beantwoord

Stakingen en onduidelijkheid

  • 3 September 2022
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Geboekt voor woensdag 4 september Utrecht - Frankurt-Wenen. I.v.m. de voorgenomen staking Noord-Hollaand (Amsterdam) rijdt de ICE mogelijk niet? of wel. Kan nu nog iets doen. Woensdagochtend om 8.00 uur gewoon afwachten op Utrecht CS zeker niet. Advies?

icon

Beste antwoord door MoLa 3 September 2022, 15:30

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi JaapE2021 en welkom bij onze Community.

 

Een staking dient aangekondigd te worden en dat is voor morgen niet gebeurd. Ik ga er dus vanuit dat je je reis kunt maken zoals deze gepland is. Mocht er onverhoopt toch een verstoring zijn, dan kun je je altijd wenden tot het personeel aan boord of bij de balie om weer op weg geholpen te worden.

@JaapE2021 heeft het twee keer over woensdag, dus ik denk dat het misschien 7 september i.p.v. 4 september moet zijn?

Stakingen moeten volgens mij max. 48 uur van tevoren aan worden gekondigd. Ik kan me niet voorstellen dat er vóór maandagochtend (morgen dus) nog een staking voor woensdag aangekondigd gaat worden, maar in theorie zou het natuurlijk kunnen

Dat is een scherpe constatering. Ik was uitgegaan van 4 september.

In dat geval is het inderdaad nog niet 100% zeker en kan er nog van alles. Mocht het zo zijn dat er toch gestaakt gaat worden dan wordt er tijdig informatie verstrekt over de mogelijkheden.

Badge +3

FNV heeft een staking aangekondigd van het streekvervoer in Noord-Holland en Utrecht op woensdag 7 september. Die staking heeft geen gevolgen voor het internationale treinverkeer.

Reputatie 7
Badge +3

@JaapE2021 heeft het twee keer over woensdag, dus ik denk dat het misschien 7 september i.p.v. 4 september moet zijn?

Stakingen moeten volgens mij max. 48 uur van tevoren aan worden gekondigd. Ik kan me niet voorstellen dat er vóór maandagochtend (morgen dus) nog een staking voor woensdag aangekondigd gaat worden, maar in theorie zou het natuurlijk kunnen

Of 14 september...

Reageer