beantwoord

Roosendaal grens - Roosendaal

• 7 september 2015
  • 5 reacties
  • 478 Bekeken

Ik heb een halftijdse treinkaart van de NMBS voor het traject Roosendaal grens - Brussel. Dit omdat ik 2 a 3 keer per week vanuit breda naar Brussel reis. Voor het traject Breda - Roosendaal gebruik ik gewoon mijn ov chip. Dit aangezien een abonnement veel duurder is dan losse kaartjes als je maar 2 a 3 dgn per week reist en helaas kent de NS geen deeltijd abonnement. Nu zoek ik dus een oplossing voor de absurde situatie die ontstaat als een conducteur mij erop wijst dat ik tussen Roosendaal grens en Roosendaal zwart rijd... Ik kan namelijk niet bij een NS automaat maar ook niet aan de balie een kaartje kopen van Roosendaal grens tot Roosendaal...(althans niet bij de balie in breda, ?) wel in de trein... Als boete koste het mij 10 euro... Heeft een oplossing?
icon

Beste antwoord door Thom 7 september 2015, 20:43

U kunt ook een kaartje Breda-Essen uit het automaat halen. Hoe dan ook is het niet absurd: U heeft geen kaartje Roosendaal-Essen/grens. Het halftijdse abonnement dat Tochjo hierboven noemt, lijkt me een eerlijker oplossing dan een deel zwartrijden.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Volgens mij is de halftijdse treinkaart Roosendaal gewoon geldig op het traject tussen Roosendaal grens en Roosendaal.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt ook een kaartje Breda-Essen uit het automaat halen. Hoe dan ook is het niet absurd: U heeft geen kaartje Roosendaal-Essen/grens. Het halftijdse abonnement dat Tochjo hierboven noemt, lijkt me een eerlijker oplossing dan een deel zwartrijden.
Reputatie 1
Badge
Je kan kiezen en je mag helemaal zelf uitzoeken wat het voordeligst is:
OF op NMBS tarief tot Roosendaal-station reizen en vanaf daar chippen. Dat gaat sinds ruim 1 jaar op vrijwel alle biljetsoorten binnenland Belgie met geringe toeslag-meestal 1,50/1,60 per keer. Informeert U beter aan een B-winket!
OF NMBS pas vanaf Essen-statie, en dan via automaat of NS-INT (beide even duur en kan met korting in NL) steeds kaartjes naar Essen/B bijkopen. Alleen bij keuze superdagretour slaan beide systemen op tilt, keus is enkel gewoon dagretour of weekendretour.
Reputatie 7
Badge +4
Gisteren lag de site er althans bij mij even uit. Het is me een beetje een raadsel waarom u het halftijdsabonnement tot de grens heeft genomen en niet tot Roosendaal. Het abo is in België goed bekend en op de site ook aangegeven. België verkoopt in varianten ook kaarten naar de plaatsen net over de grens, zoals bijvoorbeeld Maastricht en Aken. Het is nog goedkoper ook en geeft minder rompslomp. Daarnaast voorkomt het een terechte boete.
Welkom op het forum SuzanC! Ik ben zelf niet helemaal thuis in de Belgische abonnementen, maar als ik de voorwaarden zo lees, dan lijkt het er inderdaad op dat je ook een halftijdse treinkaart kunt kopen tot Roosendaal. Zolang je de huidige 10-rittenkaart nog kunt gebruiken, is het aan te raden om het advies van Thom of srt op te volgen. Een andere optie is het kopen van tickets via NS International waarbij je aangeeft dat je recht hebt op 'Vrij reizen op traject in België'.

Reageer