beantwoord

samenreiskorting ns international

• 25 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 315 Bekeken

Ik wil aankomend weekend met mijn moeder een weekendje naar Antwerpen toe. Ik heb een studenten ov tot mijn beschikking en zou haar 40% willen geven door middel van samenreiskorting. Echter is het voor mij niet duidelijk hoe zij deze korting kan krijgen als wij online een treinkaartje kopen via NS intternational. Ik las dat je de korting op je ov-chipkaart moet laden alleen reizen wij naar antwerpen en hier is naar mijn kennis geen ov-chipkaart. Hier kan je dus niet uitchecken en ook kan je de samenreiskorting niet opladen voor de terugreis. Ik vroeg mij af hoe wij het beste konden reizen. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Loes 25 oktober 2018, 10:27

Als u het internationale vervoersbewijs koopt van uw vertrekstation, kunt u voor uzelf aangeven of u 40 of 100% korting heeft en voor uw moeder 40% korting voor het Nederlandse traject. Tijdens controle laat u hebt internationale vervoersbewijs zijn met uw niet-ingecheckte Studenten OV.
Hoop dat het zo voor u verduidelijkt is. Veel plezier.
Bekijk origineel

5 reacties

Als u het internationale vervoersbewijs koopt van uw vertrekstation, kunt u voor uzelf aangeven of u 40 of 100% korting heeft en voor uw moeder 40% korting voor het Nederlandse traject. Tijdens controle laat u hebt internationale vervoersbewijs zijn met uw niet-ingecheckte Studenten OV.
Hoop dat het zo voor u verduidelijkt is. Veel plezier.
Wij hoeven beiden dus op Rotterdam centraal niet in te checken met onze ov-chipkaart maar met het gekochte kaartje? Alleen voor de terugreis is samenreiskorting dan niet mogelijk?
Reputatie 6
Badge
Via NS internationaal kun je ook voor de terug reis je ticket aanschaffen, ook dan korting voor beiden aangeven. In het bestelproces kun je gelijk heen- en terugreis boeken.
Ja alleen moet mijn moeder de samenreiskorting op haar OV activeren om de korting te krijgen. In Antwerpen zijn er dacht ik geen ov-zuilen waarop je dit kan activeren.
Nee, dat hoeft uw moeder niet te doen. De Samenreiskorting is verwerkt in het vervoersbewijs dat u bij NS International aanschaft als retour en daarbij aangeeft dat ze recht heeft op 40% korting. Tijdens controle geeft u aan dat uw moeder met u samenreist en geeft uw niet-ingecheckte OV met abonnement. In Rotterdam CS heeft u voor de poortjes ook geen OV nodig, op het vervoersbewijs staat rechts onderin een code en deze zorgt ervoor dat het poortje zal openen.

Reageer