beantwoord

Reizen naar duitsland

Reputatie 4
Ik zie dat duitsland goedkope sparreisen biedt.
Is er op NL deel ook treinbinding?

Zijn er op grensstations ook duitse automaten?

Zijn er net als in belgie prijsverschillen?
icon

Beste antwoord door Raymond123 18 april 2018, 22:02

Nee, geen treinbinding NL.
Op sommige stations zijn DB automaten. Deze hebben geen sparpreisen. Verder zijn er voor korte afstanden vaak verschillende prijzen tussen NS internationaal, DB of het regionale tarief: tarifverbund. Fernverkehr is een uniforme prijs afhankelijk van de vraag/ tijdstip.
Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 6
Badge
Nee, geen treinbinding NL.
Op sommige stations zijn DB automaten. Deze hebben geen sparpreisen. Verder zijn er voor korte afstanden vaak verschillende prijzen tussen NS internationaal, DB of het regionale tarief: tarifverbund. Fernverkehr is een uniforme prijs afhankelijk van de vraag/ tijdstip.
Reputatie 7
Badge +4
Het is een beetje dubbel. De treinbinding in combinatie met goedkope tarieven geldt vanuit Nederland vaak vanaf Bentheim. De meeste mensen zullen dan toch in de ICBerlijn gaan zitten vanuit ons koninkrijk. Een goedkoop alternatief is dan wel de stoptrein vanaf Hengelo. Hoe dan ook is die treinbinding er niet in Nederland.
Reputatie 4
Hoe zit het met de trein van venlo naar keulen? Ik wil vanuit zeeland naar keulen.
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt naar Venlo reizen. Daar staat bij de trein naar Duitsland een automaat. Met dat treintje ga je niet rechtstreeks naar Keulen. Doorgaans overstappen in Mönchengladbach.Kijk even naar de dienstregeling op www.bahn.de

Een NRW-ticket is vaak goedkoper en je hebt vrij reizen op regionale treinen in heel NRW. Zeker met meerdere mensen een goed alternatief.
Reputatie 4
Ik reis alleen. Ik heb 100% korting in NL.
Reputatie 7
Badge +4
https://www.bahn.de/p/view/angebot/regio/regionale-tickets/nrw/schoener-tag-ticket.shtml

Voor €30,50 ben je klaar.
Reputatie 4
Voor een retour?
Reputatie 7
Badge +4
Het is een dagkaart voor de hele dag in heel NRW en dat is veel groter dan het gebied van Venlo naar Keulen. Je kunt het uiteraard als retour gebruiken. Ik ga er de komende dagen mee naar Dortmund.
Reputatie 4
Je bedoelt de hele provincie?
Reputatie 7
Badge +4
Het Bundesland, het oppervlak is ongeveer zeven tiende van Nederland.

https://www.bahn.de/westfalenbus/view/tickets/nrw-tarif.shtml

Zoek anders even onder Geltungsbereich.
Badge +3
Hoe zit het met de trein van venlo naar keulen? Ik wil vanuit zeeland naar keulen.
Ik dacht dat je naar Parijs wilde? 😃
Reputatie 4
Ik kan naar twee plaatsen willen binnenkort.
Reputatie 4
Bovendien staken eind juni ook nog.
Reputatie 7
Badge +4
Waarom zou Melvin niet naar zowel naar Keulen, als naar Parijs mogen, willen en kunnen reizen?
De informatie over de dienstregeling loopt beter via www.bahn.de dan bij NS International. De normale reisplanner loopt wel goed met directe verbindingen vanuit Nederland.
Reputatie 4
Ik ben een paar jaar geleden naar Düsseldorf geweest is die extra overstap op een duitse halte nog steeds terwijl die niet in de app staat aangegeven.
Reputatie 4
Waarom zou Melvin niet naar zowel naar Keulen, als naar Parijs mogen, willen en kunnen reizen?
De informatie over de dienstregeling loopt beter via www.bahn.de dan bij NS International. De normale reisplanner loopt wel goed met directe verbindingen vanuit Nederland.

Helaas kan je bij die BAHN geen nederlandse kortingen invoeren dus via NS international neem ik aan?
Reputatie 7
Badge +4
In jouw geval zou ik gewoon uitchecken in Venlo en met je Duitse kaartje verder reizen. Venlo is een Duits tariefpunt en NSInternational kan daar niet goed mee omgaan bij een aaneensluitend traject. Zelf gebruik ik de Handyticket en zet daarop het NRW-kaartje, dan wel ik gebruik mijn Duitse Bahncard. Het is handig als je regelmatig in Duitsland reist. De Handyticket werkt sneller dan de NS-App, omdat je persoonlijke gegevens, je creditcard en eventueel je Bahncard opgeslagen zijn en niet, zoals bij de NS-app, elke keer ingevuld moeten worden. Een NRW-ticket bijvoorbeeld, koop je met de Handyticket door deze kaart te selecteren en je driecijferige controlecode van je cc in te voeren.

De NS-app zou ook zo moeten werken, al is hij al een stuk verbeterd.
Reputatie 4
Is de NRW ticket ook geldig vanuit Venlo?
Reputatie 7
Badge +4
Ja. Venlo is uiteraard Nederland maar voor de Duitse vervoerder geldt het als een Duits tariefpunt, zeg maar als een Duits station.
Reputatie 4
Dus vergelijkbaar met Roosendaal.

Via eindhoven met de ICE kan ook zie ik qua reistijd is er nauwelijks verschil wel met minder overstappen. Via venlo zijn ze ook vrij kortm
Reputatie 4
Is er geen goedkopere vistor card voor de regio rond Keulen?
Badge +3
Is er geen goedkopere vistor card voor de regio rond Keulen?
https://www.cologne-tourism.com/book-buy/koelncard/
Niet echt duidelijk is tot hoever je met deze kaart mag reizen.
Reputatie 4
Er staat in Keulen verder niks. Tja.
Reputatie 4
Zijn er behalve Keulen en Bonn nog bezienswaardigheden rond Keulen?
Misschien is het beste om de NRW te gebruiken op dagen dat je rond keulen reist.

Terug met een gewoon kaartje.
Reputatie 4
Is de ICE via eindhoven naar keulen aan tijdgebonden?

Reageer