beantwoord

Thalys Parijs/ Lille gecombineerde trein?

• 13 augustus 2018
  • 37 reacties
  • 771 Bekeken

Reputatie 4
  • Reisadviseur**
  • 291 reacties
Volgende week gaan wij naar Lille. Zowel de NS app als de NS internationaal planner geeft een overstap in Brussel aan ( trein vertrekt 7.17 uit Amsterdam ). Toen ik maanden terug boekte was het nog een rechtstreekse trein. Chat met NS internationaal gehouden, ook zij geven aan rechtstreekse trein. Omdat beide steden Parijs en Lille dezelfde vertrektijden hebben vermoed ik een combi trein die in Brussel gesplitst wordt. Kan iemand die recent dit traject gereisd heeft dit bevestigen? NS int. Wist doet niet, zij zagen twee verschillende treinnummers in hun systeem. Maar hoe staat het dan op de borden?
icon

Beste antwoord door Ben NS 11 september 2018, 15:18

Voor de meelezers:

Het bleek inderdaad een gecombineerde trein te zijn, waarvoor geen overstap nodig is geweest.
Hoe dit soms onduidelijk wordt weergegeven in de Reisplanner, zal worden bekeken en hopelijk niet meer voor situaties als deze zorgen!
Bekijk origineel

37 reacties

Hoi Sim70,

Ik heb het even voor je nagevraagd. De trein staat rechtstreeks gepland. Het gaat om treinnummer 9994. Mocht de trein daadwerkelijk gesplitst worden, dan zal dat worden omgeroepen in de trein en op de schermen in de trein zichtbaar zijn. Het gaat hier namelijk om gereserveerde zitplaatsen. Het is niet zo dat je bijv. kan zeggen, dat als je naar Parijs gaat je in het voorste treinstel plaats kunt nemen o.i.d.

Zal ik je een reisschema toesturen via het e-mailadres dat gekoppeld staat aan je NS Community account?
Reputatie 4
Hoi Iris,

dat nummer staat idd ook op Mn ticket en we hebben rijtuig 38.parijs heeft bij mijn weten lagere treinnummers 14/18. Als je wilt mailen...graag. Ik wil even voorkomen stress op t laatste moment dat je denkt ik spring toch maar in die naar Parijs...want die heeft dezelfde vertrektijd volgens mij. Heb ook al twee keer gehad dat de trein in de andere volgorde reed...sta je klaar bij je letter moet je weer langs het perron hollen.....
Reputatie 4
Het moet bijna wel ee gecombineerde grein zijn want de vertrektijden zijn hetzelfde. En treinnummers daar heb je op t perron niet zoveel aan want dat staat er niet bij. T is op de Thalys al flink zoeken naar het rijtuignummer dat staat er ook niet heel groot.....
Reputatie 4
Grein= trein 😀
Ik heb begrepen dat het hoogstwaarschijnlijk ook een gecombineerde trein is, maar omdat je een plek gereserveerd hebt kun je gewoon blijven zitten. De mail is verstuurd overigens. Goede reis alvast 🙂 Zonder stress 😉
Reputatie 6
Badge
Die trein staat inderdaad gek in de planner. Zoals ik het zie, moet je in Amsterdam het achterste treinstel hebben. Het gedeelte naar Parijs vertrekt in Brussel om 9.13 dat naar Lille om 9.17.
Tot Brussel is de trein gecombineerd.

Het lijkt mij (dus) juist wel dat het voorste treinstel naar Parijs gaat, het achterste naar Lille. Grappig, dat NS dat zelf niet kan nagaan. Goede reis en mocht je toch in Parijs uitkomen, dan is dat ook geen straf! 🙂
Reputatie 4
Hallo Iris en Raymond,

ja stress valt wel mee hoor maar je hebt vaak maar een paar minuten en dan wil je wel in de goede trein stappen.....wat ik wel vervelend vind ( niet naar jullie beiden hoor) dat niemand kan bevestigen dat het idd een gecombineerde trein is. Vooral NS internationaal ( de chat) moet dat toch weten/ kunnen zien? Thalys werkt met vaste plaatsen dus overstappen leek me al heel vreemd, maar een gecombineerde trein die vertrekt lijkt me op de borden ook lastig om aan te geven. Ik durf er wel iets op te verwedden dat alleen Parijs er dan op staat.....maar goed we zullen zien. En idd ook geen foute plaats om te verblijven maar in Lille heb ik een hotelbed op me wachten en die kamer is al betaald 😀
Reputatie 4
O en dat voor en achter ...zo lastig heel vaak is het of in de andere rijtuigvolgorde.....ik probeer altijd bij de juiste letter te staan maar lastig is het wel. Dit is denk ik Mn 15 e Thalysreis maar een combirit heb ik echt nog nooit gezien/gehoord/meegemaakt. Ook niet als ik op Schiphol overstap waar ik ook een paar keer per maand ben.
Snap ik! Ik zoek het graag nog even extra goed voor je uit bij mijn collega's morgen. Zou je me in een privébericht je boekingsnummer kunnen sturen?
Reputatie 6
Badge
Als ik naar de rit van morgen kijk om 7.17 in de planner op ns.nl dan worden er twee treinstellen genoemd: 4540 en 4341. Het lijkt erop dat de trein naar Parijs ritnummer 9316 heeft en die naar Lille 9994.

Omdat er twee treinstellen worden weergegeven is het een gecombineerde trein. Ik denk, dat als je in Amsterdam de roltrap neemt in de westtunnel je precies bij het achterste treinstel uitkomt. Het komt vaker voor, dat er gecombineerde treinstellen zijn, ook vanuit Parijs. Een gedeelte rijdt dan tot Brussel, terwijl het voorste gedeelte naar Amsterdam gaat. Op het treinstel zelf staat de bestemming aangegeven. Minuut of 10 van te voren op het perron staan en het komt goed!
Reputatie 4
Dank voor jullie tips beiden, ik heb het boekingsnummer gestuurd. Ik ken idd wel combi s met een deel tot Brussel en een deel tot Parijs maar met twee bestemmingen niet. En mijn onrust zit er meer in dat zowel de gewone planner als de int. Planner een overstap aangeeft. Maar goed ik spring er sowieso in. Voor ons Schiphol dichterbij maar mss stap ik toch in Amsterdam op.
Reputatie 5
Hi Sim70,

Het is helaas zo dat de geboekte trein niet meer rechtstreeks gaat.
Ik adviseer je even met mijn collega's van NS International te bellen (030-2300023),
zij zullen je reis dan kosteloos omboeken naar een trein die wél rechtstreeks gaat.
Hou je boekingsnummer in ieder geval bij de hand!
Reputatie 4
Hallo Ben,

eeeeh nu val ik even van Mn stoel.....hoe had ik dit moeten weten als ik niet op dit forum had gepost???? En bij internationaal zeggen ze juist dat er wel een rechtstreekse trein rijdt dus daar zal ik niet veel verder mee komen.....een geboekte trein kan toch niet eens niet meer rijden zonder dat mensen die geboekt hebben daarover een mail ontvangen??????? Mag ik vagen van wie jij je informatie hebt dan kan ik dat erbij zeggen als ik bel....
Reputatie 4
Volgens de website van ns internationaal rijdt de trein wel, zonder overstap. Ik wil best bellen maar krijg nu zulke verschillende informatie. Eerlijk gezegd baal ik daar best wel van......
Reputatie 4
En volgens de NS app ook gewoon rechtstreeks.......
Reputatie 4
O en als de trein van 7.17 niet rechtstreeks gaat hoe kan ik dan ongeboekt worden naar eentje die dat wel doet? Het enige alternatief is die van
s middags 15.17 maar dat kost me een halve dag. Dat vind ik eerlijk gezegd geen alternatief......ik vermoed nog steeds een misverstand/ ruis op delijn. Nogmaals als een trein geschrapt wordt of je moet overgeboekt worden dan mag ik toch verwachten dat ik daar actief over benaderd wordt? Mijn mailadres is bekend. Het is dat ik toevallig vorige week even checkte en ineens die overstap op zag poppen die nu ineens weer verdwenen is op de NS website van internationaal en nationaal.
Reputatie 5
Deze aanpassing is helaas gedaan nadat er al tickets geboekt waren, dit zal nog niet in de Reisplanner verwerkt zijn.
Ik heb dit nagevraagd bij een leidinggevende van de NS International afdeling, Imane.
Er is bij je boeking een aantekening gemaakt, zodat mijn collega aan de telefoon dit voor je in orde gaat maken!
Reputatie 4
Ok dan ga ik bellen...ik neem aan dat ik wel gewoon om 7.17 kan vertrekken?
Reputatie 4
Volgens de collega van NS internationaal is het wel een rechtstreekse trein......hij is het nu op mijn verzoek aan het navragen....
Reputatie 4
Vorig jaar liep er ook een draadje over dit onderwerp.....

https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/wel-of-niet-overstappen-35641
Reputatie 4
Collega kan mij alleen doorverbinden met boekingsafdeling waar de wachttijd lang is...Ben wil je mij een plezier doen en vragen of ik morgen teruggebeld kan worden als men 100% zeker is van een antwoord? Als ik nu wil boeken voor de 23 e , via de website van NS internationaal dan kan dat gewoon op dezelfde trein die rechtstreeks gaat. Ik vind Dit echt een hele rare situatie.
Reputatie 5
Zou je mij je NAW-gegevens en telefoonnummer kunnen sturen in een privébericht? Ik zal er dan voor zorgen dat je morgen wordt gebeld.

(Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken, en vervolgens op 'stuur bericht').
Reputatie 5
Vanaf 2 september rijdt de doorgaande ochtendrit naar Lille ĂŒberhaupt niet meer. De Thalys-website meldt:

"Aanpassing van het transportplan tussen zondag 02 september 2018 en zondag 09 december 2018.
Thalys herneemt in september een aangepaste dienstregeling om de capaciteitsverlaging van de onderhoudsateliers in Frankrijk en België, ten gevolge van verschillende stakingsacties, op te vangen.
Dit houdt in dat sommige treinen ontdubbeld zullen worden tussen Brussel en Parijs (er zal slechts Ă©Ă©n treinstel rijden in plaats van twee gekoppelde treinstellen).
Bovendien worden de ochtendverbindingen op het traject Amsterdam-Rijsel beperkt tot Brussel (treinen nummer 9993 en 9994)."

Zoals eerder gemeld komt de trein naar Lille in de dienstregeling 2019 niet meer terug.
Reputatie 4
Ik word morgen gebeld, ik laat de oplossing nog even weten. Onze reisdatum is ruim voor 2 september dus theoretisch speelt dat nog niet.
Reputatie 4
Ik ben zojuist gebeld....de trein rijdt wel rechtstreeks. Ik kom er na volgende week -als ik reis gemaakt heb- nog even op terug. De tegenstrijdige berichten zijn behoorlijk verwarrend en het kost me tijd en moeite om een en ander duidelijk te krijgen.....

Reageer