Als je een studentenreisproduct weekvrij hebt en je wil van Leiden naar Brussel op een zondag. Volgens mij heb je dan 40 procent korting op het Nederlandse traject. De 40 procent ook aangegeven op de site.
Echter of ik de korting nu aanvink of niet, de prijs voor een enkeltje blijft hetzelfde, namelijk Euro 28,-
Verder verschijnt de tekst bij de korting "ongeldig in trein".
Waarom krijg je geen korting ?
Beste antwoord door bahnrider
Heb het zelf net nog even via NS-int nagekeken en het zit als volgt voor Flex/direkt vertrek (hier is FLEX dus de algemene EUR term voor dat soort tickets, veelal full fare genoemd, en niet wat NS er als ABO mee bedoelt): Bij stap2 kan je bij NS-int alle getrouwheidskaarten die je bezit aangeven
belse deel kost 20,20 (via de BNL/Noorderkempen/Hazeldonk gr), NL deel is dan zonder/met korting 16,60 of 10,00 (of ca.) en totaal dus optellen. Dus altijd is het vooruitboek prijs gunstiger, al is het ma-do nog voordeliger!
Het verbaast me nu een beetje dat je blijkbaar student bent, die willen altijd nog goedkoper en zijn er bedrevener in:
je gaat pas als je toch gratis in NL reist, dan kan je gewoon aan de automaat kopen of zelfs dan is vooruit vanaf breda voordeliger.
Je koopt (online of NS-autom./) tot Noorderkempen (=NS deel + 5 eur) en via nmbs.be een GoPass1 (geldt voor eeniedertot 26) vanaf daar voor ca 6,50.
Nog voordeliger en vaak ook nog sneller en betrouwbaarder als die BNL is de FLIXbus, vanaf dHaag of Rdm of elk uur en de meeste ritten nonstop vanaf Sloterdijk, vanaf 9,99. Ben zelf vanaf daar wel nog vlotter als met de trein overgekomen.