Rotterdam - Brussel is met Intercity Brussel 25 minuten sneller als je Breda en Zaventem overslaat.

• 25 april 2018
  • 7 reacties
  • 222 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
He wat leuk. @NS_Int test a.s. zaterdag 28 april 2018 nieuwe dienstregeling HSL!
Rotterdam - Brussel (Noord) kan in 1:31 als je Breda en Zaventem overslaat.
Rotterdam - Antwerpen kan in 51 minuten i.p.v. 65 minuten worden afgelegd met de IC Brussel.

Als je de Thalys van Rotterdam naar Antwerpen neemt, kan dat al in 32 minuten. Op het hele traject naar Brussel is het verschil nog groter: Amsterdam–Brussel-Zuid is met de Thalys 1.51 uur en met de ‘snelle’ Beneluxtrein nu 2.53 uur. Dat scheelt ruim een uur!

https://twitter.com/joostmulder/status/988394020647964672

7 reacties

En niemand die zegt dat je met de IC moet je mag zelf ook kiezen voor de Thalys als je sneller wilt. Er is een keuze gemaakt dat deze trein vaker stopt en dat je er geen plaatsreservering voor hoeft te hebben. Daarnaast wordt hij er nu extra tussen gezet waardoor er zeer waarschijnlijk meer wachtmomenten zijn dan als deze IC vanaf het begin in de dienstregeling opgenomen was geweest.

Tevens zit je tussen Gvc en Rtd nog met het probleem aan beschikbare capaciteit op het spoor, veelal zit je hier met een normale IC al achter sprinters of goederentreinen.

Het rijk had beter de 1,4 miljard aan nieuw spoor kunnen besteden dan aan dividend belasting voor multinationals.

Overigens vraag ik me ook hier weer af wat het nut is om een bericht van een ander hier op het forum te zetten. En kan dat eigenlijk nog wel met de nieuwe wetgeving met betrekking tot de privacy dat jij dat zomaar doet en dan ook nog zonder echte bronvermelding?? 😉
Badge +3
De stop op Breda voor de IC (direct) Brussel is volgens mij afgedwongen door de provincie of gemeente bij de verbouwing van het station.

Zaventem overslaan scheelt een boel, maar dan is de directe verbinding tussen die twee luchthavens stuk...
Reputatie 7
Badge +3
@JBa
Zolang NS niet in staat is om ook maar enige reizigersgroei te realiseren (zie het jaarverslag) vind ik als belastingbetaler niet dat er maar weer 1.4 miljard euro aan nieuw spoor moet worden besteed. Laat NS nu eerst maar eens bewijzen dat ze meer reizigers kunnen trekken.
@Tamzin, je bent hierin wel erg kortzichtig.

Als er zoveel geld in het spoor gestoken wordt is niet alleen de NS degene die hier eventueel van profiteert. Daarnaast kun je als het spoor vol zit ook niet zoveel reizigersgroei meer creëren en daarnaast is er op dit moment geen materieel genoeg mede dankzij beslissingen van de regering.

En ondanks alles is er wel degelijk groei in het aantal reizigers op het spoor alleen niet bij de NS, mede doordat de NS op minder lijnen actief is waardoor je de reizigers op die trajecten verliest. Maar de investeringen komen dan ook ten goede aan de andere vervoerders op het spoor.

En elke investering in NL is beter dan dat het geld zoals nu ten goede komt aan een beperkt aantal multinationals.
Reputatie 4
Ik vind het apart dat je vanaf een Zeeuws station naar Brussel de reisplanner dat opvraagt dat je via Rotterdam moet gaan. Ik denk niet dat het mag met een los kaartje?
Reputatie 7
Ik vind het apart dat je vanaf een Zeeuws station naar Brussel de reisplanner dat opvraagt dat je via Rotterdam moet gaan. Ik denk niet dat het mag met een los kaartje?
Heb het ook al in je andere topic gezegd; Als het een omreisadvies is die in de planner voorkomt, is het dus geldig met je normale kaartje tussen de 2 stations die je invoert.
(Dit is alleen niet zo als je gaat klooien met via stations of met altijd vrij adviezen)
Reputatie 4
Doe ik dat dan?

Reageer