beantwoord

Reizen met twee ingecheckte vervoersbewijzen

Ik ben met de trein naar Brussel vanuit Nederland voor een weekendje weg. Ik heb een week-OV. Het probleem is dat ik heb ingecheckt met mijn OV maar ook een kaartje heb gekocht via NS internationaal, ik weet dus niet of ik nu dubbel betaal als ik niet uitcheck met mijn OV in Brussel maar gewoon weer in mijn stad en dan dus uitchecken met mijn OV- international kaartje in Brussel. Gaat dit goed of wat is hier wel een goede oplossing voor. (Ik ben al buiten Nederland dus kan niet meer uitchecken op Nederlandse bodem).
icon

Beste antwoord door Denice NS 28 december 2018, 12:27

Hi jmjvandruten. Welkom bij de Community.

Heb je deze reis vandaag gemaakt? Zo ja, dan is er niet veel aan de hand. Van je OV-chipkaart zal, omdat je Week OV hebt, geen saldo worden afgeschreven. Dat kan je laten voor wat het is.

Heb je de rit op een feestdag (bijv. 1e of 2e Kerstdag) gemaakt dan zal er wel € 10 van je kaart zijn afgeschreven. Alsnog uitchecken heeft bij terugkomst geen zin. Je kan het saldo terugvragen via onze Klantenservice 🙂

Bekijk origineel

1 reactie

Hi jmjvandruten. Welkom bij de Community.

Heb je deze reis vandaag gemaakt? Zo ja, dan is er niet veel aan de hand. Van je OV-chipkaart zal, omdat je Week OV hebt, geen saldo worden afgeschreven. Dat kan je laten voor wat het is.

Heb je de rit op een feestdag (bijv. 1e of 2e Kerstdag) gemaakt dan zal er wel € 10 van je kaart zijn afgeschreven. Alsnog uitchecken heeft bij terugkomst geen zin. Je kan het saldo terugvragen via onze Klantenservice 🙂

Reageer