beantwoord

Staking 9 septemper, ICE 155 Amsterdam - Duitsland

  • 6 September 2022
  • 27 reacties
  • 1117 Bekeken

Ik heb een ticket on 9 september met ICE 155 van Amsterdam naar Mönchengladbach. Rijdt de ICE als er gestaakt wordt?

icon

Beste antwoord door Olav93 6 September 2022, 18:48

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge

Of de staking doorgaat is op dit moment twijfelachtig omdat NS met een nieuw voorstel is gekomen. Als er gestaakt wordt vrees ik echter dat dit niet zal lukken aangezien Amsterdam in het gebied ligt waar dan gestaakt wordt.

Reputatie 7
Badge +3

Vooralsnog geeft de FNV aan dat de stakingen doorgaan.

https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/vervoer/2022/08/stakingsoproep-gezamenlijke-vakbonden-bij-ns

 

Rijdt de ice Amsterdam - Frankfurt (Mönchengladbach) helemaal niet? Of wel vanaf Utrecht?

Ik kan dit helaas intern nog niet achterhalen. Dit zal snel bekend worden.

Rijdt de ice Amsterdam - Frankfurt (Mönchengladbach) helemaal niet? Of wel vanaf Utrecht?

Nope, dan is het besmet werk aangezien het personeel van deze trein onder Noord-West valt.

Reputatie 7
Badge

Ik lees hier onderstaande wonderlijke opmerking:

"Vandaag, dinsdag 9 september, hebben we een uitnodiging van NS met een hernieuwd cao-bod ontvangen, waarin de spoor vakbonden gevraagd worden het cao-overleg te hervatten. Deze uitnodiging neemt de FNV Spoor cao-commissie in beraad, maar staat vooralsnog los van de geplande stakingsdagen."

Hoezo staat een uitnodiging voor onderhandelingen o.b.v. een nieuw bod "vooralsnog los van de geplande stakingsdagen"? Gaat NS personeel dan mogelijk echt staken terwijl er een bod ligt of zelfs onderhandeld wordt of gaat worden? Dat is toch bizar?

Reputatie 7
Badge +3

Rijdt de ice Amsterdam - Frankfurt (Mönchengladbach) helemaal niet? Of wel vanaf Utrecht?

Deze zal als zoals vorige week gaat niet stoppen op stations in stakingsgebied en grote kans dat mensen zonder reservering/internationaal ticket geweigerd worden.

Reputatie 7
Badge +3

Rijdt de ice Amsterdam - Frankfurt (Mönchengladbach) helemaal niet? Of wel vanaf Utrecht?

Nope, dan is het besmet werk aangezien het personeel van deze trein onder Noord-West valt.

Vorige week bij de staking in de regio Noord-West reden enkele ICE's wel en anderen weer niet. De 155 reed toen wel vanaf Amsterdam, maar stopte dan weer niet in Utrecht in Den Bosch.

Degene die wel reden misschien volgens rooster gepland met personeel van een andere standplaats of door personeel wat niet meedeed aan de staking? 

 

Dat enkele ICE's bij de vorige stakingsdag in regio Noord-West wel reden is alleen geen enkele garantie dat ze ook bij de nieuwe stakingsdag daar ook weer gaan rijden. 

Het kan inderdaad ook gewoon personeel zijn dat niet staakt. Doorwerken als je collega's staken is geen besmet werk en is het ook nooit geweest 

Ik kan dit helaas intern nog niet achterhalen. Dit zal snel bekend worden.

Weet je wanneer dit bekend wordt? En waar ik deze informatie kan vinden?

Ik durf echt geen indicatie te geven.

Reputatie 7
Badge +3

Er rijdt ook Duits personeel op de ICE’s en die staken (uiteraard) niet. Er zal met DB samen gekeken moeten worden naar de personeelsinzet nadat bij NS International bekend is hoeveel mensen gaan staken.
Het is heel frustrerend voor reizigers dat de treindienst zo laat bekend wordt gemaakt.

Rijdt de ice Amsterdam - Frankfurt (Mönchengladbach) helemaal niet? Of wel vanaf Utrecht?

Nope, dan is het besmet werk aangezien het personeel van deze trein onder Noord-West valt.

Vorige week bij de staking in de regio Noord-West reden enkele ICE's wel en anderen weer niet. De 155 reed toen wel vanaf Amsterdam, maar stopte dan weer niet in Utrecht in Den Bosch.

Degene die wel reden misschien volgens rooster gepland met personeel van een andere standplaats of door personeel wat niet meedeed aan de staking? 

 

Dat enkele ICE's bij de vorige stakingsdag in regio Noord-West wel reden is alleen geen enkele garantie dat ze ook bij de nieuwe stakingsdag daar ook weer gaan rijden. 

Niet aan gedacht, de Duitse collega's rijden natuurlijk wel.

Ik durf echt geen indicatie te geven.

Zijn er inmiddels updates of de ICE 155 vrijdag rijdt?

Reputatie 7
Badge

Ga er maar van uit dat ICE 155 morgen niet rijdt in Nederland.

Ga er maar van uit dat ICE 155 morgen niet rijdt in Nederland.

Ja, op bahn.de het is al listed as canceled (en in Nederland hebben ze de info nog niet?!).

Thanks for the help everybody!

Reputatie 7
Badge +1

Ze hebben nog geen tijd gehad tussen al die andere aanpassingen en nood aan IT-personal om dat allemaal in de systemen te verwerken. Je verwacht echt te veel daarvan

IHA ligt het uitermate zeer voor de hand om eerst te kijken op de site van wie de trein organiseert: DB ofwel bahn.de dus. Die zitten ook wat ruimer en zijn het buitendien ook veel meer gewend dat van alles anders moet als Plan vorher bedacht haette

Ik heb nu een e-mail van ns international bekomen dat ICE 155 toch rijdt. Deutsche Bahn Website zegt nog altijd dat deze niet rijdt. Wat een chaos

Reputatie 7
Badge

Volgens de website van NS Internationaal rijdt ICE 155 toch wel.

Reputatie 6

Volgens de website van Deutsche Bahn rijdt ICE 155 wel -

“ICE-Züge Frankfurt(Main) - Köln - Amsterdam

In beide Fahrtrichtungen können vsl. jeweils drei Zugfahrten angeboten werden:

ICE 250 Frankfurt(Main)Hbf 06:28 Uhr - Köln Hbf 07:39 Uhr - Amsterdam Centraal 10:53 Uhr
ICE 158 Frankfurt(Main)Hbf 08:16 Uhr - Köln Hbf 09:39 Uhr - Amsterdam Centraal 12:53 Uhr
ICE 156 Frankfurt(Main)Hbf 11:26 Uhr - Köln-Ehrenfeld 12:44 Uhr - Amsterdam Centraal 15:53 Uhr

ICE 155 Amsterdam Centraal 12:08 Uhr - Köln-Ehrenfeld 15:15 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf 16:31 Uhr
ICE 159 Amsterdam Centraal 17:08 Uhr - Köln Hbf 20:27 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf 21:31 Uhr
ICE 251 Amsterdam Centraal 18:38 Uhr - Köln Hbf 22:05 Uhr - Frankfurt(Main)Hbf 23:24 Uhr

Die übrigen Direktverbindungen Frankfurt(Main) - Köln - Amsterdam fallen auf ihrem gesamten Laufweg aus.”

Reputatie 6

Jammer dat als “beste antwoord” een bijdrage is gekozen die achteraf onjuist blijkt. Dat was op het moment van die keuze al wel bekend….

Reputatie 7
Badge +3

De ICE's die nu dus wel rijden volgens Deutsche Bahn zijn dezelfde als vorige keer bij de staking in regio Noord-West reden, zal dus inderdaad met Duits personeel zijn. 

Ik kijk nu op reisplanner en plotseling staat er dat de ICE 155 toch niet rijdt (gisteren avond was dat nog niet zo). Ik heb ook geen update bekomen via e-mail en klantenservice is busy. Sinds overal gezegd wordt dat klantenservice niet meer weet dan reisplanner ga ik ervan uit dat de train niet rijdt. Dat is echt vervelend dat deze info zo laat veranderd wordt omdat ik anders gisteren al was gegaan. (Ik moet vandaag naar Duitsland en ik kan geen auto rijden.) what a mess

Reputatie 7
Badge +1

Ik kijk nu op reisplanner en plotseling staat er dat de ICE 155 toch niet rijdt (gisteren avond was dat nog niet zo). Ik heb ook geen update bekomen via e-mail en klantenservice is busy. Sinds overal gezegd wordt dat klantenservice niet meer weet dan reisplanner ga ik ervan uit dat de train niet rijdt. Dat is echt vervelend dat deze info zo laat veranderd wordt omdat ik anders gisteren al was gegaan. (Ik moet vandaag naar Duitsland en ik kan geen auto rijden.) what a mess

Helaas het verbaast mij niets. Ik vind het wel heel treurig dat deze trein er op het laatste moment toch wordt uitgehaald. Ik heb net op bahn.de gekeken maar daar wordt als reden dus de staking gegeven. En dat snap ik dus niet. 

 

De treinen die vandaag misschien nog wel gaan zullen denk ik ook overvol zijn omdat dit de enige manier is om naar Duitsland te gaan. Ik ga zelf volgende week woensdag met de trein naar Poznan en ik heb dus veel geluk dat dit precies niet opeen stakingsdag is. Ik hoop overigens dat er dit weekend nog flink door onderhandeld wordt en de stakingen worden afgeblazen. Als er op de 13e wel gestaakt wordt zal de trein op de 14e denk ik ook overvol zijn.    

Ik kijk nu op reisplanner en plotseling staat er dat de ICE 155 toch niet rijdt (gisteren avond was dat nog niet zo). Ik heb ook geen update bekomen via e-mail en klantenservice is busy. Sinds overal gezegd wordt dat klantenservice niet meer weet dan reisplanner ga ik ervan uit dat de train niet rijdt. Dat is echt vervelend dat deze info zo laat veranderd wordt omdat ik anders gisteren al was gegaan. (Ik moet vandaag naar Duitsland en ik kan geen auto rijden.) what a mess

Helaas het verbaast mij niets. Ik vind het wel heel treurig dat deze trein er op het laatste moment toch wordt uitgehaald. Ik heb net op bahn.de gekeken maar daar wordt als reden dus de staking gegeven. En dat snap ik dus niet. 

 

De treinen die vandaag misschien nog wel gaan zullen denk ik ook overvol zijn omdat dit de enige manier is om naar Duitsland te gaan. Ik ga zelf volgende week woensdag met de trein naar Poznan en ik heb dus veel geluk dat dit precies niet opeen stakingsdag is. Ik hoop overigens dat er dit weekend nog flink door onderhandeld wordt en de stakingen worden afgeblazen. Als er op de 13e wel gestaakt wordt zal de trein op de 14e denk ik ook overvol zijn.    

Ja, zonder zitplaats reservering ga ik het vandaag ook niet proberen. Ik vindt het alleen vervelend dat de info laast minute veranderd. 
Good luck with your travels next week. 

Reageer