beantwoord

Studentenreisproduct doordeweeks en weekend

• 10 februari 2018
  • 7 reacties
  • 183 Bekeken

Ik wil op een vrijdag naar Antwerpen reizen en op een zondag weer terugreizen. Ik ben student en bezit dus het studentenreisproduct, maar alleen door de weeks. Dit betekent dat ik door de weeks met 100% korting met de trein kan reizen en in het weekend met 40%. Als ik op NS international mijn reis wil boeken kan ik alleen aangeven dat ik 100% of 40% korting heb voor de heen en terugreis. Moet ik nu 2 aparte reizen boeken voor de heen en terugreis of is er toch een betere manier om dit op te lossen?
Bij voorbaat dank,
Luuk_P
icon

Beste antwoord door Denice NS 10 februari 2018, 13:00

Hi Luuk_P 🙂 Welkom op het Serviceforum.

Via de site van International zal het inderdaad neerkomen op het boeken van 2 aparte tickets. Wellicht kunnen mijn collega's van International telefonisch via 030-2300023 of via Facebook/Twitter 1 ticket voor je genereren. Maar dat durf ik je niet te garanderen. Maar, niet geschoten...
Bekijk origineel

7 reacties

Via de site van International zal het inderdaad neerkomen op het boeken van 2 aparte tickets. Wellicht kunnen mijn collega's van International telefonisch via 030-2300023 of via Facebook/Twitter 1 ticket voor je genereren. Maar dat durf ik je niet te garanderen. Maar, niet geschoten...
Reputatie 7
Badge +4
U kunt als u vrijdagavond reist, beter een retour nemen. In België is een retour in het weekend goedkoper. NS International verrekent dat, u krijgt uiteraard wel zowel voor de heen- als de terugreis een ticket maar ze zijn samen geldig.

Dag Denice,
Hartelijk dank voor de reactie. Ik zal er verder achteraan gaan!
U kunt als u vrijdagavond reist, beter een retour nemen. In België is een retour in het weekend goedkoper.
True, maar dat gaat dus niet gemakkelijk met het studentenreisproduct door de weeks en in het weekend. Maar toch bedankt voor het antwoord.
Reputatie 7
Badge +4
Als incidentele reiziger heeft u er niets aan, maar als u in het bezit van een Belgische Mobibkaart zou zijn, dan kon u dit en het volgende weekend voor 12 euro onbeperkt reizen, zelfs door de week. Het is een actie voor de Belgische krokusvakantie. Ik ga er even van uit dat u onder de 26 bent. Het is dan totaal 17 euro maar de Mobibkaart is alleen in België te krijgen en Go unlimited geldt tot de laatste plaats voor de grens, niet tot de grenspunten.

Misschien een tip voor anderen. Naar Antwerpen niet interessant.
dit en het volgende weekend voor 12 euro onbeperkt reizen, zelfs door de week. Het is een actie voor de Belgische krokusvakantie.
Thom,
Het is al meer dan een jaar (als ik me niet vergis) 15 euro voor een week. Go Unlimited kan je in alle Belgische schoolvakanties kopen.

Een weekabonnement is maar 7 dagen geldig. Dus een weekend per abonnement. Een beetje slechte lezer zou kunnen denken dat je met een abonnement twee weekends kunt rondreizen. 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Ben je jonger dan 26?
Dan reis je met een Go Unlimited onbeperkt in België tijdens de schoolvakanties!
Het enige wat je nodig hebt, is een persoonlijke en bij NMBS geregistreerde MOBIB-kaart.
De krokusvakantie loopt van zaterdag 10/02/2018 tot en met zondag 18/02/2018.
Go Unlimited voor de krokusvakantie op je MOBIB-kaart laden kan nu al.

De krokusvakantie loopt van zaterdag 10/02/2018 tot en met zondag 18/02/2018., Het is wel het eerste weekend zonder de vrijdagavond, het tweede met.

Dat lees ik als twee weekenden en volgens mij lees ik goed. ;-)

Het is wel 15 euro nu.

https://www.belgianrail.be/nl/vervoersbewijzen/passes-kaarten/go-unlimited.aspx

Reageer