beantwoord

Reizen naar Belgie

• 7 februari 2019
  • 10 reacties
  • 197 Bekeken

Kan ik een NS dagkaart ook gebruiken om van Groningen naar Antwerpen te reizen en terug
of moet ik een extra kaart kopen voor in Belgie?
icon

Beste antwoord door Thom 7 februari 2019, 12:35

U kunt het beste een kaartje kopen van Groningen naar Antwerpen bij NSInternational en dan onder loyaltykaarten opgeven dat u 100 procent korting in Nederland heeft. Die korting geldt tot de grens. Neem uw geldige dagkaart mee als bewijs. Als u ermee moet inchecken om hem geldig te maken voor die dag, doe dat dan. Voor een dagkaart in de vorm van een e-ticket hoeft en kan dat niet. U betaalt dan alleen voor België. U moet een ID meenemen, anders is de kaart niet geldig.

U hoeft in Rotterdam dus niet uit te stappen voor een kaartje, u stapt er alleen over. Vergeet niet de terugreis ook te boeken op dezelfde manier.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Uw kaartje is alleen geldig binnen Nederland. Voor het Belgische gedeelte zult u dus een aanvullend kaartje moeten kopen.
Uw kaartje is alleen geldig binnen Nederland. Voor het Belgische gedeelte zult u dus een aanvullend kaartje moeten kopen.
Maar de trein van Rotterdam bijv. gaat direct naar Antwerpen
moet ik dan daarvoor nog uitstappen en kaartje kopen of kaartje kopen in Rotterdam voor de hele reis naar Antwerpen... (terwijl ik nederlandse deel van die reis met dagkaart kan doen )
Reputatie 7
Badge +4
U kunt het beste een kaartje kopen van Groningen naar Antwerpen bij NSInternational en dan onder loyaltykaarten opgeven dat u 100 procent korting in Nederland heeft. Die korting geldt tot de grens. Neem uw geldige dagkaart mee als bewijs. Als u ermee moet inchecken om hem geldig te maken voor die dag, doe dat dan. Voor een dagkaart in de vorm van een e-ticket hoeft en kan dat niet. U betaalt dan alleen voor België. U moet een ID meenemen, anders is de kaart niet geldig.

U hoeft in Rotterdam dus niet uit te stappen voor een kaartje, u stapt er alleen over. Vergeet niet de terugreis ook te boeken op dezelfde manier.

okee dus dan heb ik 2 kaarten nodig
een dagkaart en een kaartje bij NS International voor de reis in Belgie
Hallo Haris1994 en welkom bij de NS Community.

Wanneer je met een kortingsproduct gaat reizen naar het buitenland kun je via NS International tickets kopen. Daarbij kun je dan ook aangeven of je korting hebt en hoeveel korting. Je reist de gehele reis met dit ticket, vanuit Groningen tot aan Antwerpen. Laat je het weten als je er niet uit komt?
Hallo Haris1994 en welkom bij de NS Community.

Wanneer je met een kortingsproduct gaat reizen naar het buitenland kun je via NS International tickets kopen. Daarbij kun je dan ook aangeven of je korting hebt en hoeveel korting. Je reist de gehele reis met dit ticket, vanuit Groningen tot aan Antwerpen. Laat je het weten als je er niet uit komt?

ooh dus met datzelfde ticket reis ik
ja dat vind ik een beetje apart want ik vulde dat in bij NS International en 100% korting in NL en kwam uit op 10euro maar aan reiskosten.
Maar dat komt dus omdat ik 100% korting invoerde en dat is vanwege de dagkaart.
Vandaar dat ik het een beetje raar vond want die 10euro zijn enkel de kosten in Belgie
maar hoe zit het met de kosten in NL?
Je krijgt vanzelfsprekend alleen de korting op het Nederlandse deel wanneer je hiervoor een abonnement hebt, zoals bijvoorbeeld een Studentenreisproduct of een Altijd Vrij. Wanneer je geen abonnement hebt kun je ook geen gebruik maken van een kortingsabonnement.
Je krijgt vanzelfsprekend alleen de korting op het Nederlandse deel wanneer je hiervoor een abonnement hebt, zoals bijvoorbeeld een Studentenreisproduct of een Altijd Vrij. Wanneer je geen abonnement hebt kun je ook geen gebruik maken van een kortingsabonnement.
ja precies dus mijn plan was om een dagkaart te doen voor het nederlandse deel en de andere kaart voor het belgische deel
Je bedoelt bijvoorbeeld een ticket van het Kruidvat voor het Nederlandse deel en een ander ticket voor het Belgische deel? Dan reis je inderdaad met 2 tickets.
Reputatie 7
Badge +4
U reist met een enkel Groningen-Antwerpen van NSInternational en de 100 procent korting is gedekt met uw Kruidvatkaartje. Twee kaartjes dus.Als u dezelfde dag terug gaat kunt u het Kruidvatkaartje weer gebruiken voor de 100 procent korting in Nederland. Let wel, het Kruidvatkaartje is een dag geldig. Als u op een andere dag terug reist, zou u voor deze constructie een nieuw kaartje van Kruitvat nodig hebben, dan wel het volle tarief betalen.

U reist op één dag met het Kruidvatkaartje en twee kaartjes van NSInternational voor de heen- en terugreis. De controle in de ICBrussel is nauwgezet.

Reageer