beantwoord

Studenten ov naar België

Kleine vraag, hopelijkk dat jullie nog reageren...

Ik moet morgenvroeg van Breda naar Noorderkempen (België) en heb een studenten week abonnement.

Moet ik een treinkaartje kopen of inchecken bij zo'n rood paaltje op het station?

En is dit per se pinnen of contant? Hoe duur?

Hopelijk heeft iemand het antwoord!
icon

Beste antwoord door bryan 23 oktober 2018, 23:19

Goedeavond!

Je kunt op de website van NS international nu al een kaartje kopen, waarbij je aangeeft dat je in Nederland recht hebt op 100% korting. Het eticket wat je dan krijgt print je uit en de QR code die hierop staat gebruikt je om het poortje in Breda te openen. Neem wel je studenten ov mee als bewijs dat je in Nederland gratis mag reizen!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Goedeavond!

Je kunt op de website van NS international nu al een kaartje kopen, waarbij je aangeeft dat je in Nederland recht hebt op 100% korting. Het eticket wat je dan krijgt print je uit en de QR code die hierop staat gebruikt je om het poortje in Breda te openen. Neem wel je studenten ov mee als bewijs dat je in Nederland gratis mag reizen!
Bedankt voor uw snelle reactie!
Reputatie 7
Badge +4
Je moet dat recht dan wel hebben voor negen uur naar het buitenland en daar zeker van zijn.
Reputatie 5
Het rode paaltje op het station kan alleen gebruikt worden om ic direct toeslag te laden dus dat zou ik zeker niet doen als je naar belgië reist vanaf breda. Het mag natuurlijk wel, maar dan kan je net zo goed €2.40 doneren aan een goed doel ipv aan de ns.

Reageer