beantwoord

Reizen van Tilburg (Reeshof) naar Antwerpen zuid.

• 5 februari 2020
  • 7 reacties
  • 264 Bekeken

Ik wil graag met de trein van Tilburg (reeshof)  naar Antwerpen zuid.

Ik moet om iedere dag om 8:15 op school zijn.  Als ik  dit ingeef op de NS planner moet ik voor 6.00 vertrekken om dan om iets voor 8.00 op school te zijn. 

Dat is bijna twee uur reizen omdat ik steeds via Roosendaal moet en daar vervolgens een overstap heb van 20 minuten.

Nu kan je ook via Breda en dan  via Noorderkempen( net over de grens)  naar Antwerpen maar dan lukt het niet om met een intercity op tijd Antwerpen te komen omdat je voor 7.30 van de Thalys gebruik moet maken.

Als ik de ritten op de NMBS planner invoer dan duurt de reis Tilburg naar Antwerpen 2 uur maar als ik van Antwerpen naar Tilburg reis kan het in net iets meer dan 1 uur.

Is er nog een alternatief zodat ik niet 4 uur per dag in de trein hoef te zitten? Heeft iemand nog een idee hoe dit efficiënter kan?

icon

Beste antwoord door Slidestops 5 februari 2020, 14:59

De eerste intercity Brussel - Amsterdam (die jij dus pakt tussen Breda en Antwerpen) komt uit België om 7.18 aan in Breda. De eerste naar België vertrekt om 7.42 pas. Vandaar het verschil in reistijd. Wat dat betreft is er dus weinig mogelijk.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

De eerste intercity Brussel - Amsterdam (die jij dus pakt tussen Breda en Antwerpen) komt uit België om 7.18 aan in Breda. De eerste naar België vertrekt om 7.42 pas. Vandaar het verschil in reistijd. Wat dat betreft is er dus weinig mogelijk.

Reputatie 5

2+1= 3 (uur) reizen.

Het is wat het is, verbindingen over de grens zijn nu eenmaal veel, veel minder druk als binnen het land EN er is veel, veel minder geld om deze te subsidieren. Het enige werkbare ALTernatief is de bus van de LIJN naar Turnhout en dan snelbus (samen wel enorme stukken goedkoper, zeker voor jeugd) dan wel NMBS trein op Antw. Een beetje vooruitdenken en eerst bekijken hoe het uitpakt zou achteraf gezien wel heel verstandig zijn geweest. Of, als het dan toch in dń Bels moh wezze,  nagaan of er bvb in Turnhout of Hoogstraten een ander vergelijkbaar instituut, van kindertuin tot normaalschool, is.

ook in NL komt het best wel voor dat van huis naar een school op 60/70 km afstand vanwege beschikbaarheid verbindingen niet goed te doen is. Gebruikelijke oplossing is dan op kamers of in de kost te gaan.

Reputatie 6

Heel lastig ja. De eerste trein Breda- Antwerpen rijdt pas om 7.42. Behoorlijk laat, daarom gaan veel Brabanders ook met de auto naar Antwerpen, als ze daar werken. De laatste trein terug is weer veel te vroeg, 21.44. En dat allemaal in het drukbevolkte Vlaanderen en Noord-Brabant met veel autoverkeer over de grens. Er zou in de ochtend om 6.42 en 7.12 een simpele, kortere pendeltrein tussen beide steden moeten rijden, en in de avond nog om 22.44 en 23.44 retour. Helaas. Men denkt dat er geen hond in zal zitten en bovendien zal het technisch ook wel niet kunnen. Niet echt handig. Groen en duurzaam reizen is het credo tegenwoordig !? Moet het wel praktisch zijn natuurlijk. De Antwerpse ring is al jaren overvol.

Reputatie 6

ook in NL komt het best wel voor dat van huis naar een school op 60/70 km afstand vanwege beschikbaarheid verbindingen niet goed te doen is. Gebruikelijke oplossing is dan op kamers of in de kost te gaan.

Klopt, maar dan heb je het over verbindingen uit dorpen en niet tussen 2 steden van meer dan 200.000 inwoners op 70 km afstand. 

Reputatie 6
Badge +2

Het enige werkbare ALTernatief is de bus van de LIJN naar Turnhout 

Ik denk niet dat @E.Martens hier veel aan heeft. De eerste bus gaat pas om 6.58 uur en je bent dan normaal gesproken nog niet eens in Turnhout als je (om 08.00 uur) al op school in Antwerpen had moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat de enige reële oplossingen in dit geval zijn om of met de auto te gaan of op kamers te gaan. 

Reputatie 5

Vooral dat laatste ja. Als je elke dag in de trein moet zitten van Tilburg Reeshof naar Antwerpen Zuid dan schiet het ook niet op.

Reageer