beantwoord

Spoorwijziging heel onduidelijk en daardoor trein gemist, IC Brussel vanuit Breda

• 10 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 212 Bekeken

Wat uitleg, ik ben Vlaming woonachtig in Breda, op 7/10 om 7u30 stond ik op het perron Breda voor de IC trein Breda Brussel van 7u42. De trein te laat maar het bandje loopt en zegt dat de trein aankomt op spoor 7 op tijd, eerste misser. Op het perron lees je op de borden op spoor 7, hierna komt de IC Brussel maar men roept om dat de trein komt op spoor 8, tot tweemaal toe. Tweede misser. Ik wacht op de trein die nu al veel te laat is. Het bord op het perron zegt nog steeds, hierna IC Brussel. Ik heb niet meer horen omroepen. De trein die aan het perron staat vertrekt en dan lees ik, IC Brussel op spoor 4, de andere kant van het station. Ik besef dat er iets niets pluis is en hol naar perron 4 waar de deuren voor mijn neus sluiten. Ik mis de trein. Deze trein stond hier al een tijdje vermits de machinist hier niet kan doorrijden maar moet terugkeren en van kant moet veranderen. Maar wat een misleidende en gebrekkige informatie!!!!!
Wie houdt zich hier eigenlijk mee bezig en waarom kan ik hier geen attest of link naar een logboek van inkijken van al deze meldingen, zodat ik mijn afwezigheid kan wettigen? Ik zie het missen van de trein niet als mijn fout maar van NS.
Ik nam de volgende trein te laat en die nadat hij het station verliet terug moest keren dus terug naar af. Nog voor we uit stapten zei men dat de trein erna gecanceld was en dat kon je op de borden lezen. Enkele minuten later blijkt hij wel te rijden. Deze trein vertrekt wel maar veel te laat en ik mis mijn verbinding in Antwerpen. Resultaat ipv 9u ben ik om 11u30 op het werk. Ja, ik ben niet tevreden en voor het geld terug moet ik het ook niet doen, ik heb een grensabonnement, het stukje Breda tot de grens, de prijs gedeeld door 30 of zo, is niet echt de moeite en wat met de rest van het traject in België?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 10 oktober 2019, 21:47

Hallo Bart Vlaming in Breda en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat de informatievoorziening niet goed was. Ik heb hier inmiddels melding van gemaakt. Er zijn geen goede redenen waarom de informatievoorziening je zo in de steek zou moeten laten. Mijn excuses voor deze ervaring.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Bart Vlaming in Breda en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat de informatievoorziening niet goed was. Ik heb hier inmiddels melding van gemaakt. Er zijn geen goede redenen waarom de informatievoorziening je zo in de steek zou moeten laten. Mijn excuses voor deze ervaring.

Klopt! Ik was er ook en in eerste instantie werden de perrons sowieso al verkeerd gecommuniceerd. Ik was extra alert omdat ik al verwachtte dat de IC Brussel niet op spoor 8 kon binnenkomen (sowieso niet vanwege de IC naar Roosendaal om 07.45 uur, maar deze vertrok ook nog eens veel later). Ik zag geloof ik uiteindelijk op de app spoor 4 staan, maar de borden gaven inderdaad nog steeds spoor 8 weer. Toen een medereiziger op het spoor vrij hard riep dat er een spoorwijziging was, ben ik toch maar op de gok naar spoor 4 gegaan. De trein heeft daar denk ik nog een volle tien minuten stilgestaan en volgens mij is de spoorwijziging inderdaad niet meer omgeroepen, heel vreemd! 

Claimen bij NS levert je als het goed is €3,10 op, in geval van een jaarabonnement. Hoe je moet claimen bij de NMBS ben ik helaas ook nog niet achter: het formulier laat je kiezen uit alle Nederlandse stations, behalve Breda (en de overige IC Brussel statons) en de klantenservice van NMBS verwijst mij naar het formulier op NMBS Internationaal, en daar kun je volgens mij alleen maar claimen met een los boekingsnummer en niet met een abonnementnummer… Al heb je in jouw geval denk ik sowieso geen recht op compensatie van NMBS (is pas vanaf 60 minuten en de vertraging naar Antwerpen bedroeg 20 minuten).

Reageer