beantwoord

Reykjavik met KLM?

• 4 October 2021
  • 9 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 3

Is er een reden waarom KLM niet op Reykjavik (Keflavik) vliegt? Ik herinner me wel dat ze vanaf Schiphol rechtstreekse vluchten aanbieden naar vreemde provinciale bestemmingen zoals Aalborg of Kristiansand en vele intercontinentale bestemmingen, maar blijkbaar niet naar Reykjavik als hoofdstad een Europees land.

icon

Beste antwoord door Aurora NS 4 October 2021, 20:28

Bekijk origineel

9 reacties

Badge

En dat vraag je op het NS forum?  Een forum voor treinen :grin:

Maar je kunt uiteraards wel met Icelandair vliegen naar Reykjavik :grinning:

Maarre, als ik zoek op Reykjavik zie ik dat KLM gewoon vliegt op Reykjavik:

https://www.klm.nl/search/open-dates?connections=AMS:A%3EREK:C-REK:C%3EAMS:A&pax=1:0:0:0:0:0:0:0&cabinClass=ECONOMY&activeConnection=0

Reputatie 7
Badge +3

Heeft NS dan geen vliegtuigen?

Reputatie 7
Badge +4

Het is hier een NS-forum. Zou het met reizigersaanbod te maken hebben? Het lijkt me meer een onderwerp voor luchtreizigers. Reykjavik is vrij ‘provinciaal’ qua grootte.

Reputatie 3

En dat vraag je op het NS forum?  Een forum voor treinen :grin:

Ik weet dat de vraag niet direct NS-gerelateerd is, maar wel enigszins OV-gerelateerd (want lijnvluchten zijn toch een soort van OV). Bovendien zie ik nog wel eens forumleden die erg voorstander zijn van vliegen t.o.v. de trein bij internationale reizen, dus misschien weten die het antwoord op deze vraag ook wel. 

Reputatie 3

Dat is met Transavia.

Badge +3

Hmm, dan krijg ik (via die link, KLM website) Transavia vluchten…

Oeps ​​​​​​@dorae_mon zei dat al.

Reputatie 2

Hey dorea_mon!

Ik begrijp je redenatie wat betreft OV en KLM. Helaas ben ik toch echt bang dat je hier aan het verkeerde adres bent.
Je vraag kun je beter bij KLM zelf neerleggen.

Badge

Transavia is de prijsvechter van KLM, financieel heeft het voor KLM dus geen toegevoegde waarde om er ook op te vliegen. Zoveel mensen gaan er nu ook weer niet naar Ijsland toe.

Reputatie 7
Badge

Is er een reden waarom KLM niet op Reykjavik (Keflavik) vliegt? Ik herinner me wel dat ze vanaf Schiphol rechtstreekse vluchten aanbieden naar vreemde provinciale bestemmingen zoals Aalborg of Kristiansand en vele intercontinentale bestemmingen, maar blijkbaar niet naar Reykjavik als hoofdstad een Europees land.

Deze grote dorpen in het buitenland met KLM(cityhopper) die daar op de lokale luchthaven landt, kennen (veel) reizigers die vervolgens op Schiphol overstappen op een intercontinentale vlucht. Dat zal voor Reykjavik denk een stuk minder het geval zijn.

Reageer