beantwoord

Rijdt IC Berlijn op 28 mei?

• 21 mei 2019
  • 20 reacties
  • 833 Bekeken

Ik heb een ticket geboekt voor 28 mei van Amsterdam naar Berlijn met Intercity Berlijn via NS International.
Zal deze trein rijden ondanks de staking??
alvast dank voor reacties!
icon

Beste antwoord door stellaster 21 mei 2019, 11:23

Beste allemaal,

zojuist heb ik iemand gesproken van de NS International Klantenservice die mij er tot twee keer toe van heeft verzekerd dat Internationale treinen op 28 mei gewoon zullen rijden zoals gepland.
dank voor jullie reacties!
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat is op dit moment onduidelijk. Het is zeer goed mogelijk dat DB geen trek heeft in de Nederlandse chaos en uit voorzorg besluit alle treinen die dag te beperken tot het traject Bad Bentheim-Berlijn v.v.

Wellicht is Flixbus voor U een alternatief. Ook zou u kunnen overwegen met de auto naar Bad Bentheim te gaan als u die mogelijkheid hebt. U kunt daar makkelijk gratis parkeren.
Badge +3
Het zal eerder zijn dat NS International geen zin heeft in chaos in de treinen. Helaas zwijgt NS International nog steeds in alle talen over 28 mei.
https://www.nsinternational.nl/nl/actuele-reisinformatie
Hartelijk dank voor deze reacties, ik begrijp dat het voor een definitief antwoord dus wachten is op een reactie van NS personeel, ik begreep dat zij ook meelezen hier.
Reputatie 7
Badge +3
Het zal eerder zijn dat NS International geen zin heeft in chaos in de treinen. Helaas zwijgt NS International nog steeds in alle talen over 28 mei.https://www.nsinternational.nl/nl/actuele-reisinformatie
Wat DB zeker zal willen voorkomen is dat de treinen aan het eind van de dag op verkeerde lokaties staan. De woensdag er na, is de dag voor Hemelvaart en dat is voor DB een van de drukste dagen van het jaar en dan kunnen ze niet gebruiken dat ze 's morgens treinen moeten laten uitvallen omdat die ergens in Nederland zijn gestrand. .
Badge +3
Je vraagt je wel af of NS met DB heeft gecommuniceerd over 28 mei. Via de website van DB kun je nog steeds gewoon tickets kopen voor treinen die op 28 mei uit Amsterdam zouden vertrekken.......
Beste allemaal,

zojuist heb ik iemand gesproken van de NS International Klantenservice die mij er tot twee keer toe van heeft verzekerd dat Internationale treinen op 28 mei gewoon zullen rijden zoals gepland.
Reputatie 7
Badge +3
@stellaster
Het probleem is dat een medewerker van de Klantenservice natuurlijk ook maar vertelt wat hij/zij op dit moment weet. Ik zou toch een slag om de arm houden want ik sluit niet uit dat het straks alsnog anders uitpakt.
Badge +3
Ik heb bewondering voor het optimisme van de Klantenservice. Maar ik zou geen reis met de internationale trein plannen op 28 mei.

Ervaringen uit het verleden met landelijke stakingen bij NS leren ons dat de internationale treinen ook uitvallen. In de eerste plaats omdat het personeel is opgeroepen om te staken en daardoor de personeelsplanning volkomen onzeker wordt. In de tweede plaats omdat wanneer er alleen internationale treinen rijden er op die trajecten simpelweg geen capaciteit is om alle binnenlandse reizigers mee te nemen wanneer die doorhebben dat de internationale treinen wel rijden.
Ons is tot op heden nog niks concreets bekend wat betreft 28 mei. Persoonlijk zou ik, indien mogelijk, je reis op een andere dag maken. Het zou erg jammer zijn als uiteindelijk blijkt dat de betreffende trein toch niet zal rijden 😓
Reputatie 6
Beste allemaal,

Heel vervelend dat u juist op deze dag "moet" reizen. Hoop voor u dat de voorspelling van deze NS medewerker uitkomt, persoonlijk zou ik die voorspelling nooit doen op een dag van een landelijke staking.
Badge +3
@Denice NS
Het ligt natuurlijk bij NS om zo snel mogelijk duidelijkheid te verschaffen. Het is tamelijk absurd om nu nog tickets te verkopen voor treinen die waarschijnlijk niet zullen rijden.

Of weet NS meer en wordt er deze week nog een Pensioenakkoord gesloten waardoor de staking wordt afgeblazen?
Reputatie 7
Badge +3
@iMark
Het kan zij dat DB voor zijn internationale passagiers bussen gaat inzetten tussen Amsterdam en Bad Bentheim v.v. Omdat er geen staking bij DB is zijn ze daar in principe vrij in als blijkt dat NS International die dag zijn afspraken met DB niet na kan komen.

Overigens zal ook het goederenvervoer gewoon doorgaan. Er is geen staking bij de goederenvervoerders noch is er een staking bij de verkeersleiding die in dienst is van ProRail.
Badge +3
Het lijkt me een prima idee om internationale treinen te verbussen. Maar gaan die bussen stoppen op de stations waar de treinen normaal gesproken stoppen?

De staking is al volgende week en er is nog niets bekendgemaakt. Het lijkt me ontzettend naïef om in alle talen te zwijgen en te hopen dat het allemaal wel goed gaat komen.
Reputatie 7
Badge +3
Of weet NS meer en wordt er deze week nog een Pensioenakkoord gesloten waardoor de staking wordt afgeblazen?
Je denkt toch niet dat de politiek nog wakker ligt van een staking meer of minder in het OV? In Den Haag halen ze daar gewoon hun schouders over op, in het OV wordt immers zo vaak gestaakt. Als de vakbonden nou heel Shell, ASML, Philips en Unilever tegelijkertijd plat zouden kunnen leggen zou dat indruk maken maar dit niet.
Badge +3
Misschien wordt het tijd om de ironieradar aan te zetten.
Reputatie 4
@iMark
Het kan zij dat DB voor zijn internationale passagiers bussen gaat inzetten tussen Amsterdam en Bad Bentheim v.v. Omdat er geen staking bij DB is zijn ze daar in principe vrij in als blijkt dat NS International die dag zijn afspraken met DB niet na kan komen.

Overigens zal ook het goederenvervoer gewoon doorgaan. Er is geen staking bij de goederenvervoerders noch is er een staking bij de verkeersleiding die in dienst is van ProRail.

Dat zal DB zeker nooit doen-en hebben ze in het verleden ooit nooit gedaan.
Lesje over hoe dat werkt: In NL-tot aan de grens, in de praktijk dus to Bentheim (loc-wissel vanwege andere stroomspanning in DE), is de verantwoording van NS. Die trein is gewoon van NS-INT tot daar, wat er ook op de wagons mag staan. De rijder van de loc is degene die bepaalt.
Reputatie 7
Badge +3
@bahnrider
Ik vrees dat in de praktijk toch DB de lakens uitdeelt.
UPDATE:

er rijdt niets meer morgen.
Waardeloos bedrijf, de NS. Als het niet rijdt, dan is dat al vervelend, maar daarover liegen is nog stukken vervelender. Ik heb hier nu ongeveer 2 uur aan besteed en ben alsnog niks opgeschoten. Wederom blijkt dat je op de NS weer totaal niet kunt vertrouwen.
Badge +3
DB beweerde vanochtend nog dat de internationale treinen morgen kunnen rijden.....

Badge +3
Via Twitter... followup uit https://twitter.com/annekouters/status/1131838876153253888

Keolis meldt inmiddels dat de Stoptrein vanuit Bad Bentheim naar Hengelo morgen ook gewoon zal rijden.

Daar heb je natuurlijk bijzonder weinig aan als je naar Amsterdam wilt...

Maar ondertussen (on a funny note), doet Arriva er nog even een best-social sausje overheen...

Reageer