beantwoord

Thalys Amsterdam - Antwerpen

• 17 februari 2018
  • 5 reacties
  • 291 Bekeken

Begin mei wil ik naar Antwerpen gaan. Op de internationale reisplanner, de website van Thalys en anderen wordt geen enkele verbinding met de Thalys getoond. Ik heb niets kunnen vinden over werkzaamheden. Bij het plannen van een reis van Amsterdam naar Parijs moet men met de IC naar Antwerpen en aldaar overstappen op de Thalys. De dienstregeling op thalys.com is uitgegeven tot eind maart. Dat verbaasd mij dan weer omdat er wel in mei al ritten van Antwerpen naar Parijs ingepland staan.
Wat is hier aan de hand? Hoe kort van tevoren zal een reis met een hoogsnelheidstrein geboekt kunnen worden?
Het zal dan wel de IC Brussel worden. Het wordt tijd voor concurrentie van de Thalys.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 18 februari 2018, 14:06

Hallo Bakerloo, welkom op ons Serviceforum.

Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van NS International en zij geven aan dat er op 11 mei werkzaamheden zijn bij Watergraafsmeer. Om deze reden worden er op dit moment geen ticket verkocht voor Thalys treinen vanaf/naar de Nederlandse stations. Ik verwacht dat dit binnenkort ook op de website zal worden weergegeven.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Ik heb even via een andere website gekeken (b-europe, de internationale site van de NMBS) en daar kan ik ze wel op vinden. Misschien dat dat handig is?

https://www.b-europe.com/NL
Ik heb even via een andere website gekeken (b-europe, de internationale site van de NMBS) en daar kan ik ze wel op vinden. Misschien dat dat handig is?

https://www.b-europe.com/NL

Dank voor je reactie. Ook ik heb op deze website gekeken. Als ik een reis van Amsterdam Centraal naar Antwerpen Centraal plan op 11 mei krijg ik ook daar enkel verbinding met de IC en niet met de Thalys te zien.
Badge +3
Het is de vrijdag na Hemelvaartsdag. Ik vermoed dat men nog geen definitieve dienstregeling heeft afgesproken. Het is inderdaad heel vreemd dat op de data 10, 12 en 13 mei de dienstregeling van Thalys gewoon te vinden is. Maar het kan natuurlijk ook een tijdelijk probleem met de website zijn.
Meestal als dit gebeurt zijn er ergens werkzaamheden gepland (meestal in Nederland) die de dienstregeling van Thalys aanpassen. Ik zie in ieder geval voor 13 mei op NS.nl staan dat er ook iets met de Intercity Brussel aan de hand is, dit doet vermoeden dat Thalys een andere route gaat rijden.
Hallo Bakerloo, welkom op ons Serviceforum.

Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van NS International en zij geven aan dat er op 11 mei werkzaamheden zijn bij Watergraafsmeer. Om deze reden worden er op dit moment geen ticket verkocht voor Thalys treinen vanaf/naar de Nederlandse stations. Ik verwacht dat dit binnenkort ook op de website zal worden weergegeven.

Reageer