beantwoord

Student reist van station Nooderkempen (Be) naar Rotterdam

Onze dochter studeert in R'dam en heeft OV-Chipkaart voor Nederland in de week. Als zij in de week van Rotterdam naar Noorderkempen reist hoe kan ze dan een ticket bekomen voor het gedeelte in België en waar kan ze dat kopen.
Is dat een ticket van Breda naar Noorderkempen?
Weet iemand hier iets van of de NS zelf?
icon

Beste antwoord door klant_Jac 9 april 2018, 12:35

Beste
Als ik een ticket tracht te kopen dan rekenen ze 18 € aan voor traject Breda -Noorderkempen. Ik zag nog andere reacties en zal deze even uit proberen Zeker deze van "Klant_Jac" die spreekt van de OV korting van 10% voor het Nederlandse deel. Ik hou u op de hoogte

Kies op https://www.nsinternational.nl/nl/treintickets#/BENKP/NLBDA/ob/20180425 bij de route Noorderkempen-Breda voor de rechts-midden opties van kortingskaarten en getrouwheidskaarten, en vul daar 100% korting in voor Nederland, en vul ook bij reiziger "jongere 12 tot 25 jaar"in. Dan kost het kaartje 5 euro. Via de NMBS www.b-europe.com site is het 6 euro.
Als u in Belgie of Nederland een railplus-pas weet aan te schaffen op haar naam, en u geeft dat als 2e kortingskaart aan, dan gaat er nog 70 cent per rit af. Deze kaart moet uw dochter meedragen.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
hier op deze site kan je bij NS aparte tickets kopen voor over de grens. https://www.nsinternational.nl/nl/waar-treintickets-kopen/online-tickets-kopen
En ja ze zal dan een ticket moeten kopen vanaf Breda naar Noorderkempen.

Is het zo een beetje duidelijk beste DirkSpaepen?:)
Reputatie 7
Badge
Beste DirkSpaepen welkom op dit forum.
De NMBS verkoopt de ticket via www.b-europe.com waarbij zjj kan aangeven dat ze 100% korting heeft op het Nederlandse deel. Zo'n ticket kan ook worden gekocht op www.nsinternational.nl met ook weer aanvinken dat ze 100% korting heeft in Nederland. LETOP: er zijn prijs- en betaalverschillen tussen NS en NVBS.

Om een goed antwoord te kunnen geven, graag wat extra informatie:
- heeft uw dochter een Nederlands en/of Belgisch studenten abonnement voor het openbaar vervoer? Alleen de Nederlandse week-studentenkaart?
- hoevaak en welke dag(en) reist uw dochter over dit traject?
Reputatie 6
Badge
Terugreizen hoeft juist niet meer met de nieuwe verbinding... De trein uit Breda stopt gewoon in Noorderkempen.
Reputatie 7
Edit,
Reputatie 7
Terugreizen hoeft juist niet meer met de nieuwe verbinding... De trein uit Breda stopt gewoon in Noorderkempen.

Je bedoelt de NS internationaal Zuid/midi?
Badge +3
Nee, Raymond bedoelt dat vanaf maandag 9 april de IC Brussel in Noorderkempen stopt.
Reputatie 7
Nee, Raymond bedoelt dat vanaf maandag 9 april de IC Brussel in Noorderkempen stopt.

Maar de NS internationaal Zuid/midi gaat toch ook naar Brussel. :? maar die stop dus niet in Noorderkempen ofzo?
Reputatie 7
Maar de NS internationaal Zuid/midi gaat toch ook naar Brussel. :? maar die stop dus niet in Noorderkempen ofzo? Jawel die gaat er wel stoppen 🙂
Badge +3
@Trein-D
Lees nog een keer rustig wat ik eerder schreef: De IC Brussel stopt vanaf maandag 9 april in Noorderkempen. Noorderkempen ligt tussen Breda en Antwerpen Centraal op de HSL.
Reputatie 7
Ja dat is goed heren. :)
Ik hoop niet dat ik al te veel verkeerde info heb gegeven verder. Ik had het gisteren al een paar keer gewijzigd ook.
Beste

Als ik een ticket tracht te kopen dan rekenen ze 18 € aan voor traject Breda -Noorderkempen. Ik zag nog andere reacties en zal deze even uit proberen Zeker deze van "Klant_Jac" die spreekt van de OV korting van 10% voor het Nederlandse deel.
Ik hou u op de hoogte

hier op deze site kan je bij NS aparte tickets kopen voor over de grens. https://www.nsinternational.nl/nl/waar-treintickets-kopen/online-tickets-kopen

Mijn dochter heeft OV kaart (gratis in NL) voor in de week. Zij doet het traject naar Belgie ca 3 tot 4 per maand.

Beste DirkSpaepen welkom op dit forum.
De NMBS verkoopt de ticket via www.b-europe.com waarbij zjj kan aangeven dat ze 100% korting heeft op het Nederlandse deel. Zo'n ticket kan ook worden gekocht op www.nsinternational.nl met ook weer aanvinken dat ze 100% korting heeft in Nederland. LETOP: er zijn prijs- en betaalverschillen tussen NS en NVBS.

Om een goed antwoord te kunnen geven, graag wat extra informatie:
- heeft uw dochter een Nederlands en/of Belgisch studenten abonnement voor het openbaar vervoer? Alleen de Nederlandse week-studentenkaart?
- hoevaak en welke dag(en) reist uw dochter over dit traject?
Reputatie 7
Badge
Beste
Als ik een ticket tracht te kopen dan rekenen ze 18 € aan voor traject Breda -Noorderkempen. Ik zag nog andere reacties en zal deze even uit proberen Zeker deze van "Klant_Jac" die spreekt van de OV korting van 10% voor het Nederlandse deel. Ik hou u op de hoogte

Kies op https://www.nsinternational.nl/nl/treintickets#/BENKP/NLBDA/ob/20180425 bij de route Noorderkempen-Breda voor de rechts-midden opties van kortingskaarten en getrouwheidskaarten, en vul daar 100% korting in voor Nederland, en vul ook bij reiziger "jongere 12 tot 25 jaar"in. Dan kost het kaartje 5 euro. Via de NMBS www.b-europe.com site is het 6 euro.
Als u in Belgie of Nederland een railplus-pas weet aan te schaffen op haar naam, en u geeft dat als 2e kortingskaart aan, dan gaat er nog 70 cent per rit af. Deze kaart moet uw dochter meedragen.
Super bedankt, ik kijk ernaar en zoek het verder uit.
Het ticket boeken lukt. Maar voor het gedeelte Breda naar Rotterdam moet zijn dan chippen aan een incheck"paaltje" in het station van Breda of is dat niet nodig. Staan er paaltjes op het perron 6-7 of perron 1.
Dit zijn de perrons die meestal in de treinuurtabellen vermeld staan?

Reputatie 4
Als je een kaartje van Noorderkempen tot Rotterdam hebt hoeft je niet te inchecken. Met de barcode op het kaartje kan je de poortjes op Rotterdam openen.
Schitterend, dank je wel voor snelle hulp
Reputatie 7
Badge
Terug van Rotterdam naar Noorderkempen hetzelfde: inchecken met de barcode in Rotterdam. In Breda behoeft niets te gebeuren. De ticket is alleen geldig op de dag die er op staat gedrukt, en alleen wanneer de reiziger een geldige OV-chipcard bij zich heeft.

Reageer