reizen bij de grensovergang

• 6 december 2014
  • 7 reacties
  • 899 Bekeken

hallo,

volgende week wil ik met de trein vanaf Venlo naar vliegveld in Düsseldorf. Met mijn vliegticket heb ik gelijk toegang tot gratis gebruik van de trein in Duitsland. Nu hoef ik niet meerdere haltes met de trein vanaf Nederland want de eerste stop met de trein is al in Duitsland. Moet ik dan nog een extra kaartje kopen? En waar kan ik dat dan krijgen?

7 reacties

Als je vanuit Nederland naar Duitsland reist en je bezit een ticket vanaf de grens, moet je daarnaast ook een ticket tot de grens bezitten. Anders reis je dat gedeelte van de reis zwart en daar wordt streng op gecontroleerd. Kaarten van Venlo naar Kaldenkirchen zijn bijvoorbeeld verkrijgbaar in de Duitse kaartautomaat op het station van Venlo.
Dus moet ik een kaartje kopen voor de eerste halte in Duitsland? Bij Venlo zit je al aan de grens met Duitsland.
Of is daar een apart ticket voor beschikbaar?
U zult in de voorwaarden van uw ticket moeten nakijken of het ook vanaf Venlo geldig is.
Reputatie 1
U kan dan een kaartje kopen bij een servicebalie van Venlo-Venlo grens.Dan doet U het precies volgens de regels.
Met dat kaartje hoeft U niet in- en uit te checken.
U kan dan een kaartje kopen bij een servicebalie van Venlo-Venlo grens.Dan doet U het precies volgens de regels.
Met dat kaartje hoeft U niet in- en uit te checken.

Ook dat hangt van het ticket af. Als de voorwaarden zijn dat het ticket dat mariet al heeft geldig is vanaf bijvoorbeeld alle stations in Duitsland naar vliegveld Düsseldorf, dan is er een aanvullend ticket nodig tot het eerste station in Duitsland en is een ticket tot de grens niet voldoende.
Reputatie 1
Neem aan wanneer Mariet zegt gratis gebruik van de trein in heel Duisland te hebben dat ze dat ook heeft.
Dan is toch een aanvulling puur tot de Venlo grens nodig.
Reputatie 6
Badge +2
Neem aan wanneer Mariet zegt gratis gebruik van de trein in heel Duisland te hebben dat ze dat ook heeft.
Als je er niet speciaal op let kan je "van elk station in Duitsland" verwarren met "in heel Duitsland, ook vanaf een grenspunt", dus heel goed dat Pe_pe dat opmerkt.

Reageer