reizen naar Barcelona vanaf 75,- | NS Community
beantwoord

reizen naar Barcelona vanaf 75,-

  • 8 November 2022
  • 6 reacties
  • 206 Bekeken

Op mailing van NS-international wilde ik reageren met volgende (ivm no-reply mailing hier nu voor reactie opgenomen). :

Beste NS,

Lijkt goed nieuws maar bij zoeken naar wat vertrekdata in december krijg ik prijzen vanaf 270,- euro !

Wanneer geld het laagste tarief en overige tarieven, dit zou toch makkelijk in de kalender aangegeven kunnen worden ?

Hoop dat jullie potentiële klanten enthousiasme kunnen maken voor goed alternatief voor vliegen of auto.

Zonder gevraagde info. denk ik dat mensen snel af zullen haken na eerste check.

Met vriendelijke groet,

Leo Knoester

Van: NS International <nsinternational@mail.nsinternational.nl>
 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 8 November 2022, 19:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5

Of volg de tip van de man op stoel 61: kaartje splitsen in Perpignan (2 kaartjes: Parijs-Perpignan + Perpignan-Barcelona) op dezelfde trein is soms goedkoper dan één kaartje Parijs-Barcelona.

Reputatie 5

Parijs G.d. Lyon - Barcelona Sants is vanaf €39 en volop beschikbaar op Oui SNCF Connect op rustige dagen in januari/februari. Goedkoop kaartje richting Parijs erbij, ruime overstapmarge aanhouden en dan kom je rond die €75 uit.
 

Ik mijd overigens altijd boekingen op NS internationaal, die website is een drama met standaardfuncties die ontbreken zoals via station opgeven of ruimere overstaptijd instellen.

Reputatie 7
Badge +1

Je kan natuurlijk altijd-ff nadenken en weten- een INterRail als bovengrens nemen (iets van 220 voor 4 dagen =dus nog veel meer reiskansen, goedkoper voor ju/senior), maar dan komt er-als je perse met die Thalys wil en dan de doorgaande TGV vanaf Paris-RES-kosten bovenop-die kan je gevoelig minderen door andere=langzamere treinen, meer overstapjes, te nemen. Helaas is bijkomend smaal problem dat die TGV beperkte quota biedt voor passholders en de benodigde RES uitermate moeilijk te verkrijgen-het is natuurlijk niet de bedoeling dat elke jonge passholder nou net precies die treinen wil nemen (en gelijk hebben ze daarin).

SNCF wierf zelf afgelopen zomer in zowat elke FR bushalte voor enkeltjes P-Bcn voor vanaf 49€.

Gister en heden biedt €* en Thalys gevoelige promotionele vermindering aan voor vanaf 29€-maar schijnbaar enkel als half retour.

Reputatie 7

Bij reclame met de wervende tekst “vanaf …. euro” weet je eigenlijk al dat die prijs bijna niet te vinden is.

Dan moet je al op zeer onhandige en ongebruikelijke tijden en dagen gaan kijken. 

Ik vind op donderdag 22 december een prijs van 371 euro p.p. voor een enkele rit van Amsterdam naar Barcelona ( 9.15 vertrek, 21.25 aankomst, met een overstap in Parijs - metroticket niet inbegrepen). Te gek voor woorden natuurlijk 😂. Wat ik me dan altijd afvraag: zijn er überhaupt mensen die zo'n treinkaartje boeken voor die prijs?

Met het vliegtuig (Transavia) vind je op diezelfde dag een prijs voor een enkele vlucht van 158 euro (oplopend tot max 238 euro in het kerstweekend). Heel prijzig, maar nog altijd veel goedkoper dan de trein (en slechts 2.15 uur vliegen).

 

 

Reputatie 7
Badge

Tijdens hoogseizoen, rond feestdagen maar ook weekends zijn niet de tijdstippen waar je een goedkoop ticket boekt. 

Reputatie 6

Hey Calanova! Helaas heb ik niet een echte tip voor je om de goedkoopste rit te vinden. Je kunt het beste dag per dag kijken wat er (nog) beschikbaar is en voor welke prijzen dit dan te boeken is. 

Ik ga wel je feedback doorzetten dat dit makkelijker moet kunnen! 

Reageer