vraag

reisbelevingsonderzoek voor een niet gemaakte internationale reis

Reputatie 2

Wie kan mij uitleggen hoe het kan dat ik een “nazorg” mail krijg van NS internationaal over een treinreis die ik niet kon maken omdat de trein niet reed naar een land waar je niet in mag. en als je dat dan antwoord je een geautomatiseerde mail krijgt waarin staat dat je vraag niet kan worden beantwoord maar dst ze wel hulp willen bieden bij het boeken van het volgende ticket. en het allerraarse is dat ik niet bij NS internationaal heb geboekt maar bij Eurostar en de compenstatievouchers al weken in mijn bezit zijn.

14 reacties

Hoi Roelofreiziger,

Dat is inderdaad een beetje dubbelop. Wat vreemd dat je deze e-mail alsnog hebt gehad. Bij het plannen van deze reis zou je ook niet een deel gaan reizen met NS International?

Reputatie 2

geen boeking bij NS int, kaartjes in het VK regel ik via mijn hospita in Wales en tot het instapstation (in NL nu, tot nu toe alleen in theorie) heb ik mijn NS abonnement.

Heb je ook geen contact gezocht omtrent de reis met NS International? Misschien dat het een automatische gegenereerde e-mail is naar aanleiding van een eerder klantcontact. Vreemd is het wel!

Reputatie 2

geen contact gehad, ik kan me niet herinneren het afgelopen jaar iets bij NS int gevraagd of geboekt te hebben.

Zou je een screenshot van de e-mail willen plaatsen roelofreiziger? Alle gevoelige informatie kan je beter even doorstrepen via Paint o.i.d. Ik kan dit ook voor je doen als je hier geen zin/tijd/mogelijkheid voor hebt.

Reputatie 2

bij deze, veel succes bij uw naspeuringen.

Bedankt roelofreiziger! Het wordt onderzocht. Zodra ik meer weet plaats ik dat hier.

Reputatie 5
Badge

De hoogstwaarschijnlijke reden lijkt mij doodsimpel: gewoon vast ingepland in de computer door nerds heel ver weg die geen benul hebben van andere omstandigheden. Net zoals je tegeswpprdig na elk kort telefoontje met iemand van dat servicecentrum (om alle vooroordelen weer eens bij de tijd te brengen: 2x in de laatste 2 weken en beide keren, gewoon overdag, meteen contact) een mail krijgt over je review. Alsof we tegeswoordig niks anders meer te doen hebben.

Wat mogelijk bevreemdt is hoe NS-int nou aan zijn gegevens komt als ie bij die EU* direkt heeft geboekt.

Tip: voor bookings for train in UK zijn er zowat 10-tallen sites, beste is meestal die van de betr. company, dus Great Western voor dit. Andere sites kunnen echter allerlei paybacks geven. Maar zal enkel gaan per cred. cd. Je kan ook nog apart boeken vanaf London CIV en dan heb je samen met EU* protection in case of delay etc, dan geldt het als 1 doorgaand ticket.

Reputatie 2

met het kopen van treinkaartjes in het Verenigd Koninkrijk heb ik nu zo’n 25 jaar ervaring, dat is een sport op zich. soms is een lang traject goedkoper dan een deel van dat lange traject. en tussen Londen en Birmingham vechten drie franchises elkaar de pan uit, Chiltern wint meestal. met splitsen van het hele traject in twee of drie stukken is ook voordeel te halen. een absurd systeem (maar nu even niet). vroeger liet ik de kaartjes altijd naar mijn hospita sturen maar tegenwoordig mag je ze zelf uitprinten. een driejarige Senior Railcard is voordelig voor mij, maar ze willen die niet naar “Continental Europe” verzenden, mijn landlady wel 🥴
maar dit alles terzijde. mijn eerste boeking doorgaand vanaf Amsterdam is in het corona geweld ter ziele gegaan. nieuwe poging in oktober, met de vouchers…..

Update: Nog geen terugkoppeling mogen ontvangen.

@roelofreiziger zou je mij je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres willen toesturen in een privébericht? De achterliggende afdeling bekijkt graag of ze o.v.v. de gegevens kunnen achterhalen wat er aan de hand is.

Reputatie 2

hoe doe  ik dat,  naar welk mailadres?

vr gr Roelof

Reputatie 6
Badge +1

@roelofreiziger Als je op de naam van Sascha NS klikt krijg je een gele knop te zien met 'stuur bericht', via die weg kan je een privébericht sturen.

Als alternatief kan je ook op deze link klikken: https://community.ns.nl/inbox/conversation?with=82689

Update 28/07: roelofreiziger heeft mij de gevraagde gegevens toegestuurd en ik heb deze doorgezet naar de achterliggende afdeling.

Update 04/08: Nog geen nieuws.

Reageer