beantwoord

Staking in België 17/8/2019

• 13 augustus 2019
  • 19 reacties
  • 554 Bekeken

Reputatie 4
De Belgen gaan Zaterdag 17 augustus staken.

Rijdt de IC van Breda naar Antwerpen dan wel en rijdt de stoptrein van Roosendaal naar Antwerpen dan niet?
icon

Beste antwoord door Melvinhage 13 augustus 2019, 16:40

Laat maar de NMBS reageerde op facebook. Ze werken nog aan de aangepaste dienstregeling en dan moet je nog vooraf kijken of die trein die je neemt niet toevallig door een staker wordt gestopt. Ik ga wel een ander weekend naar Antwerpen.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 2
Reisplanner al gecheckt?
Reputatie 4
Er staat bij de NMBS dat er een aangepaste dienstregeling is maar er staat niet bij of het zeker is dat de stoptrein rijdt.
Reputatie 2
Er staat bij de NMBS dat er een aangepaste dienstregeling is maar er staat niet bij of het zeker is dat de stoptrein rijdt.
Ja moeilijk, ik zou als ik jou was even contact opnemen met de klanterservice, voor de goede informatie!

Hier wat contact mogelijkheden!
Bellen; 030-7515155
Twitter; https://twitter.com/ns_online
Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Alle andere manieren!: http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Fijne dag verder!
Reputatie 4
Laat maar de NMBS reageerde op facebook. Ze werken nog aan de aangepaste dienstregeling en dan moet je nog vooraf kijken of die trein die je neemt niet toevallig door een staker wordt gestopt. Ik ga wel een ander weekend naar Antwerpen.
Reputatie 2
Jammer hoop dat je het nog wel leuk hebt wanneer je naar Antwerpen gaat!
Hallo Melvinhage, jammer dat je plannen nu in het water vallen! Ik kan me voorstellen dat je liever het zekere voor het onzekere neemt. Ik zie in de planner nog niets vreemds staan, maar ik geloof dat de impact bij NMBS zelf niet helemaal duidelijk is. Mijn excuses voor het ongemak.
Reputatie 4
Hallo Melvinhage, jammer dat je plannen nu in het water vallen! Ik kan me voorstellen dat je liever het zekere voor het onzekere neemt. Ik zie in de planner nog niets vreemds staan, maar ik geloof dat de impact bij NMBS zelf niet helemaal duidelijk is. Mijn excuses voor het ongemak.
NMBS heeft die informatie pas vrijdag ochtend in de app. Als de NS niet van die rare tarief verhogingen had ingevoerd was via Breda nog een redelijke optie. Via Roosendaal met de weekend retour met 100% korting in NL en de NMBS weekendretour is namelijk veel goedkoper dan via Breda.
Reputatie 4
20 euro voor een retour met 100% korting in Nederland van Breda naar Antwerpen wat een afzetterij en dat voor een Nep HSL trein die niet eens sneller rijdt dan een normale trein. De NMBS doet het voor 10 euro van Roosendaal naar Antwerpen.
Melvinhage,

Als al dat reizen zo lastig en duur is, dan mag je ook gewoon in Zeeland blijven. 🙂 Je moet echt niet de grens over om plezier te beleven.

Ik ga er trouwens vanuit dat niet iedereen in Zeeland al om 18u00 in bed ligt?

En om het even te relativeren. De situatie in België en Nederland is zo slecht nog niet. In Schotland heb ik een keer met de postbode meegereden, omdat er geen andere mogelijkheid was om op tijd op het station 40 km verder te staan.

En sinds een jaar of zo moet de NMBS bij stakingen een minimumbezetting voorzien. Er wordt alles in het werk gesteld om reizigers toch op Pukkelpop (of zo) te krijgen.
Reputatie 4
Melvinhage,

Als al dat reizen zo lastig en duur is, dan mag je ook gewoon in Zeeland blijven. 🙂 Je moet echt niet de grens over om plezier te beleven.

Ik ga er trouwens vanuit dat niet iedereen in Zeeland al om 18u00 in bed ligt?

En om het even te relativeren. De situatie in België en Nederland is zo slecht nog niet. In Schotland heb ik een keer met de postbode meegereden, omdat er geen andere mogelijkheid was om op tijd op het station 40 km verder te staan.

Als je weet wat de oude tarieven waren...
Reputatie 4
Maar wat is een minimale bezetting? Dat zegt niet veel.
20 euro voor een retour met 100% korting in Nederland van Breda naar Antwerpen wat een afzetterij en dat voor een Nep HSL trein die niet eens sneller rijdt dan een normale trein. De NMBS doet het voor 10 euro van Roosendaal naar Antwerpen.

En stopt 9 of 10 keer onderweg tussen Roosendaal en Antwerpen. Ik vind dit soort uitgekauwde topics over Roosendaal-Belgie zo langzamerhand wel heel vervelend worden. Alles is nu wel gezegd en we kunnen er nu wel een streep onderzetten

1. De intercity Roosendaal - Antwerpen komt niet meer terug
  2. Ja de route via Breda is duurder.
Ik zou zeggen deal with it. En als je er niet mee wil dealen ook best maar we hebben geen behoefte aan nog zo'n topic:

https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/voordelig-reizen-naar-belgie-48550
Reputatie 4
Ik blijf nog op de topic en ga het niet over hele andere dingen hebben zo als meneer Kool.
Reputatie 3
Herhalingen hangen samen met de opzet van dit forum als berichtencascade met een beperkte zoekfunctie.

Het zijn de vaste gebruikers die dit opvalt maar het zijn ook vaak diezelfde vaste gebruikers die zichzelf maar eindeloos blijven herhalen naar aanleiding van nieuwe feiten, vragen en opmerkingen.

Kan mij voorstellen dat als je al gedurende geruime tijd deelneemt je aan bepaalde terugkerende topics kunt ergeren, voor nieuwe en incidentele gebruikers kan het evenwel nuttige informatie bevatten.

Kortom, deal with it @De activist en als je er niet mee wilt dealen: niet alles gaan lezen.
@Melvinhage,

Heb je ook gelezen waarom er net gestaakt werd? En je dus niet voor de x'de keer naar Antwerpen kon gaan via Roosendaal?

Onderstaande hangt aan de deur van het lokaal van het NMBS-personeel in "mijn" station.

Nu wist een van de Belgische treinbegeleiders op mijn route me een tijd terug te vertellen dat ze 6 dagen op 7 werkt door te veel zieken en andere personeelsproblemen op haar standplaats. De 7de dag gebruikt ze dan om haar uniform te wassen en boodschappen te doen.

Als de NMBS dan ook nog die ene, al goedgekeurde verlofdag afneemt, dan zou ik daar ook mijn conclusies uit trekken.

Maar innige deelneming dat je niet voor een appel en een ei naar Antwerpen kon gaan.
Reputatie 4
Wat kan ik als reiziger daar nou aan doen?
Minder snel klagen? Je meer proberen in te leven in de situatie van anderen?
Reputatie 4
Minder snel klagen? Je meer proberen in te leven in de situatie van anderen?
Als reiziger heb ik niks te maken met de arbeisvoorwaarden van een conducteur of machinist. Het is niet mijn fout dat de Belgen slecht met hun medewerkers omgaan.
Badge +3
Over het algemeen geldt dat staken een uiterst middel is om een werkgever op andere gedachten te brengen. Natuurlijk is het ook nog een keer zo dat in landen als België en Frankrijk er door werkgevers pas geluisterd wanneer er gestaakt is. Zonder staking is het blijkbaar nog niet erg genoeg.

Maar feit blijft dat wij als reizigers daar niets mee te maken hebben. Wel kun je je ongenoegen kenbaar maken bij de NMBS. Wanneer veel reizigers gaan klagen kan dat helpen.
https://www.belgiantrain.be/nl/support/customer-service

Reageer