag zou zijn, zou ik wel op dat binnenlandse ticket reizen, hoewel er wel degelijk een tijd op staat
Correctie, er staat alleen een datum op
Het is geregeld hoor. Vandaag had ik iemand die zonder verdere vragen mijn wijzigingen voor 5 euro heeft doorgevoerd. Gedoe om niets dus. Dat zal me leren om ‘s avonds laat nog even wat te willen regelen .