beantwoord

Thalys en Corona

• 25 maart 2020
  • 17 reacties
  • 592 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Voor eind mei heb ik de goedkoopste tickets voor Parijs. 
wat kan ik met deze tickets als Frankrijk nog op slot zit? 
kan ik ze annuleren? 

icon

Beste antwoord door loklok8 25 maart 2020, 10:52

Op de website van NS International staat dit geschreven:

Heeft u een ticket voor Thalys voor een reis in mei of juni 2020?

Het is mogelijk om uw ticket tot 30 dagen voor uw vertrekdatum te annuleren of om te boeken. Er worden geen annuleringskosten berekend.
Voor annuleren of omboeken kunt u terecht bij uw oorspronkelijke verkooppunt. Heeft u uw ticket geboekt bij NS International, dan kunt u hiervoor contact opnemen met het NS International Service Center: 030-2300023 (lokaal tarief). U kunt niet online annuleren. Houd er rekening mee dat de wachttijd langer is dan u van ons gewend bent. We vertrouwen op uw begrip hiervoor.

Voor meer informatie kunt u ook terecht bij de website van Thalys. Daar vindt u ook de telefoonnummers als de tickets via Thalys zijn geboekt.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Op de website van NS International staat dit geschreven:

Heeft u een ticket voor Thalys voor een reis in mei of juni 2020?

Het is mogelijk om uw ticket tot 30 dagen voor uw vertrekdatum te annuleren of om te boeken. Er worden geen annuleringskosten berekend.
Voor annuleren of omboeken kunt u terecht bij uw oorspronkelijke verkooppunt. Heeft u uw ticket geboekt bij NS International, dan kunt u hiervoor contact opnemen met het NS International Service Center: 030-2300023 (lokaal tarief). U kunt niet online annuleren. Houd er rekening mee dat de wachttijd langer is dan u van ons gewend bent. We vertrouwen op uw begrip hiervoor.

Voor meer informatie kunt u ook terecht bij de website van Thalys. Daar vindt u ook de telefoonnummers als de tickets via Thalys zijn geboekt.

Reputatie 5

Waarom kan dat alleen telefonisch en niet online? 

Reputatie 6
Badge +1

Waarom kan dat alleen telefonisch en niet online? 

De Thalys geeft deze reden op om uitsluitend per telefoon te wijzigen.

We raden u aan om geen aanvragen voor het omruilen of het terugbetalen van uw ticket te doen op onze website, aangezien deze uitzonderlijke voorwaarden online niet toegepast kunnen worden.  

Reputatie 4

Ook als je op de Thalyssite geboekt heb moet je blijkbaar bij NS int. annuleren als ik onderstaande goed heb begrepen. Ik meen daar het nummer van NS int. te herkennen:

Neem voor tickets gekocht op thalys.com contact op met het Thalys Contact Center (België: +32 2 808 19 17, Frankrijk: +33 1 83 75 49 69, Duitsland: +49 6 21 37 90 91 44, Nederland: +31 30 23 000 23).

Ik heb ook een ticket van Parijs naar Aken voor 9 mei.

Geprobeerd geld terug te krijgen via het Nederlandse nummer. Daar kreeg ik na eerst een kwartier in de wacht te hebben gestaan te horen dat ik met België moest bellen. Gisteren na 50 minuten met België in de wacht te hebben gestaan (terwijl het bandje aangaf dat de wachttijd 10 minuten zou zijn) werd de verbinding verbroken. Wat nu? Bellen is niet gratis!

Reputatie 5

Opnieuw bellen? Het zal enorm druk zijn. Is er geen mogelijkheid mat chatten?

Reputatie 4

Probeer het eens met chatten. Dat zal ook wel lang wachten zijn, maar het is in ieder geval gratis, bij mijn weten. Vreemd trouwens dat voor een reis van een Nederlander van Frankrijk naar Duitsland naar België wordt verwezen, ook al gaat die reis grotendeels daardoor.

Ik moet zelf ook nog 2 thalys-tickets (Brussel-Parijs v.v.) omboeken, maar mijn alternatieve data zijn pas 2e helft september en ik moet wachten tot 4 maanden daarvoor. Benieuwd wat mij dan te wachten staat.

Reputatie 6
Badge +1

Ik weet niet hoe groot uw kennis is in vreemde talen. Maar het helpt soms ook, mits u niet het Nederlandse nummer belt, om gebruik te maken van de klantenservice in het Frans, Duits of Engels i.p.v. het Nederlands. Vaak omdat er meer medewerkers zijn die Frans of Engels kunnen dan Nederlands.

U dient wel contact te leggen met het juiste verkoopkanaal (NS Internationaal, NMBS, DB, OUI SNCF, Thalys etc.). Het Nederlandse nummer van Thalys is gelijk aan die van NS International.

Bij NS International kan de chat ook nog wel eens uitkomst bieden. De website van Thalys maakt gebruik van een chatbot en wordt je bij annuleringen altijd doorverwezen naar de telefoon. Als alternatief zou je het ook nog kunnen proberen via de Twitter of Facebook van het verkoopkanaal.

Vreemd trouwens dat voor een reis van een Nederlander van Frankrijk naar Duitsland naar België wordt verwezen, ook al gaat die reis grotendeels daardoor.

We weten natuurlijk niet zeker waar Vlas-Paumen vandaan komt. Het kan te maken hebben met de taal en landkeuze die gemaakt is op de website van Thalys. Hoewel voor zowel de Nederlandse als de Belgische website gebruik wordt gemaakt van de website van b-europe (NMBS) staat er in de link voor de Nederlandse website ‘thalys-nl/nl’ en op de Belgische ‘thalys-be/nl’. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat NS International niets met boekingen kan die via Thalys zelf zijn geboekt en je daardoor doorverwezen wordt naar de Belgische klantenservice.

Ik ben Nederlandse, spreek Engels, Duits en Frans. Er wordt uitdrukkelijk verwezen naar het telefoonnummer voor het annuleren/geld terug krijgen. Ik heb geen Facebook- of Twitteraccount. Ik zal het met de chatbox van NS Internationaal proberen.

Helaas, als ik op “start een livechat” klik gebeurt er niks. Als ik op “e-mail sturen” klik evenmin. Als ik mijn boeking wil bekijken moet de code uit 7 letters bestaan, op mijn ticket staan er maar 6.

Reputatie 6
Badge +1

Reserveringen met enkel 6 letters zijn niet bij NS International geboekt en zou u dus toch contact op moeten nemen met de Belgische klantenservice. Mogelijk zou de Franse klantenservice ook kunnen werken omdat SNCF (bij Thalys reserveringen) ook van 6 letterige boekingscodes gebruik maakt.

Heeft u dan al geprobeerd om bij het keuzemenu voor Frans of Engels te kiezen bij het bellen naar de Belgische klantenservice? Zelf heb ik bij Eurostar vrijwel direct iemand aan de lijn gekregen toen ik voor Frans (per ongeluk verkeerd gedrukt, spreek namelijk geen Frans) of Engels (na direct opnieuw te bellen) koos omdat er geen Nederlandse medewerker beschikbaar was na zo'n 10 minuten te hebben gewacht. Kan natuurlijk ook toeval zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Helaas, als ik op “start een livechat” klik gebeurt er niks. Als ik op “e-mail sturen” klik evenmin. Als ik mijn boeking wil bekijken moet de code uit 7 letters bestaan, op mijn ticket staan er maar 6.

Code proberen met een 0 ervoor?

Dit is een community van NS, ik ben bang dat wij jou hier niet verder kunnen helpen, dan met bovenstaande suggesties.

Reputatie 4

Thalys zegt zelf dat je voor boekingen op Thalys.com vanuit Nederland het nummer +31302300023 moet bellen. Dat is hetzelfde nummer als NS internationaal. Het lijkt mij dat al die DNR-codes toch op een internationaal netwerk zouden moeten kunnen staan, zodat alle wederverkopers daar bij zouden moeten kunnen, ongeacht waar ze gekocht zijn. Maar dat zal wel weer te modern zijn.

Wat Arend7 schrijft klopt, je wordt verwezen naar het nummer van NS Internationaal, dus het is onprettig om te stellen dat ik niet verder geholpen kan worden. De Nederlandse medewerker kon mijn boeking niet vinden en een 0 ervoor plaatsen werkt niet. Dat is logisch want de code moet uit 7 letters bestaan. Ik zal het Franse nummer proberen.

Reputatie 6
Badge +1

Thalys zegt zelf dat je voor boekingen op Thalys.com vanuit Nederland het nummer +31302300023 moet bellen. Dat is hetzelfde nummer als NS internationaal. Het lijkt mij dat al die DNR-codes toch op een internationaal netwerk zouden moeten kunnen staan, zodat alle wederverkopers daar bij zouden moeten kunnen, ongeacht waar ze gekocht zijn. Maar dat zal wel weer te modern zijn.

De (7 letter) DNR code zou in principe in de boekingsbevestiging moeten staan als er geboekt is via de Nederlandse of Belgische website van Thalys.com. U zou een e-mail moeten hebben ontvangen die afkomstig is van NMBS Internationaal en bevat zowel een DNR als een (6 letter) PNR code. Op de ticketless kaarten is de DNR code op het ticket zelf niet te vinden, maar op de Homeprint versie weer wel. Het DNR staat bij mij ook op mijn bankafschrift, de 7 letters na een hele reeks cijfers en voor ‘NV’.

Ik weet niet meer hoe ik geboekt heb, maar op het bankafschrift staat afgeboekt door SNCF Mobilites en daar staan geen letters bij.

Reputatie 6
Badge +1

Als het afgeschreven is door SNCF Mobilites vermoed ik dat de boeking via de Franse of Duitse website van Thalys is gemaakt. Of dat deze via OUI.sncf is gemaakt. De afschrijving via de Nederlandse en Belgische website wordt verwerkt door NMBS/SNCB Holding. Op uw boekingsbevestiging kunt u zien bij welke partij u de reservering heeft gemaakt.

Reageer