beantwoord

restitutie internationale reis als reisdoel kan worden afgelast door Corona?

• 19 juni 2020
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

Na de zomer wil ik met een groepje studenten begin september naar een studieweek in Zwtiserland. De bedoeling is dat studenten allemaal individueel een treinkaartje kopen. Nu hoor ik vandaag dat de studieweek wel gepland staat, maar dat er een voorbehoud is vanwege Corona. Het is dus mogelijk dat het zal worden afgelast. Is er een reis- of Corona-verzekering mogelijk dat studenten hun geld terugkrijgen als de reis vanwege Corona niet doorgaat?

Ik kon het op de website niet vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hartelijke groet,

Saar

icon

Beste antwoord door MoDe 19 juni 2020, 14:20

NS gaat niet over reisverzekeringen, daarvoor moet je bij verzekeraars zijn. Let goed op want niet overal kun je het Corona risico meeverzekeren.

Je koopt het kaartje bij NS international

Je kunt ook kijken naar een kaartje wat te wijzigen en/of te annuleren is. Is wel duurder dan een simpel kaartje.

Bekijk origineel

4 reacties

Blijkbaar zijn jullie zeer kapitaalkrachtige studenten. Weekje Zwitserland is erg duur. Maar ik denk dat je deze vraag aan een reisverzekeraar moet stellen en niet aan NS. 

Reputatie 7
Badge +3

NS gaat niet over reisverzekeringen, daarvoor moet je bij verzekeraars zijn. Let goed op want niet overal kun je het Corona risico meeverzekeren.

Je koopt het kaartje bij NS international

Je kunt ook kijken naar een kaartje wat te wijzigen en/of te annuleren is. Is wel duurder dan een simpel kaartje.

Reputatie 5

Inderdaad tickets aanschaffen met flexibele voorwaarden. Zijn wel flink duurder dan de discount-tickets waar je geen geld voor terug krijgt. Ik weet niet hoe groot de groep is maar is groepsvervoer geen mogelijkheid? Bijvoorbeeld bus huren?

Reputatie 5
Badge

Verdiep je eerst eens in HOE die INT treintarieven eigenlijk werken. Dat mogen we van een student die vast over snelle informatieopname beschikt toch wel verwachten?

Desnoods kan je altijd nog, tot 2 min voor vertrek bvb een INterRAil kopen-juniorprijs tot 27 jr, en dan 5 dagen in een maand (=goedkoopste versie) kreuz und quer door Europa reizen naar hartelust. Kost niet eens zo heel veel meer als een volle mep retour van NL-CH. Aan elke station met een INTern. ticketbalie.

Vergeet dat NS-int, is hooguit plan Z. Kijk op bahn.de, kan je zelfs op NL zetten, aangezien het duitse stuk toch de hoofdmoot van de reis vormt. Je had ook bvb kunnen melden van waar in NL naar waar in CH en of het net in die zomertijd valt als je OV-student niet geldt, ook dat maakt nogal wat uit in de kosten.

ALS het vooral om heel goedkoop gaat: (kan je nog meer geld verzuipen?) reis dan in kleine groepjes van max 5 door DE met het Quer-durchs-Land ticket, dat geldt dan van de grens tot Basel, dikke kans dat het stukkie in CH naar bvb Davos of zo veel meer pp kost. QdL geldt ma-vr ab 9.00, sa.so 24 st, MAAR enkel in Nahverkehr, due niet die mooie en snellere witte ICE e.d. Je ziet nog eens wat, je stapt wat vaker over en het duurt wat langer.

Of kijk op Flixbus of blabla wat die tegen die tijd weer bieden. Ook op de sites van bvb reizigersvereniging ROVER, treinreiswinkel, forum worldonrails kan je veel  info vinden die NS nooit noemt, want zijnde te goedkoop.

Reageer