beantwoord

resitutie?

• 8 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 214 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste NS international,
Na een weekendje Parijs wilden wij Maandagavond vanaf gare du Nord terug reizen naar Nederland met de Thalys.
Wij waren ruim op tijd aanwezig (15 minuten). Vanuit de Metro kwamen we het station binnen. Het was enorm druk. Bij de infobalie werden we na 5 min wachttijd de verkeerde kant opgewezen en kwamen bij de nationale treinen. Nergens stond een bordje met info waaruit wij konden opmaken waar we heen moesten (paniek groeide). Weer bij de infobalie in de rij, uiteindelijk voorgedrongen werden we een kant opgewuifd. Rennend door de drukte kwamen we exact op 17:25 uur bij het juiste perron waar we de trein weg zagen rijden. We kregen het advies het telefoonnummer te bellenop de ticket +31302300023 waar we de melding kregen dat het te druk was en we later terug moesten bellen. Dan naar de ticketbalie of we de ticket om konden ruilen. Dat kon de juffrouw niet beslissen, we moesten met nederland contact opnemen, wat dus niet kon. Dan maar een nieuw ticket kopen á 204 euro per persoon (2xdus). Dit was eerste klas omdat tweede was uitverkocht, onze originele tickets waren ook eerste klas vanwege de maaltijd die we graag wilden. In de trein vertelde de zeer betrokken treinmanager Brenda dat we zeer waarschijnlijk alleen maar een aanvulling hadden hoeven betalen als we met de oude ticket waren ingestapt. Vraag: ondanks de zeer plezierige 1ste klas terugreis met fijne verzorging is dit wel een heel duur reisje geworden. Dat we de trein misten is onhandige pech geweest, maar dat we geen goede info kregen over wat te doen én dat we daardoor nu erg veel hebben moeten uitgeven was hoogstwaarschijnlijk niet nodig geweest. Bijgevoegd ziet u 2 foto's met per persoon de originele en nieuwe ticket én de vraag of u alstublieft nog iets kunt doen. Per mail en per telefoon zijn jullie niet te bereiken, dus daarom nu maar op deze wijze. Met vriendelijke groet, Rielle van Duin
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 9 augustus 2017, 10:57

Hallo rielle70. Welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend om te lezen dat jullie deze problemen hebben ondervonden tijdens jullie reis. Helemaal omdat jullie hierdoor nieuwe tickets hebben moeten aanschaffen. Ik raad je aan om je verhaal voor te leggen bij mijn collega's van NS International. Wanneer je ze telefonisch niet kunt bereiken via 030-2300023 kun je ook altijd een bericht sturen via Facebook / Twitter. Via deze kanalen wordt je vaak snel geholpen en kun je ook de foto's van de tickets bijvoegen. Dat is wel zo prettig 🙂 Ik hoop dat mijn collega's van NS International je verder kunnen helpen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het is veel geld, een nieuw ticket moeten kopen omdat je je trein mist. Misschien dat een moderator het oppakt en iets voor je kan doen. Persoonlijk vind ik 15 minuten aanwezig voor vertrektijd van een trein op een buitenlands station waarvan je niet weet waar hij precies vertrekt een beetje krap.
Reputatie 7
Het advies is om 30 minuten van te voren aanwezig te zijn. Je moet uiterlijk 2 minuten voor vertrek op het perron staan.

Ik denk niet dat de moderators je hier verder kunnen helpen, daar NS international een eigen klantenservice heeft en ik verwacht dat ze je sowieso doorsturen.

Ik zou dus toch contact opnemen met NS international (als je daar je kaarten in eerste instantie had gekocht)
Reputatie 7
Badge +3
Een lastig verhaal omdat Thalys zelf aanraadt om 30 minuten van te voren aanwezig te zijn.

U kunt inderdaad het beste contact opnemen met NS international, die kunnen U wel verder helpen. Overigens fungeert NS International alleen maar als tussenpersoon voor de verkoop van tickets. Met de treindienst zelf heeft NS niets te maken, die wordt uitgevoerd door Thalys. Uiteindelijk zult U dus ook bij Thalys moeten zijn voor eventuele restitutie.
Reputatie 3
Maar... Gare du Nord heeft gewoon functionele schermen waar keurig de Thalys naar Amsterdam op vermeld staat... met perron nummer.. zelfs in koeienletters..
Reputatie 7
Badge +3
Niet iedereen is een ervaren reiziger en dat is ook precies de reden dat Thalys adviseert om 30 minuten voor vertrek aanwezig te zijn. De zakenman die wekelijks tussen Brussel en Parijs pendelt zal ongetwijfeld aan 5 minuten voldoende hebben maar dat geldt niet voor de onervaren reiziger.
Reputatie 6
Bedankt voor de scan van de tickets. Er staat een hele rij 'voorwaarden' op, maar die kan ik in die lage resolutie niet lezen.
Mocht je - volgens die voorwaarden- je ticket omruilen ?

Wat Brenda zegt is ook mijn ervaring: je kan je bij de boordmanager melden en die meldt je dan de beschikbare plaatsen en (eventueel) de prijzen. Er zijn nog wat hokjes en klapstoeltjes die niet op reservering worden verkocht en die zijn dan wat goedkoper.
Vaak zijn er ook gewoon normale plaatsen: de Thalys is meestal niet 100% uitverkocht, ook al vermeldt het reserveringssysteem van wel.

De volgende keer kan je sowieso beter je Thalyskaartjes op www.voyages-sncf.com kopen. Scheelt een hoop gedonder.
Hallo rielle70. Welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend om te lezen dat jullie deze problemen hebben ondervonden tijdens jullie reis. Helemaal omdat jullie hierdoor nieuwe tickets hebben moeten aanschaffen. Ik raad je aan om je verhaal voor te leggen bij mijn collega's van NS International. Wanneer je ze telefonisch niet kunt bereiken via 030-2300023 kun je ook altijd een bericht sturen via Facebook / Twitter. Via deze kanalen wordt je vaak snel geholpen en kun je ook de foto's van de tickets bijvoegen. Dat is wel zo prettig 🙂 Ik hoop dat mijn collega's van NS International je verder kunnen helpen.

Reageer