beantwoord

SchöneFerienTicket kopen op Arnhem Centraal

• 26 december 2019
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Goedenavond,

A.s. weekend ga ik naar NRW (met Abellio) en wil dan reizen met een SchöneFerienTicket NRW. Normaal gesproken haal ik dan het ticket bij de DB automaat in Aachen, maar daar had ik dit keer geen tijd voor. Ook las ik hier op het forum dat de automaten in Venlo buiten werking zijn, omdat deze vervangen worden door de automaten van VRR/Transdev.

Nu is mijn vraag dus, kan ik bij de automaat van Abellio in Arnhem dit ticket ook kopen, want de vorige keer dat ik deze machine wou gebruiken kon ik alleen kiezen uit VRR tickets.

(Indien dit niet mogelijk is, lijkt het mij dat dit wel mogelijk is bij de DB automaat in Enschede?)

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Thom 26 december 2019, 23:36

Ik raad u aan het gewoon op onderstaande Duitse site te kopen  als e-ticket. 

Volg deze link. voor het bestellen van uw jongerenticket.

Mogelijk heeft u voor het opzoeken van de automaten hier iets aan.

Ik weet niet of u nog terug gaat, maar er is ook een aanbieding voor een soort weekticket. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik raad u aan het gewoon op onderstaande Duitse site te kopen  als e-ticket. 

Volg deze link. voor het bestellen van uw jongerenticket.

Mogelijk heeft u voor het opzoeken van de automaten hier iets aan.

Ik weet niet of u nog terug gaat, maar er is ook een aanbieding voor een soort weekticket. 

Beste Thom,

Bedankt voor uw antwoord. Ik ben niet in het bezit van een creditcard en ots-nrw ondersteunt geen Sofort, dus helaas kan ik het niet als e-ticket bestellen. Via de eerste link kwam ik wel uit op een pagina van mobil.nrw met een lijst waaruit blijkt dat de tickets verkocht worden in de treinen op het traject Enschede-Munster/Dortmund. Bedankt voor uw hulp!

Mocht iemand weten of deze tickets verkocht worden bij Tickets & Service op Arnhem of dat de automaten in Venlo weer in werking zijn hoor ik dat graag

Reputatie 5

Bij mijn weten NIET te koop op ABL/VRR autmaten In NL. Dus gewoon een eurootje of 2 investeren tot de 1e DE halte. OF-kijk dat eerst na, je kan dat mogelijk besparen door het te kopen op een Duitse BUS, bvb de NIAG 58 vanaf Nijmegen of de 929 vanaf Venlo.

Zelfs Limburgse ARRIVA bussen met een kaartdrukker kunnen nu het complete AVV en NRW assorti verkopen (dus naar NL gebruik enkel met pin betalen), maar doen dat alleen op lijnen naar DE. EN de ARV verkoopkantoren tenminste in Mestreech en mogelijk ook Venlo+heerlen (BUS) hebben complete DB assorti te koop dus daar zou dit ook in moeten zitten.

Ook de belse NMBS biedt een zeer goedkoop junior-hele vakantie ticket aan, maar dat kan enkel op een MoBiB chipkaart geladen worden en dekt enkel trein.

Reageer