beantwoord

Thalys naar Parijs goedkoper dan vliegen?

• 30 augustus 2017
  • 19 reacties
  • 687 Bekeken

Reputatie 4
Is de Thalys met grote koffers (die in de ruimbagage moeten) naar Parijs met 100% korting in Nederland en korting voor jongeren in België goedkoper dan vliegen?

Ik reis vanaf Vlissingen. Kan het voordeliger zijn om twee kaartjes te kopen dus in plaats van Vlissingen-Parijs dan Vlissingen-Antwerpen en dan het Thalys deel.

Is het via Thays.com even duur als NS international?
icon

Beste antwoord door Thom 30 augustus 2017, 21:49

De honderd procent korting voor Nederland geldt niet in de Thalys. Evenmin als de korting voor jongeren in België. U betaalt altijd de Thalysprijs.

U kunt deze kaarten wel combineren tot Brussel en dan de IZY nemen. Vanaf 19 euro van Brussel naar Parijs. Goedkoop, maar met een ongunstige dienstregeling. Brussel- Parijs met Thalys lijkt me de handigste oplossing. In België hebben ze regelmatig aanbiedingen voor dit traject. Kijk voor een kaartje op www.b-europe.com

https://www.izy.com/nl/startpagina
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De honderd procent korting voor Nederland geldt niet in de Thalys. Evenmin als de korting voor jongeren in België. U betaalt altijd de Thalysprijs.

U kunt deze kaarten wel combineren tot Brussel en dan de IZY nemen. Vanaf 19 euro van Brussel naar Parijs. Goedkoop, maar met een ongunstige dienstregeling. Brussel- Parijs met Thalys lijkt me de handigste oplossing. In België hebben ze regelmatig aanbiedingen voor dit traject. Kijk voor een kaartje op www.b-europe.com

https://www.izy.com/nl/startpagina
Reputatie 4
Ik weet dat de korting niet geldt in de Thalys. Ik bedoelde dat of het goedkoper kan zijn om met aparte kaarten te werken. Dus een retour Vlissingen-Antwerpen en een kaart retour Parijs-Antwerpen.
Reputatie 7
Badge +4
Om de reden die ik noemde kun je met twee kaarten werken of ze mee laten wegen. Zelf reis ik in België tegen een vast bedrag per rit, ongeacht hoe lang, dus persoonlijk zou ik vanaf Brussel gaan. Het is een kwestie van handig prijsvergelijken. Je kunt bij NSInternational wel je korting in Nederland en België mee laten wegen in je kaartje naar Parijs, maar niet als het voor beide landen 100 procent is.
Reputatie 4
Oke bedankt voor de informatie.
Is het bij een gecombineerde kaart vrij om te reizen in het gewone intercity traject? Dus zonder beperkingen?
Badge +3
Thalys heeft tickets tegen het Jongerentarief (12 t/m 25 jaar): https://www.thalys.com/nl/nl/aanbiedingen-en-tarieven/jongere
Reputatie 7
Badge +4
Je mag met je Nederlandse kaart reizen wanneer je wilt. Zodra je met de Thalys reist, heb je treinbinding en dan mag je alleen op de aangegeven tijd mee.
Reputatie 4
Oke dus eigenlijk net als de eurostar naar londen.
Badge +3
Dat schiet lekker op zo. 😃 We gingen eerst met de Thalys naar Parijs maar bij nader inzien met de Eurostar naar Londen.

In dat geval vanuit Zeeland naar Roosendaal, daar op de Benelux naar Brussel Zuid stappen en van Brussel Zuid naar London St. Pancras International.
Tickets tegen jongerentarief (12 t/m 25) vanaf Elk Station in Nederland. Maar eerst natuurlijk kijken of er een speciale aanbieding is.
https://www.eurostar.com/nl-nl/speciale-aanbiedingen

Op deze pagina kun ja nakijken hoeveel bagage je je mag meenemen.
https://www.eurostar.com/nl-nl/reisinformatie/reisplanning/bagage/bagagebeperkingen
Reputatie 4
Imark dat wist al ik ben namelijk al een keer met de eurostar naar Londen gereist.
Reputatie 4
Ik bedoelde dat het ticketsysteem het zelfde werkt.
Badge +3
Maar dat stond er eerst niet. Anders had ik niet de moeite genomen de informatie over Eurostar voor je op te zoeken.
Reputatie 4
Sorry voor de onduidelijkheid.

Ik weet nu wel voldoende. Bedankt voor de informatie.
Reputatie 7
Badge
Sorry voor de onduidelijkheid.

Ik weet nu wel voldoende. Bedankt voor de informatie.

Graag gedaan.
Reputatie 6
Als bonus arriveert de Thalys op het Gare du Nord (redelijk in het centrum), terwijl de "Parijse" vliegvelden ergens in de banlieue liggen. Daarnaast geen gedonder met inchecken, 2 uur van te voren, vloeistoffen, enzovoort...
Dus zelfs als de Thalys ietsje duurder is, is hij in ieder geval comfortabeler.
Reputatie 4
Ik hoor het al 2 uur van te voren inchecken 3 uur reizen naar schiphol dan vliegen dan weer trein naar centrum. Ik kies voor de thalys
Reputatie 5
Bij mij heeft Thalys altijd de voorkeur boven vliegtuig. Vergeet ook niet dat bagage inchecken in het vliegtuig extra kost.
Reputatie 4
Ik hoor het al 2 uur van te voren inchecken 3 uur reizen naar schiphol dan vliegen dan weer trein naar centrum. Ik kies voor de thalys

Als je de trein kan nemen neem de trein. Naar Luxemburg duurt het vanuit Zeeland 6 uur, maar met het vliegtuig nog geen uur maar je moet wel eerst naar Amsterdam, plus het is duurder. In een trein stap je makkelijker in als een vliegtuig en je komt vaak in de stad zelf aan en met een vliegtuig vaak 20 km buiten de stad. Je mag maar een beperkt aantal vloeistoffen meenemen enzo. Mensen klagen wel is over de trein met vertragingen maar een vliegtuig heeft vaak langer vertraging.
Reputatie 4
Even voor de duidelijkheid het Thalys deel moet je op die tijd reizen en kan je dus ook niet wijzigen. Je mag niet de thalystrein missen en dan omboeken naar de volgende?
Reputatie 5
Hangt er van af wat voor ticket je hebt. Bij goedkope tickets zit je vast aan de geboekte treinen, bij duurdere tickets is wijzigen mogelijk al dan niet tegen betaling.

Reageer