beantwoord

Stoptrein Hengelo - Bielefeld

  • 11 April 2023
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

Ik moet vanavond naar Bielefeld toe, en zie dat er door beperkingen in de materieelinzet minder treinen rijden, en dat er vervangende bussen rijden. Ik moet een overstap halen in Bielefeld, maar die is midden in de nacht. Ik ben dus graag zo kort mogelijk daar en de kortste overstap is al 36 minuten, echter als er een bus rijdt ipv een trein zal ik eerder weg moeten. Mijn vraag is, is er iemand die ervaring heeft met deze lijn? Er staat nu op de site dat de storing tot ten minste 18:00 duurt, maar is de ervaring dat hij daarna weer zal rijden? En rijdt de laatste trein richting Duitsland vaak wel gewoon of valt deze ook erg vaak uit? Ik zit in dubio omdat ik het niet zo erg zie zitten om langer dan een uur op Bielefeld te moeten spenderen 's nachts. Er is helaas rondom het station ook niets open om die tijd. Bedankt! 

icon

Beste antwoord door Tamzin 11 April 2023, 16:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Het vervelende is dat je nooit van te voren kan zeggen of in Duitsland treinen uitvallen. Het is nogal onbetrouwbaar en ik durf er geen voorspelling op los te laten. Tot 18.00 uur kan zomaar een uur later worden. 

Reputatie 6
Badge +1

De stoptreinverbinding Hengelo - Bielefeld is een vrij problematisch lijntje. Ik heb in de geschiedenis van de storingen gekeken, maar er is niet echt een goed advies te geven aan de hand van eerdere verstoringen. 

Meestal klopt de aangegeven eindtijd wel, soms gaan de treinen zelfs al eerder weer rijden. Maar er zijn ook storingen geweest waar de eindtijd een aantal keren is uitgesteld tot het eind van de dag. 

Het overzicht van eerdere storingen kun je hier vinden: https://www.rijdendetreinen.nl/storingen?lines=&lines%5B%5D=174&reasons=&reasons%5B%5D=22&date_before=&date_after= 

Op https://www.eurobahn.de/nl/ staat meer gedetailleerde informatie. In ieder geval valt er ook vanavond al zeker een trein uit.

Het probleem zit bij het Nederlandse personeel dat de dienst rijdt tussen Hengelo en Bad Bentheim. Vanaf Bad Bentheim rijdt er Duits personeel en rijden de treinen wel gewoon.

Het verstandigste is toch om een uur eerder te vertrekken. Rijdt de trein dan ben je een uur te vroeg in Bielefeld. Rijdt de trein niet dan kun je de vervangende bus nemen naar Bad Bentheim en daar de trein van een uur later halen. Gok in ieder geval niet op de laatste trein vanaf Hengelo.

Bedankt. Tamzin, dat is waar ik al bang voor was. Ik neem inderdaad maar een trein eerder, dan haal ik in elk geval de verbinding in Bielefeld. Dan maar bijna twee uur op een verlaten station 's nachts.. Maar dat is denk ik alsnog beter dan de trein helemaal missen. :)

Reageer